کد خبر 1474866
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۶
 ۶ دلیل اصلی خشک شدن گیاهان آپارتمانی

هر گیاهی برای زنده ماندن به آب، نور، هوا و خاک نیاز دارد. نیازهای هر گیاه از گونه‌ای به گونه دیگر متفاوت است واگر دقت نشود گیاه خشک خواهد شد.

به گزارش مشرق، هنگامی که گیاهان در گلخانه رشد می کنند، در بهترین شرایط رشد می کنند که باعث رشد سریع آنها می شود. نور بدون مانع از همه جهات، آب و کود مناسب است. از آنجایی که شرایط نور بسیار ایده آل است، گیاهان به سرعت فتوسنتز می کنند.


به همین دلیل، آنها نیاز به آبیاری مداوم دارند. پس از اینکه گیاه از گلخانه به خانه می آورید، ناگهان در معرض شرایط نامناسب (معروف به تاریکی) قرار می گیرد. زمانی که گیاه را به خانه می آورید، هفته ها در شوک به سر می برد و ممکن است قبل از اینکه فرصتی برای نشان دادن ریزه های مراقبت از گیاه خود داشته باشید، علائم پژمردگی را نشان دهند.
۱. گیاهان به دلیل بی توجهی می میرند

گاهی اوقات فراموش می کنید گیاهان خود را آبیاری کنید. همه ما انجام می دهیم. نکته اینجاست که بیشتر گیاهان هفته ای یک بار به آب نیاز دارند. برخی از گونه ها اگر آبیاری را حذف کنید از بین می روند.
۲. روش های آبیاری نامناسب

آبیاری بیش از حد یکی از دلایل اصلی از بین رفتن گیاهان آپارتمانی است. از آنجایی که شرایط روشنایی در خانه هرگز به خوبی گلخانه نیست، گیاه به کندی فتوسنتز می کند. وقتی به طور مداوم آبیاری می کنید، گیاه فرصت جذب آب از طریق برگ ها را ندارد. این به راحتی می تواند منجر به پوسیدگی ریشه، کپک، زرد شدن برگ ها، باکتری ها یا حشرات شود.
۳. نور کافی نیست

نور مستقیم خورشید در واقع صدها برابر روشن‌تر از نور محیط در یک اتاق با نور مصنوعی است، اما چشم انسان به طرز شگفت‌انگیزی تطبیق‌پذیر است و باعث می‌شود تغییرات در سطوح نور کوچک به نظر برسد. ممکن است متوجه نباشید که نقطه گیاه شما به اندازه کافی روشن نیست. اکثر گیاهان به نور مستقیم یا روشن غیر مستقیم نیاز دارند.
۴. کود زیاد

اکوسیستم ها وقتی برگ ها و شاخه های مرده پوسیده می شوند، مواد مغذی را بازیافت می کنند. برگ‌های مرده گیاه آپارتمانی دور ریخته می‌شود، بنابراین کود جایگزین چیزی می‌شود که از دست رفته است. اما بیشتر مردم گیاهان خود را بیش از حد کود می‌دهند و ریشه‌ها را می‌سوزانند. گیاهان آپارتمانی همچنین می توانند با گذشت زمان بیش از حد بارور شوند زیرا آب تبخیر می شود و مواد جامد را باقی می گذارد.
۵. پوسیدگی ریشه

پوسیدگی ریشه، زوال ریشه های گیاه، برای گیاهان شما ویرانگر است. پوسیدگی ریشه زمانی اتفاق می‌افتد که آب در کف گلدان کاشت شما جمع می‌شود، بنابراین ریشه‌ها نمی‌توانند اکسیژن دریافت کنند و اساسا گیاهان شما را غرق می‌کند. اگر گیاهان آپارتمانی شما در گلدانی بدون سوراخ زهکشی کاشته شوند، اگر خاک به اندازه کافی زهکشی کافی نداشته باشد، یا اگر گیاهان خود را زیاد آبیاری کنید، ممکن است اتفاق بیفتد.
۶. تحقیق در مورد نیازهای گیاهان آپارتمانی

هر گیاهی برای زنده ماندن به آب، نور، هوا و خاک نیاز دارد. نیازهای هر گیاه از گونه ای به گونه دیگر متفاوت است. در حالی که این مقاله به منظور ارائه دلایل اصلی از بین رفتن گیاهان آپارتمانی شما نوشته شده است، تا بتوانید عیب یابی کنید، مهم است که خودتان تحقیق کنید تا بفهمید گیاه شما چه چیزی را دوست دارد.

منبع: ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    مهران رجبی با دماغش باغچه خونشو آب میده.‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس