کد خبر 1478505
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
امارات عقب‌نشینی از یمن را آغاز کرده است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از آغاز عقب‌نشینی نظامی امارات از این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه‌ای بامداد شنبه تصریح کرد که امارات عقب‌نشینی از یمن را آغاز کرده است.

البخیتی در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: «امارات متحده عربی عقب‌نشینی واقعی با تمامی تشکیلات نظامی خود از یمن را آغاز کرده اما ما اطلاعات تقریباً دقیقی داریم که قصد دارد بعضی از جزایر یمنی را نگه دارد. اما ما تأکید می‌کنیم که ما ماندن یمن به اندازه یک اینچ را هم نمی‌پذیریم.»

این عضو انصارالله یمن از ادامه حصول توافق میان صنعا و عربستان سعودی را تأیید کرد اما گفت: «ما هنوز منتظریم عربستان سعودی این تفاهم را اجرا کند.»

او گفت تفاهم حاصل‌شده تمامی پرونده‌ها اعم از ترک مخاصمه یا رسیدن به صلح ماندگار و جامع را شامل می‌شود و این به نفع هر دو طرف است.»

او همچنین تصریح کرد انصارالله از هر گونه رویکرد توسط عربستان سعودی برای رسیدن به صلح با یمن یا هر یک از دیگر گروه‌های محور مقاومت حمایت می‌کند.

البخیتی گفت که تفاهمات و راه‌حل‌های حاصل‌شده در دو مرحله خواهد بود یکی قبل از عید فطر و دیگری در زمانی دیگر.

ساعتی قبل‌تر شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع آگاه خبر داد یک هیئت سعودی به سرپرستی سفیر این کشور به همراه هیئتی از عمان ظرف دو روز آینده وارد صنعا خواهند شد.

پیش از آن خبرگزاری رویترز در خبری به نقل از دو منبع مطلع از روند مذاکرات صلح در یمن اعلام کرد که یک هیأت سعودی - عمانی قصد سفر به صنعاء در هفته آینده برای توافق در خصوص آتش‌بس دائمی را دارد.

به گفته این منابع، مذاکرات در صنعاء بر روی بازگشایی کامل همه گذرگاهها و فرودگاههای یمن و پرداخت حقوق کارکنان و همچنین موضوع دوره انتقال سیاسی، متمرکز خواهد بود.

رویترز در ادامه به نقل از این دو منبع نوشت: «اگر توافق صورت گیرد، طرف‌های درگیر در یمن توافق آتش‌بس دائمی را تا قبل از تعطیلات عید فطر در بیستم آوریل اعلام خواهند کرد».

المیادین به نقل از منابع آگاهش نوشته بود: عربستان سعودی رئیس و اعضای شورای ریاستی یمن را در سالگرد اعلام این شورا در ریاض احضار کرده و آن‌ها را در جریان آخرین تصمیمات خود درباره بحران این کشور قرار داده است.

این پایگاه خبری ضمن تاکید بر غیرعلنی بودن این گفت‌وگوها، گزارش داد: «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان در جلسه دیروز خود با رئیس و اعضای شورای ریاستی، راه‌حل ریاض برای پایان بحران را برای آن‌ها تشریح کرد.

سفر هیأت سعودی به پایتخت یمن پس از هشت سال جنگ و محاصره در حالی است که وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی روز گذشته در پکن ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی‌های دو کشور در زمان مورد توافق، بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند؛ پایان دادن به بحران یمن نیز از مهم‌ترین پرونده‌های منطقه‌ای است که ناظران تحولات امیدوارند بعد از توافق تهران-ریاض محقق شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    28 1
    امیدواریم که صلح در کشور جنگ زده یمن و کل امت اسلامی حکم فرما بشه
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 30
      با دعای گربه سیاه بارون نمیاد.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      1 1
      ولی به دعای غربگداهای اغتشاشو و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکششون بارون میاد؟؟!!
    • ح IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 1
      دعای گربه سیاه که تصرف یمن بود!! که البته بارون نیومد!!
    • شاکی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      7 1
      از نتایج اولیه توافق دو دولت اسلامی ایران و عربستان
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 1
      دو دولت اسلامی ؟؟؟ عربستان اسلام رو گذاشته کنار آدم شده
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    20 0
    با نصرت الهی، پیروزی قاطع ملت یمن مبارک باد!
  • ایرانی🇮🇷 IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    این گوینده ضرب المثل ظاهراً حالش دست خودش نیست و مشمشه دارد! احمق؛ صلح خوب است، جنگ بد است، همینو تکرار کن تا خنگولیت بهتر شه.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 1
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر. من یک سپاهیم. من یک یمنیم. الله اکبر الله اکبر الله اکبر
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 1
    امام خامنه‌ای «قدرت ملی که می گوییم یک امر مرکب است» اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز نه تنها در توان دفاعی _تهاجمی بلکه در عرصهٔ دیپلماسی هم هست. اصلاح طلبان فاسد و سفیه که با تفرعن دم از «فهم زبان دنیا » ، « اولویت دیپلماسی بر میدان» و... سخن گفته و به حاج قاسم نیشخند می زدند و همانند کرباسچی چپاولگر ثروت ملی می گفتند« برای چه در سوریه باید جنگید آقا رها کنید بگذارید دیپلمات های حرفه‌ای دولت روحانی _جهانگیری کارشان را بکنند» تا بودند هیچ یک از گره های کور مناسبات با همسایگان و نیز جنگ یمن گشوده نشد. همین که دولت انقلابی جناب رئیسی بر سر کار آمد همهٔ گره های مصنوعی ساختهٔ اصلاحات آمریکایی را به راحتی گشود. اصلاح طلبا ن فاسد گشوده شدن گره ها را در گرو تن دادن به برجام یک ، دو ، سه ، اف ای تی اف و سند آموزشی ابلیسی بیست سی و... و کلا در «دیدن دم کدخدا » می دانستند، اما جناب رئیسی همه معادلات سفیهانه اصلاحات آمریکایی را به هم ریخته و بدون تن دادن به آن مهلکه های شیطانی ، نه تنها وارد بزرگترین پیمان ها یعنی اوراسیا ، شانگهای و.. شده و بلکه با همهٔ همسایگان تجدید روابط نموده به گونه ای که عربستان وادار شد تقاضای بهبود مناسبات بدپن هیچ پیش شرطی با ایران اسلامی دهد.اصلاحات آمریکایی تا دیروز که می گفت چرا با عربستان رابطه برقرار نمی کنید وقتی عربستان بدون پیش شرط اقدام به تجدید روابط کرد این خناسان گفتند ایران با بهبود روابطش با عربستان ، یمن را فروخت ! اما این خباثت منافقانه آن ها نیز با آغاز به عقب نشینی امارات و نیز عزیمت هیأت صلح عربستان به یمن مثل همه خباثت های دیگرشان رسوا شد. بله اقتدار امر مرکبی است که در بستر انقلابی گری که به فرموده امام خامنه ای «عین عقلانیت است» کسب می شود. جهت توفیق هرچه بیشتر دولت انقلابی جناب رئیسی و سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • ققنوس IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 1
    کشورهای مسلمان منطقه با کمک هم و بدون دخالت آمریکا و اروپا، قادر هستند امنیت منطقه رو تامین کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس