کد خبر 1476460
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
سازمان ملل از بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال ابراز نگرانی کرد

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی از بازداشت خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در روسیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال و واکنش دبیر کل سازمان ملل در این زمینه گفت: دبیرکل بارها از روند رو به افزایش سرکوب و اذیت و بازداشت خبرنگاران به دلیل انجام کار خود ابراز نگرانی کرده است.

دوجاریک همچنین درباره بستری بودن پاپ در بیمارستان گفت: ما برای او آرزوی سلامتی می کنیم و امیدواریم با نزدیک شدن هفته های مقدس، وی هرچه زودتر سلامتی خود را بدست آورد.

براساس اطلاعات سرویس امنیت فدرال روسیه، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، در شهر ایکاترینبورگ تحت بازداشت قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، ایوان گرشکوویچ، شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال"، در شهر ایکاترینبورگ بازداشت شد در حالیکه می کوشید به اطلاعات محرمانه دست یابد.

بر اساس این گزارش، گرشکوویچ به دستور واشنگتن اطلاعات محرمانه ای را در مورد فعالیت های یکی از شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه جمع آوری می کرده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه آمریکا: آمریکایی‌ها فورا روسیه را ترک کنند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به شدت نگران بازداشت ایوان گرشکوویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال توسط روسیه است.

بلینکن گفت: «هرگاه یک شهروند آمریکایی در خارج از کشور بازداشت می شود، ما فورا تقاضای دسترسی کنسولی را صادر می کنیم و به دنبال ارائه همه حمایت های مناسب هستیم.

وی افزود: ما تلاش‌های مداوم کرملین برای ارعاب، سرکوب و مجازات روزنامه‌نگاران و صداهای جامعه مدنی را به شدت محکوم می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به همه شهروندان آمریکایی که در روسیه حضور دارند هشدار داد که این کشور را ترک کنند.

سخنگوی کاخ سفید نیز در پی بازداشت خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در روسیه اعلام که واشنگتن بصورت مستقیم با مسکو درباره این خبرنگار در ارتباط است.

کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: وزارت امور خارجه آمریکا با دولت روسیه در خصوص بازداشت ایوان گرشکویچ روزنامه نگار آمریکایی مستقیما در ارتباط بوده و در تلاش است تا دسترسی کنسولی را بدست آورد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا صبح امروز در جریان گزارش های مربوط به ایوان گرشکوویچ و بازداشت او در روسیه قرار گرفته است.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: هدف قرار دادن شهروندان آمریکایی توسط دولت روسیه کاملا غیرقابل قبول است. ما بازداشت گرشکوویچ را به شدت محکوم می کنیم و ما همچنین حملات مداوم و سرکوب روزنامه نگاران توسط دولت روسیه را محکوم می کنیم.

کربی ادامه داد: اکنون سفارت ما در مسکو با وزارت امور خارجه روسیه در ارتباط است و آنها به دنبال دسترسی کنسولی به ایوان هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس