کد خبر 1475992
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
تل آویو روی خط آشوب/۴۰بازداشتی در سرکوب معترضان با گاز اشک آور

منابع عبری زبان اعلام کردند که در تظاهرات امروز در رژیم صهیونیستی تاکنون ۴۰ نفر دستگیر شده اند.

به گزارش مشرق، آشوب‌ها و تنش در مناطق اشغالی فلسطین و در جریان اعتراضات علیه طرح نتانیاهو همچنان ادامه دارد. اگرچه نخست وزیر رژیم صهیونیستی سرانجام شکست خود برای پیشبرد دستکاری در قوانین قضائی را پذیرفت و تغییر قوانین قضائی را متوقف کرد، اما همزمان منابع عبری زبان از تل آویو و دیگر شهرهای اشغالی فلسطین گزارش می‌دهند که در تظاهرات امروز در رژیم صهیونیستی تاکنون ۴۰ نفر دستگیر شده اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای امنیتی با استفاده از ماشین‌های آب پاش تظاهرکنندگان را در مرکز تل آویو متفرق کردند.

همچنین گفته شده که سازمان دهندگان تظاهرات علیه نتانیاهو تائید کرده اند که با وجود اعلام توقف طرح نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی، اما تظاهرات همچنان ادامه خواهد داشت، زیرا هدف آنها لغو کامل تغییر قوانین قضائی است نه به تعویق انداختن آن.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که پلیس در شامگاه دوشنبه از نارنجک‌های دودزا و همچنین شوکر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در تل آویو استفاده کرده است و بر اثر استفاده از شوکر برخی معترضان دچار آسیب شده‌اند.

ساعاتی پیش از این، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه تظاهرات‌های گسترده در اراضی اشغالی، توقف طرح اصلاحات قضائی را اعلام کرد.

او در سخنرانی خود عنوان کرد که با توجه به مسئولیت‌پذیری ملی و به منظور جلوگیری از دودستگی و اختلافات داخلی، توقف طرح اصلاحات قضائی را به منظور دست‌یابی به اجماعی گسترده اعلام می‌کند. او مدعی شده که تصمیمی برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین اسرائیلی‌ها ندارد.

سخنرانی نتانیاهو همزمان با ادامه تظاهرات‌ها در اراضی اشغالی صورت گرفت و او در این سخنان جنجالی گفت: «یک اقلیت تندرو قصد تقسیم ملت ما را دارند. ما در مسیر تنش و درگیری در جامعه اسرائیل قرار داریم و وقوع جنگ داخلی را نمی‌پذیریم.»

نتانیاهو همچنین افزود: «همه طرف‌ها را به گفتگو برای پیشبرد این اصلاحات قضائی مهم دعوت می‌کنم. اسرائیل بدون ارتش باقی نخواهد ماند و ارتش هم تاب تحمیل طغیان و سرکشی را ندارد.»

همزمان تظاهرات راست‌گرایان مقابل دیوان عالی رژیم صهیونیستی در حمایت از اصلاحات قضائی صورت گرفت و پایگاه خبری «ریشت بیت» مدعی شده که ۲۰۰ هزار نفر در تظاهرات امروز راست‌گرایان تندرو شرکت کردند. خبرنگار الجزیره اعلام کرد که وزرا و اعضای کنست رژیم صهیونیستی از ائتلاف حاکم در تظاهرات شامگاه امروز راست‌گرایان مقابل کنست در قدس در حمایت از اصلاحات قضائی شرکت کردند.

همچنین رسانه‌های عبری زبان از درگیری شدید تظاهرات کنندگانِ مخالف اصلاحات قضائی و حامیان دولت در تقاطع کابلان در تل آویو خبر دادند.

رژیم صهیونیستی درگیر بحران شدید سیاسی است، بحرانی که از ابتدای سال جاری آغاز شد و در هفته‌های اخیر پس از آنکه صدها هزار نفر در اعتراض به لایحه اصلاحات سیستم قضائی به خیابان‌ها آمدند، به اوج خود رسید. اعتصابات به حدی گسترده است که «مک دونالد» بزرگترین شرکت زنجیره‌ای مواد غذایی در جهان نیز در پی آشوب‌ها، فعالیت خود را در سرزمین‌های اشغالی متوقف کرده است. همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول صهیونیست از تعطیل شدن کامل دو بندر حیفا و اشدود به علت اعتصابات خبر داد.

تظاهرات در رژیم صهیونیستی برای بیش از ۱۲ هفته در تل آویو و سایر مناطق ادامه داشت تا اینکه عصر از ۵ اسفندماه وضعیت انفجاری شد و معترضان خواستار استعفای نتانیاهو و دولت او شدند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس