کد خبر 1478700
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
ماموریت هیئت عمانی در صنعا

هیئت عمانی وارد فرودگاه صنعا شد تا با مقامات انصارالله یمن رایزنی کند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا اعلام کرد که هیئت عمانی وارد فرودگاه صنعا شده است.

براساس این گزارش، قرار است هیئت سعودی نیز فردا وارد صنعا شود.

پیش از این رویترز گزارش داد که یک هیئت سعودی-عمانی قصد دارد به صنعا، پایتخت یمن سفر کند تا با مقامات انصارالله به توافق آتش بس دائمی دست یابد و به درگیری‌های هشت ساله در این کشور پایان دهد.

در صورت دستیابی به توافق، بازیگران درگیر در جنگ یمن می‌توانند پیش از آغاز تعطیلات عید سعید فطر، توافق آتش بس را اعلام کنند.

سفر مقام‌های سعودی به صنعا نشان از پیشرفت رایزنی‌هایی است که با میانجیگری عمان میان پادشاهی و انصار الله در جریان است؛ رایزنی‌هایی که به موازات تلاش‌های صلح سازمان ملل انجام می‌شود.

در این میان برخی از ناظران می‌گویند که احیای روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان و رایزنی های یمنی- یمنی در تحقق این پیشرفت ها بی تاثیر نبوده است.

مفاد آتش بس جدید ممکن است حاوی چندین گزاره از جمله از سرگیری صادرات نفت از میادین نفتی در جنوب و از مارب در شمال، لغو تمام محدودیت‌ها در بندر الحدیده، گسترش پروازها به فرودگاه صنعاء و باز کردن تمام راه‌ها بین مناطقی که تحت کنترل دولت نجات ملی یمن و قسمت هایی که تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی و فراری یمن است، باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس