محمد ایرانی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت که بازگشت روابط تهران و ریاض با قدرت در حال انجام است و دو طرف برای همکاری‌های دو جانبه تمایل بالایی دارند.

به گزارش مشرق، «محمد ایرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با بیان اینکه روند احیای روابط ریاض و تهران با قدرت پیش می‌رود، بر وجود تمایل مشترک دو کشور برای باز کردن درهای همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

او در اظهاراتی به روزنامه القبس کویت گفت که هنوز تاریخ افتتاح سفارتخانه‌های دو کشور مشخص نشده است، اما مقدمات در حال انجام است و تاریخ آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: «روند بهبود روابط، تماس‌های مکرر و دعوت‌های متقابل بین وزرای دو کشور ادامه دارد و باید گفت تلاش‌های دو طرف برای رفع تنش‌ها و نگرانی‌ها در زمینه‌های مختلف بر اساس فرمول شفافی که هر دو طرف را راضی کند، در جریان است».

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز (پنجشنبه) ۱۷ فروردین ماه در پکن با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه ایران سپس در صفحه توئیتر خود نوشت: «امروز با همکارم امیر فیصل‌ بن‌ فرحان در پکن دیدار و گفت‌وگویی مثبت داشتیم. شروع روابط رسمی دیپلماتیک تهران - ریاض، از سرگیری حج عمره، همکاری اقتصادی و تجاری، بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها و تأکید بر ثبات، امنیت پایدار و توسعه منطقه، موضوعات مورد توافق و دستورکار مشترک است».

دیدار وزرای خارجه دو کشور، پس از توافق اخیر ایران و عربستان در ۱۹ اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۱) در پکن صورت گرفت. براساس آن توافق مقرر شد حداکثر ظرف مدت دو ماه سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های دو کشور بازگشایی و وزرای خارجه دو کشور در دیدار با یکدیگر در این خصوص رایزنی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    چی میشه گفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس