پاسخ ماسک به انتقادات درباره حذف نکردن توییت جنجالی «مدودف»

مدیرعامل شرکت توییتر به انتقادات درباره حذف نکردن توییت جنجالی رئیس جمهور سابق روسیه، پاسخ داد.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه به‌تازگی در توییتر پستی را با این مضمون که اوکراین سرانجام از نقشه جهان محو می‌شود، منتشر کرد و ایلان ماسک، مالک شرکت توییتر که از حذف این محتوا خودداری کرده بود، حالا به انتقادات پاسخ داده است.

یکی از کاربراین توییتر از میلیاردر آمریکایی پرسیده بود که «چرا اجازه داده تا رهبران روسیه به توییتر برگردند؟» و اینکه «چرا درباره توییت مدودف از تحریم‌های غرب پیروی نکرده است؟»

مدودف که هم‌اکنون معاون شورای امنیت مسکو محسوب می‌شود، در پستی توییتری مدعی شده بود که اوکراین دیر یا زود محو خواهد شد زیرا نه جامعه جهانی و نه شهروندان این کشور به آن نیاز دارند.

ماسک در پاسخ به انتقادات نوشت: تمام اخبار تا حدی پروپاگاندا هستند. اجازه دهید مردم خودشان تصمیم بگیرند.

وی در ادامه در توییت دیگری نوشت که این پلتفرم «نه حساب کاربری آنها (مقامات روسیه) را ترویج و نه محدود می‌کند ولی ما به هر گونه تلاش برای دستکاری و تقلب و نقض قوانین به سرعت ورود می‌کنیم.»

وی افزود: وارد شدن به بازی سانسور فقط به خاطر اینکه دیگران اینکار را می‌کنند، نشانه ضعف است. بگذارید وقتی رسانه‌های آنها از خودشان ضعف نشان می‌دهند، رسانه‌های ما آزاد باشند.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، توییتر درباره حساب کاربری مقامات روسیه و همچنین کاخ کرملین، محدودیت‌هایی را اعمال کرد.

در آن برهه، این پلتفرم اعلام کرد که «توییتر حساب‌های دولتی متعلق به کشورهایی که دسترسی به اطلاعات آزاد را محدود کرده و با کشوری دیگر درگیر جنگ مسلحانه هستند را ارتقا نداده و به کاربران توصیه نمی‌کند.» روسیه در مارس ۲۰۲۲ این پلتفرم را به نشر اکاذیب درباره جنگ اوکراین متهم و آن را مسدود کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 1
    شاید خود ماسک هم میدونه که هر که با آمریکا دوست افتاده ورافتاد. الله اعلم
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    توییتر به سمت سیاست ترویج و اثرگذاری از طریق تحلیل اطلاعات هوش مصنوعی رفته
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 0
      ساعت خواب!! این کار را که خیلی وقت هست میکنند
  • عمیر IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    4 1
    وقتی میگن عمیلیات نظامی ویژه ما خندمون میگیرهه ،
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 1
      باید هم بخندی چون عملیات ویژه نظامی فقط فرار یانکی ها از افغانستان و کشتار زنان و کودکان توسط طویله موقت صهیونیستی هر هر هر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس