کد خبر 1477252
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
ادامه تقابل غرب با روسیه با حمایت از اعضای ناتو

صدر اعظم آلمان، با سفر به رومانی پیام حمایت غرب و ناتو از این کشور و مولداوی را به گوش مقامات این دو کشور رساند.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز دوشنبه از رومانی بازدید کرد تا بر حمایت غرب از متحد کلیدی ناتو که هم مرز با اوکراین است و همچنین از مولداوی که از زمان تهاجم روسیه در سال گذشته آسیب پذیر به نظر می‌رسد، تاکید کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» سفر شولتز به بخارست یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت اسلحه ساز آلمانی «راین متال» اعلام کرد در حال ایجاد یک مرکز تعمیر و نگهداری و لجستیک در شمال رومانی برای سرویس تسلیحات مورد استفاده در اوکراین است.

شولتز از تمایل رومانی برای پذیرش پناهجویان سرریز شده از مرزهای ناشی از جنگ اوکراین ستایش کرد و افزود: «آلمان قاطعانه در کنار رومانی ایستاده است.»

در تحولی دیگر، به دنبال پیوستن فنلاند به ائتلاف ناتو، روسیه تصمیم گرفته توان نیروهای مسلح خود در مرز با فنلاند را افزایش دهد. «آلکساندر گروشکو» معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت که این کشور توان نظامی خود را در مناطق غربی و شمال غربی و در واکنش به پیوستن فنلاند به ائتلاف ناتو تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» فنلاند و سوئد سال گذشته پس از حمله روسیه به اوکراین درخواست پیوستن به ائتلاف ناتو کردند. در این بین، فنلاند مرز ۱۳۰۰ کیلومتری با روسیه دارد.

گروشکو گفت: «ما توان نظامی خود را در غرب و شمال غربی تقویت خواهیم کرد. در صورتی که نیروها و منابع سایر اعضای ناتو در فنلاند مستقر شوند، ما اقدامات بیشتری را برای تضمین مطمئن امنیت نظامی روسیه انجام خواهیم داد.»

چندی قبل «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفته بود که روسیه در حال انجام اقدامات متقابل کافی است و ۱۲ یگان و لشکر در منطقه نظامی غربی خود تشکیل خواهد داد.

علی‌رغم هشدارهای پی در پی روسیه در خصوص عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، ترکیه آخرین عضو از ائتلاف ۳۰ عضوی ناتو بود که در نهایت ماه گذشته میلادی (مارس) با درخواست فنلاند برای پیوستن به ناتو موافقت کرد.

پیش از این در سال ۲۰۲۰، مقدونیه شمالی به ائتلاف ناتو پیوسته بود و از آن زمان تاکنون هیچ کشوری به این ائتلاف اضافه نشده بود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اوایل ماه مارس اعلام کرد که فنلاند پس از برداشتن گام‌های منسجم برای عمل به وعده‌هایش در سرکوب گروههایی که آنکارا تروریستی م‌داند و همچنین آزادکردن صادرات دفاعی، از نعمت حمایت ترکیه برای پیوستن به ناتو بهره‌مند شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    ماشالا ناتو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس