کد خبر 1475385
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
سربرج

به گوش رسیدن صدای جیغ از قلب جنگل و روایت داستان‌های جن و پری از جنگل جیغ روستای سربرج، شبی پر از وحشت را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش مشرق، نامش سربرج است اما همه آن را به جیغ می‌شناسند. جنگلی که طنین جیغ و فریادهای شبانه آن، ترس بر دل و جان هر رهگذری می‌اندازد.

در منطقه طرقبه از توابع شهر مشهد در استان خراسان رضوی، جنگلی سرسبز و بکر با درختان سر به فلک کشیده و رودخانه‌ای فصلی قرار دارد. این جنگل را از این رو سربرج می‌خوانند که در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد. اگر چه زیبایی و شگفتی این جنگل، گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌خواند اما دلیل اصلی شهرت جنگل سربرج، نه این زیبایی‌های طبیعی بلکه اسراری است که در این جنگل دیده و شنیده می‌شود.

جنگلی که جیغ می‌کشد! +تصاویر

چرا این جنگل نفرین شده است؟

سربرج را جنگل جیغ می‌خوانند چرا که هر شب به محض غروب کردن خورشید، صداهایی از جنگل به گوش می‌رسد که شباهت زیادی به جیغ‌های مکرر و زجرآلود دارد. بومیان منطقه این جنگل را نفرین شده می‌دانند و معتقدند که نیروهای شیطانی در این جنگل زندگی می‌کنند و این صداهای شبانه، فریادها و جیغ‌های همان شیاطین است که به گوش می‌رسد. این صداهای عجیب و اسراری که ممکن است در دل این جنگل پنهان شده باشد، بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی را به این منطقه می‌کشاند. اگرچه اکثر آنها چندان تحمل شنیدن این صداها را ندارند و ترس در دل آنها رخنه می‌کند و میل برگشت دارند اما برخی نیز هستند که ماندن در این جنگل را تجربه‌ای رازآلود و تکرارنشدنی می‌دانند.

جنگلی که جیغ می‌کشد! +تصاویر

چه کسی جیغ می‌کشد؟

این صداهای عجیب و ترسناک برای سال‌ها بدون علت روشن و درستی شنیده شد. برخی منبع این صدا را وزش باد در میان درختان و حرکت برگ‌ها می‌دانستند که البته با مطرح کردن این موضوع که صداها حتی در شب‌های صاف و بدون وزش باد نیز شنیده می‌شوند، رد شد. اما منبع این صداها بی‌علت نماند. کارشناسان در تحقیقات خود دریافتند که این جنگل زیستگاه نوعی ملخ است که آوازهای شبانه آنها صدایی را ایجاد می‌کنند که شباهت زیادی به جیغ یک زن دارد. گفته شده هر درخت از این جنگل در طول شب شاید میزبان ۳۰ هزار ملخ باشد، ملخ‌هایی که سال‌هاست ترس را بر جان ساکنان و گردشگران بسیاری انداخته‌اند.

جنگلی که جیغ می‌کشد! +تصاویر

روستای سربرج کجاست؟

از روستاهای طرقبه در استان خراسان رضوی می‌توان روستای سربرج را نام برد که از نظر زیبایی و طبیعت بکر، جزو بهترین روستاهای این استان محسوب می‌شود. این روستا در قسمت جنوبی مشهد واقع شده و فاصله مکانی آن تا مرکز شهر ۳۲ کیلومتر است. البته بسته به ساعت شروع حرکت ممکن است حدودا ۴۰ تا ۵۰ دقیقه از مشهد تا روستای سربرج رانندگی کنید.

جنگلی که جیغ می‌کشد! +تصاویر

چگونگی دسترسی به روستای سربرج مشهد

راه رسیدن به روستای سربرج مشهد از تهران، مسیر آزادگان امام رضا است. پس از طی ۸۷۰ کیلومتر و گذر از شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار به نیشابور می‌رسید. پس از عبور از نیشابور باید از ملک آباد و غنچه عبور کنید. بعد از گذر از پلیس راه غنچه در اتوبان نیشابور_مشهد به مسیر خود ادامه دهید. در قسمت انتهای آزادراه به بزرگراه سلسله‌الذهب و بعد از آن به بزرگراه کلانتری خواهید رسید. پس از چند کیلومتر رانندگی و عبور از باغ گیاه‌شناسی مشهد از خروجی قرار گرفته وارد خیابان حافظ، در سمت چپ جاده قرار بگیرید.

جنگلی که جیغ می‌کشد! +تصاویر

هنگامی که از خیابان حافظ گذر می‌کنید در انتها به سمت راست رفته و وارد جاده خلج شوید. این جاده به‌ صورت پیچ‌درپیچ بوده و تا روستای سربرج ۲۳ کیلومتر و حدود نیم ساعت راه است. در دوراهی ایجاد شده وارد خروجی راست شوید، از این قسمت تا روستا ۷ کیلومتر راه بوده و در سمت چپ جاده، روستای سربرج مشهد واقع شده است.

آدرس: ایران، خراسان رضوی، جنوب مشهد، شهر طرقبه، دهستان طرقبه، روستای سربرج مشهد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    8 5
    نگو عامو! میخوای ملخهای جنبش هرزگی ولنگاری بشنوند و بعنوان میراث معنوی خود ثبتش کنند،دههاسال پیش درختی انسان نما که پشت به جاده مشغول قردادن و رقصیدن است در ابتدای جاده این روستا بچشم میخورد.
  • رمضانعلی محمدیان IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    بسم الله. بزرگترین نقص این نوع گزارشات نبود فیلمه که اگر داشت جاذبه فراوانی برای ترغیب به رفتن گردشگران عادی و طبیعت گرد بود وباعث توسعه کسب و کارهای بومی و اشتغالزایی به رونق اقتصاد آن منطقه کمک شایانی میکرد و با جلوگیری از مهاجرت به شهر ها مانع تورم در حوزه مسکن ووو میشد و فواید بیشمار دیگری که زیاد نوشتم تا مسئول انتشار گزارش در رسانه متوجه حساسیت کار رسانه باشد که بود و نبود یک فیلم میتواند بزرگترین معروف یا منکر در آن لحظه باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس