کد خبر 1477853
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
چرا رهبر انقلاب از ضرورت تحول‌آفرینی سخن می گویند

در سالیان اخیر کلید واژه تحول و تشویق به تحول آفرینی به شکل مستمر توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده شده است که این مسئله نشان از ضرورت توجه به امر تحول آفرینی در کشورمان دارد.

به گزارش مشرق، برای درک بهتر مفهوم تحول، بایستی در گام نخست به تعریف این مفهوم پرداخت، از لحاظ مفهومی تغییر و تحول به‌معنای خروج از وضع و حالتی و رسیدن و مستقرشدن در وضع و حالتی دیگر است. به عبارت بهتر تحول حرکتی رو به جلو و به سمت شرایطی مطلوب‌تر است البته به شرطی که حرکت در مسیر تحول و تحول آفرینی با برنامه و در چهارچوب ارزش‌ها و اصول صورت پذیرد چرا که در غیر این صورت یک حرکت در ظاهر تحول آفرین می‌تواند زمینه حرکت در مسیر خواست و اراده بدخواهان یک ملت را فراهم آورد.

رهبر انقلاب اسلامی موضوع نیاز به تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی را مطرح کردند و فرمودند: «مقصود ما از تحوّل، ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی است در همه‌ی بخشهای اداری کشور و بخشهای حکمرانی کشور و همچنین در بخشهایی از سبک زندگی عمومی -که حالا بعد نمونه‌هایی را عرض خواهم کرد- و به طور خلاصه، حفظ و تقویت اصول و خطوط اساسی انقلاب و نوآوری در شیوه‌ها و روش‌ها و کارکردها.»

همانگونه که مشخص است از دیدگاه رهبر حکیم انقلاب، تحول یک نوع حرکت مؤثر و جهش آفرین است که می‌تواند تاثیراتی قابل توجه بر عرصه‌های مختلف کشور داشته باشد. با تعمق در این کلام می‌توان دریافت که تحولی مورد نیاز امروز کشور و انقلاب اسلامی که در جهت ارتقاء و تقویت مبانی و اصول انقلابی قرار داشته باشد.

خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در طول چند دهه گذشته با وجود تمام چالش‌ها و تهدیدات دشمن ساخت داخلی و خارجی توانسته با سرعت و قدرت در مسیر تعالی کشور گام‌های اساسی را بپیماید که نتیجه آن را می‌توان در فهرست بلندبالایی از پیشرفت‌ها در حوزه‌های علمی، زیرساخت‌های اقتصادی، هسته‌ای، بهداشتی، سیاسی، امنیتی و دفاعی مشاهده کرد، اما این مسئله بدان معنا نیست کشور در حال حاضر فاقد چالش یا کاستی است. در واقع هر انسان متعهد و دلسوزی می‌داند که امروز کشور با چالش‌هایی مواجه است که رفع آن‌ها نیازمند همت جهادی و انگیزه‌هایی انقلابی است.

از جمله این چالش‌ها می‌توان به چالش‌ها اقتصادی یا به عبارت بهتر عقب ماندگی‌های اقتصادیی اشاره کرد که امروزه ملت ایران را آزرده خاطر ساخته و رهبر عزیز انقلاب نیز در سخنرانی اخیر خود به شکل ویژه به آن پرداختند.

بخشی از این چالش اقتصادی نشأت گرفته از غفلت و بخشی دیگر نیز نشأت گرفته از سوءمدیریت‌هایی است که در پی فاصله گرفتن از اصول انقلابی و انحراف از آرمان‌های نظام اسلامی در طول دهه گذشته حادث شده است و جبران آن جز با همت و انگیزه جهادی ممکن نیست.

منبع: الف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    لطفا مطلب ارسالی پیشنهادات را برای جناب رییسی هم بفرستید. با سپاس،پرشیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس