کرملین: هیچ چشم‌اندازی برای مذاکره با اوکراین نمی‌بینیم

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه پیوستن فنلاند به ناتو باعث افزایش امنیت اروپا نمی‌شود، تاکید کرد این اقدام تهدیدی برای امنیت روسیه است.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) بار دیگر پیوستن فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدیدی برای امنیت کشورش توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین گفت: «پیوستن فنلاند به ناتو، نه تنها ثبات و امنیت در اروپا را افزایش نمی‌دهد، بلکه تهدیدی برای امنیت روسیه محسوب می‌شود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «روسیه، پس از پیوستن فنلاند به ناتو، به اقدامات بیشتری برای تضمین امنیت خود نیاز خواهد داشت و ما هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم».

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت مذاکرات بین روسیه و اوکراین برای پایان دادن به درگیری‌ها، اظهار داشت: «روسیه هنوز هیچ چشم‌اندازی برای مذاکره با اوکراین نمی‌بیند».

طبق این گزارش، پسکوف درباره دادگاهی‌شدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز تصریح کرد: «درباره پرونده ترامپ ما به خود حق دخالت در امور داخلی ایالات متحده را نمی‌دهیم، همانطور که آنها نباید در امور ما دخالت کنند».

وی در واکنش به اظهارات «فو چانگ» سفیر چین در مسکو مبنی بر اینکه بیانیه «دوستی بی‌حد و حصر» بین پکن و روسیه فقط در کلام است، تاکید کرد: «ما بر محتوا و روح ارتباط بین رؤسای جمهور دو کشور تمرکز داریم».

به نوشته اسپوتنیک، این مقام روس همچنین خبر داد سران چهار منطقه تازه الحاق‌شده به روسیه (زاپروژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون) در نشست شورای امنیت ملی روسیه با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور، در کرملین شرکت خواهند کرد.

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: «تماس پوتین و [الکساندر] لوکاشنکو [رئیس جمهور بلاروس] در روز چهارشنبه به مسائل دوجانبه و نگرانی‌های امنیتی اختصاص خواهد یافت».

وی روز گذشته نیز گفته بود گسترش ائتلاف نظامی ناتو، تجاوز به امنیت روسیه است و مسکو را مجبور می‌کند تا برای تضمین امنیت خود اقدامات متقابل انجام دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    روسیه باید برای مقابله با ضدحملات اوکراین با 300 هزار نفر نیرو از شمال خارکف خطوط آهن دونباس را تصرف نماید و نبرد را وارد فاز نهایی نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس