کد خبر 1477764
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
ناتو

وزیران امور خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در حاشیه اجلاس ناتو که در بروکسل جریان دارد دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر درمورد این دیدار، نوشت که طرف‌ها در خصوص «هماهنگی حمایت پایدار از اوکراین برای دفاع از خود در برابر جنگ تهاجمی روسیه و برنامه ریزی برای برگزاری اجلاس سران ناتو در ویلنیوس» گفت‌وگو کردند.

کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه نیز در توئیتی عنوان کرد که در جریان دیدار با همتایان اروپایی و آمریکایی خود، در خصوص هماهنگی برای پاسخ به چالش‌های مشترک بحث و تبادل نظر شده است.

نشست دو روزه وزرای امور خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی از دیروز (سه‌شنبه) در بروکسل آغاز شده است. پیوستن فنلاند به این ائتلاف نظامی مهم‌ترین تحول این دوره از نشست ناتو بشمار می‌رود. دیروز پرچم فنلاند سی‌ویکمین عضو پیمان آتلانتیک شمالی طی تشریفاتی در مقر ناتو در بروکسل به اهتزاز درآمد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در جمع خبرنگاران گفت: پیوستن فنلاند به ناتو هم برای این کشور و هم برای این سازمان تحولی مناسب است. فنلاند دارای نیروهای با ظرفیت بالایی است و سال‌ها دوشادوش اعضای ناتو کار کرده است.

وی افزود: عمیقا مفتخرم که عضویت کامل فنلاند را در ائتلاف ما خوشامد بگویم. ما همچنین در انتظار پیوستن سوئد در اسرع وقت هستیم. دبیرکل ناتو ادعا کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می‌خواست درهای ناتو را ببندد اما ما نشان دادیم که او در این ماموریت شکست خورده است. تهدید و ارعاب کار نمی‌کند و مرزهای ناتو گسترش یافته است.

فنلاند و سوئد سال گذشته پس از حمله روسیه به اوکراین درخواست پیوستن به ناتو را مطرح کردند. فنلاند یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس