کد خبر 1477028
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
پهلوان ایرانی در اندیشه فتح پاریس

بهبود مصدومیت کتف «سهراب مرادی» قهرمان جهان و المپیک زنگ خطر را از هم اکنون برای مدعیان داخلی و خارجی به صدا درآورده است.

به گزارش مشرق، سهراب مرادی قهرمان جهان و المپیک در واپسین روزهای سال ۱۴۰۱، در گفت و گویی اعلام کرد:‌ طبق آخرین MRI، مصدومیت کتفم برطرف و مشکل خاصی ندارد و پزشک اجازه داد که با وزنه‌های سنگین‌تر تمرین کنم. امیدوارم بتوانم آمادگی لازم برای کسب مدال در قهرمانی آسیا را به دست بیاورم. در اردوهای تیم ملی برای ثبت بهترین رکوردها تلاش خواهم کرد.

اعلام بازگشت سهراب وزنه‌برداری ایران به میادین، زنگ خطری برای تمامی مدعیان داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

سهراب مرادی که مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارد در دسته ۹۶ کیلوگرم رکورددار جهان است و رکوردهای ثبت شده توسط این قهرمان ملی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نیز در سطح بالایی قرار دارد لذا مرادی بعد از حذف این دسته از رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، به دنبال حضور در دسته ۱۰۲ کیلوگرم و رقابت با مدعیان داخلی و خارجی است.

این دسته یکی از پرترافیک‌ترین دسته‌های المپیکی در ایران و جهان است زیرا در ایران مدعیانی مانند سهراب مرادی، رضا دهدار، رضا بیرالوند، سیدرسول معتمدی و علی هاشمی مدعی رسیدن به پیراهن تیم ملی برای حضور در آوردگاه پاریس هستند و در سطح جهان نیز مدعیان دسته ۹۶ کیلوگرم و ۱۰۹ کیلوگرم ممکن است با کوچ به دسته ۱۰۲ کیلوگرم عملا این دسته را به یکی از مهیج‌ترین رقابت‌های المپیک تبدیل کنند. در سطح جهان احتمال حضور روسلان نورالدین‌اف، فارس الباخ، تیان تائو و پارادایس مونتانو در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وجود دارد. ورزشکارانی که در چند سال گذشته افتخارات زیادی را کسب کردند و برخی از آنان در دسته‌های ۹۶، ۱۰۲ و ۱۰۹ کیلوگرم رکورددار جهان و المپیک هستند.

مرادی برای رسیدن به المپیک پاریس باید در چند جبهه مبارزه کند. نخستین حریف این نابغه وزنه‌برداری مصدومیت کتف وی است، مصدومیتی که به پاشنه آشیل پهلوان ایرانی تبدیل شده است. مصدومیتی که رکوردار جهان در دسته ۹۶ کیلوگرم را از سفر به توکیو بازداشت. سهراب مرادی خرداد ماه سال ۱۳۹۸ در تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری ۲۰۰ کیلوگرمی را در حرکت یک‌ضرب مهار کرد که منجر به مصدومیت کتف وی شد. مصدومیتی که تا کنون اجازه قدرت‌نمایی را به این قهرمان لنجانی نداده است.

مرادی بعد از عبور از خوان نخست باید رقابت سختی با سیدرسول معتمدی پدیده وزنه‌برداری ایران و جهان، رضا دهدار نایب قهرمان مسابقات جهانی سال ۲۰۲۲ کلمبیا داشته باشد.

وی در سن ۳۶ سالگی باید رقابت سختی را با فارس الباخ قطری، لسمن پارادز بحرینی، روسلان نورالدین‌اف ازبک و دیگر مدعیان داشته باشد.

به گواه کارشناسان توانایی سهراب مرادی به گونه‌ای است که وی در صورت آمادگی می‌تواند هر رکوردی را به راحتی جابجا کند. مرادی در المپیک ۲۰۱۶ ریو و بعد از چند سال محرومیت موفق به کسب مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم شد. این نابغه وزنه‌برداری ایران بعد از فتح ریو ۲ طلای دیگر را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد و حضورش در تورنمنت‌های مختلف همواره با رکورد شکنی همراه بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس