کد خبر 1478089
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
فنلاند

نخست‌وزیر فنلاند امروز (پنجشنبه) در پی انتخابات پارلمانی جدید این کشور، استعفای کابینه خود را به رئیس‌جمهور تحویل داد که مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش مشرق، در پی انتخابات پارلمانی اخیر فنلاند، دولت «سانا مارین» نخست‌وزیر فنلاند رسماً استعفای خود را به «سائولی واینامو نینیسته» رئیس‌جمهور این کشور اروپایی که به تازگی به ناتو پیوسته است، ارائه داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، دفتر ریاست‌جمهوری فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس هفتاد و ششمین دولت فنلاند استعفای کابینه خود را به رئیس‌جمهور این کشور تسلیم کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری فنلاند در بیانیه‌ای در این خصوص توضیح داد: «امروز ۶ آوریل ۲۰۲۳، سانا مارین نخست‌وزیر (فنلاند) استعفای دولت خود را به سائولی واینامو نینیسته در "مانتین‌می" (دفتر ریاست‌جمهوری) تحویل داد. رئیس‌جمهور درخواست استعفا را پذیرفت و از او خواست تا زمان انتصاب دولت جدید، روی کار بماند».

طبق این گزارش، پس از آن، دولت مارین به عنوان یک کابینه فنی ادامه خواهد داد و کارهای روزمره را بدون تصمیمات سیاسی انجام می‌دهد.کار برای تشکیل دولت جدید بلافاصله پس از عید پاک (از ۱۱ آوریل) با شروع اولین جلسه پارلمان آغاز می‌شود. انتظار می‌رود که دولت جدید فنلاند قبل از اواسط تابستان روی کار آید.

بنا بر گزارش «یورونیوز»، در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه در فنلاند، حزب راست میانه «ائتلاف ملی» با کسب ۲۰.۸ درصد آرا در صدر قرار گرفت. پس از آن، حزب پوپولیست راستگرای «فنلاندی‌ها» با ۲۰.۱ درصد و حزب «سوسیال دموکرات‌ها» به رهبری نخست وزیر فعلی با ۱۹.۹ درصد آرا در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

طبق این گزارش، از آنجایی که سه حزب برتر هر کدام حدود ۲۰ درصد آرا را به دست آورده‌اند، هیچ حزبی در موقعیتی نیست که به تنهایی دولت تشکیل دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس