کد خبر 1477290
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
نارضایتی کاخ سفید از توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به کاهش تولید نفت از سوی چند کشور عضو اوپک پلاس گفت: ما صریحا اعلام کرده ایم که کاهش تولید نفت در این زمان را  مناسب نمی دانیم .

به گزارش مشرق، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی افزود: دولت بایدن بر قیمت ها برای مصرف کنندگان آمریکایی متمرکز شده است، نه بشکه های تولید نفت خام.

این مقام ارشد کاخ سفید اضافه کرد: دولت بایدن به همکاری با همه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای اطمینان از حمایت بازارهای انرژی از رشد اقتصادی و قیمت های پایین تر برای مصرف کنندگان آمریکایی ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه از قبل از تصمیم اوپک پلاس مطلع شده بودیم، ادامه داد: ما روی قیمت ها تمرکز می کنیم، نه حجم تولید و تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید.

تمرکز بر آزادی خبرنگار آمریکایی در روسیه

کربی همچنین درباره دستگیری خبرنگار وال استریت ژورنال در روسیه به اتهام جاسوسی گفت: ما در بالاترین سطح دولت آمریکا بر آزادی ایوان گرشکوویچ و پال ویلان متمرکز شده ایم. ما در هر مکالمه ای که با مقامات روس داریم این موضوع را بیان می کنیم و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه نیز این کار را انجام داد. ما همچنین مسأله ویلان را در این گفتگوها مطرح می کنیم.

وی افزود : بازداشت ایوان گرشکوویچ توجه همه از جمله رییس‌جمهور آمریکا را به خود جلب کرده است. ما همه تلاش خود را برای بازگرداندن وی به خانه انجام خواهیم داد اما هیچ شکی در سختی این کار نیست. آزادی وی کار سختی خواهد بود.

این مقام کاخ سفید در مورد قتل وبلاگ نویس روس در سن پترزبورگ نیز گفت: نباید تعجب کنید اما من محتوای زیادی در خصوص این موضوع برای شما ندارم. ما هم مثل شما اخبار را دیده‌ایم، اما هیچ اطلاعات بیشتری درباره آنچه اتفاق افتاده یا چه کسی مسئول آن است، ندارم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس