کد خبر 1476015
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
رئیس سابق شین بت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می شود

رسانه‌های صهیونیستی دوشنبه شب از تعیین "آوی دیختر" که سابقه ریاست سازمان امنیت رژیم صهیونیستی (شین بت) را دارد، بعنوان جانشین وزیر جنگ مستعفی خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه کان رژیم صهیونیستی در این باره ضمن اعلام این خبر گزارش داد که تصمیم نهایی البته برای انتخاب دیختر برای وزارت جنگ گرفته نشده است.

دیختر که اکنون وزیر کشاورزی است، سابقه ریاست سازمان امنیت اسرائیل (شین‌بت) را دارد، نقش بسیار محوری در تغییر ساختار شین‌بت داشت و ماموریت‌های نفوذ در غزه و مقابله با انتفاضه‌ها را در کارنامه‌اش دارد.

"ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پی مخالفت یوآف گالانت وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی با طرح اصلاح نظام قضایی، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواست که وی را برکنار کند.

نتانیاهو نیز پس از درخواست گالانت برای توقف کامل طرح اصلاح نظام قضایی رژیم صهیونیستی وی را برکنار کرد.

گالانت شنبه شب ضمن درخواست برای توقف طرح جنجالی اصلاح نظام قضایی، گفت: اختلاف عمیق داخلی بر سر اصلاحات قضایی تهدید قریب الوقوع برای امنیت اسرائیل است.

وی افزود: با چالش‌های امنیتی بی‌سابقه‌ای روبه رو هستیم و باید جلو اصلاح نظام قضایی تا بعد از عید پاک گرفت.

وزیر جنگ مستعفی صهیونیست‌ها اظهار کرد: شاهدم که چگونه منشأ قدرت ما درحال تحلیل رفتن است و به عنوان وزیر اسرائیل شاهد شکافی هستم که عمیق می شود و هرگز از این خط‌مشی حمایت نخواهم کرد.

وزیر جنگ مستعفی تل آویو پنجشنبه شب نیز در پی فشار نتانیاهو، سخنرانی‌ خود علیه طرح جنجالی بی بی را موقتا به تعویق انداخت.

گالانت پنجشنبه شب اعلام کرد: به نخست وزیر تأییر ناخوشایند اعتراضات علیه ارتش و دستگاه امنیتی را اطلاع داده‌ام.

وی در آن زمان از کابینه نتانیاهو از وزیران و اعضای کابینه نتانیاهو خواسته بود که به وی بپیوندند تا درخواست خود برای توقف قانون اصلاح نظام قضایی را متوقف کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس