پیروز قربانی دستیار مجید جلالی می شود

پیشکسوت تیم استقلال گفت: کار از ریشه خراب است که افراد بدون تخصص فوتبالی در این ورزش حضور دارند.

به گزارش مشرق، پیروز قربانی در مورد اشتباهاتی که صورت گرفت تا باعث شود استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود، اظهار داشت: هر کسی پستی را قبول می‌کند باید برای باشگاه استقلال آورده‌ای داشته باشد. کسی که صحبت می‌کند و می‌گوید درآمدزایی برای باشگاه نداشته در وهله اول از خودش انتقاد می‌کند. سیستم غلط مدیریتی باعث می‌شود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. در یکی از برنامه‌های تلویزیونی یکی از مدیران سابق استقلال آمده بود و می‌گفت من علاقه‌ای به مدیریت فوتبالی ندارم. اگر علاقه‌ای نداشتید برای چه وارد فوتبال شدید؟ مشکل خود شما و کسانی هستند که امثال شما را به باشگاه استقلال آوردند.

**مشکل ما فوتبالی‌ها مدیران بدون تخصص هستند

وی ادامه داد: یکی از مدیرعاملان سابق باشگاه استقلال چندین بار گفته بود رشته‌ام اقتصاد و صنعت است. اگر تخصص ورزشی به خصوص فوتبالی ندارید به چه دلیل وارد باشگاه استقلال شدید؟ مشکل خود شما هستید که به عنوان کارشناس دعوت می‌شوید و از عملکرد دیگر مدیران انتقاد می‌کنید. انگشت انتقاد را به سمت خودت بگیر، از کجا آمده‌ای که مدیرعامل باشگاه استقلال شدی؟ چندین بار هم روی این موضوع تأکید شد و اتفاقاً مشکل ما فوتبالی‌ها حضور افرادی، چون شما هستید که وارد فوتبال شده‌اید. خیلی جالب است کسانی که حضورشان در فوتبال دارای حرف و حدیث است، از فوتبالی‌ها انتقاد می‌کنند. برنامه‌های رادیو و تلویزیون به این مسائل دامن می‌زنند و برای این برنامه‌ها متأسف هستم. آدم‌هایی که تخصصی در فوتبال ندارد برای توجیه، یاد گرفته‌اند بگویند به ما تکلیف شده تا مسئولیت مدیریت فوتبال قبول کنیم. چه تکلیفی وقتی تخصص ندارید و کار را خراب می‌کنید. شهید چمران می‌گفت تعهد داشته باشید، تعهد یعنی کاری که تخصص نداری را قبول نکن، اگر این اتفاق در کل مدیریت ایران حل شود در کل کشور دیگر مشکلی نداریم.

بیشتر بخوانید:

استعفای دوباره‌ فتح‌الله‌زاده از مدیرعاملی استقلال

**از مدیری که تخصصی در فوتبال ندارد انتقاد می‌کنم

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: بیشتر اشخاص به محض اینکه پیشنهادی را دریافت می‌کنند بدون آنکه فکر کنند تخصص صندلی مدیریتی که پیشنهاد شده را دارند، حضور در کادر مدیریتی را قبول می‌کنند. بدون آنکه به این فکر کنند چه آورده‌ای خواهند داشت و چقدر می‌توانند در موفقیت باشگاه مثمرثمر باشند. در برنامه تلویزیونی می‌گویند علاقه‌ای به مدیریت باشگاه نداریم. اگر ندارید و بدون تخصص هستید چرا قبول می‌کنید؟ شما را به عنوان مدیر فوتبالی می‌شناسند. وقتی قبول مسئولیت می‌کنید باید کار را پیش ببرید نه اینکه در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی حضور پیدا کنید و از بی‌علاقگی به مدیریت استقلال یا هر مسئولیت فوتبالی دیگر بگویید. من به عنوان فردی که فوتبال بازی کردم و تحصیلات ورزشی دارم از مدیری که تخصصی در فوتبال ندارد انتقاد می‌کنم، چون فوتبال نیازی به مدیر بدون تخصص ندارد. کار از ریشه خراب است که افراد بدون تخصص فوتبالی در این ورزش حضور دارند. مدیران بالادست چنین مدیرانی مقصر هستند که چنین افرادی را وارد فوتبال می‌کنند.

**آدم‌هایی که تخصص ندارند به فوتبال می‌آیند

وی افزود: همه ما ایران را دوست داریم و می‌خواهیم در دنیا کشور پیشرفته‌ای باشیم، ولی با حضور مدیرانی که در زمینه‌های اشتغال خود بدون تخصص هستند رشدی که باید نمی‌کنیم. با این شکل و سیاق مدیریتی همان‌طور که استقلال سال‌ها قبل از آسیا حذف شد و این بار هم حذف شده، باز هم از آسیا حذف می‌شود، چون کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس اصولی که در نظر گرفته به باشگاه‌ها اجازه حضور در لیگ قهرمانان را می‌دهد. سیستم مدیریتی ایراد دارد و آدم‌هایی که تخصص ندارند به فوتبال می‌آیند در نتیجه از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شویم. آدمی که تخصص ندارد مدیرعامل باشگاه بزرگ استقلال می‌شود و به عنوان کارشناس، منتقد دیگر مدیران می‌شود. کسانی که برنامه تلویزیونی می‌سازند یا در رادیو با مدیران مصاحبه می‌کنند با افراد صاحب تخصص حرف بزنند تا به ورزش کشور خدمتی کرده باشند. در سیستم مدیریتی غلطی که داریم فقط و فقط به این نگاه می‌کنیم که افراد از لحاظ سیاسی با ما هم راستا هستند و تخصص اصلاً اهمیتی ندارد. همین باعث شده در فوتبال آدم‌هایی که صاحب تخصص نیستند و به مدیریت این ورزش آگاهی ندارند صاحب مسئولیت‌هایی شدند که به ارکان فوتبال آسیب زدند.

**هر چیزی اصول و ضوابط دارد

قربانی در واکنش به اینکه رئیس فدراسیون فوتبال وعده کمک به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را داد، اما دو روز پیش اعلام کرد استقلال حذف شده و پرسپولیس باید بدهی ۲۰۰ هزار دلاری بدهد تا محروم نشود، تصریح کرد: هر چیزی اصول و ضوابط دارد. کنفدراسیون فوتبال آسیا مثل فوتبال ایران بی در و پیکر نیست. برای تمامی بندهای صدور مجوز شرط گذاشته شده و زمان است. اگر تا تاریخ مشخصی پرونده باز بدهی وجود داشته باشد محروم می‌شود و مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا صادر نمی‌شود. پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بسته می‌شود و مجبور می‌شویم تا مطابق خواسته AFC و فیفا، بدهی‌ها را تسویه کنیم تا پنجره باز شود.

**دزدی تنها بالا رفتن از دیوار مردم نیست

وی تاکید کرد: در لیگ برتر نه، اما در لیگ دسته یک، با روش کلاهبرداری تیمداری می‌کنند. پنجره نقل و انتقالاتی بسته است، اما باز هم تیم‌ها در لیگ شرکت داده می‌شوند. تیم‌ها با پرونده بدهی در لیگ هستند. در آسیا که AFC به این شکل برخورد نمی‌کند. وقتی تعهد پرداخت داده شده تا زمانی که این تعهد انجام نشود خبری از صدور مجوز نیست. در ایران تیم‌هایی که بدهی‌های زیادی دارند باز هم در مسابقات شرکت داده می‌شوند. حذف کنید تیم‌های بدهکار را و مطمئن باشید هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. اگر رعایت کنیم فوتبال ایران درست می‌شود. دزدی تنها بالا رفتن از دیوار مردم نیست. اینکه به پرداخت مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان عمل نکنیم، یک نوع دزدی است. ولی به جای اینکه مشکل را حل کنیم، در ایران انواع و اقسام راه‌ها را بلد هستیم تا قانون را دور بزنیم. در بعد بین‌المللی هم فکر می‌کنیم همین‌طور است و برای همین انواع و اقسام جرائم را برای خود ایجاد می‌کنیم که نتیجه آن افتضاح و آبروریزی است که برای فوتبال ایران پیش می‌آید.

**امیدوارم استقلال قهرمان شود

وی در مورد اینکه استقلال با وجود مشکلات مدیریتی که دارد می‌تواند تمرکز خود را برای تکرار قهرمانی فصل قبل تکرار کند، گفت: استقلال در ۹ بازی آخر خود فقط مقابل نساجی که باید با اختلاف برنده می‌شد به تساوی رسید و ۸ بازی را برنده شد. ساپینتو و کادرش در کنار بازیکنان واقعاً عالی کار می‌کنند. امیدوارم مدیریت باشگاه بتواند خواسته‌های به حق اعضای تیم را فراهم کند. حیف است این تیم که مستحق قهرمانی است جام را به تیم دیگری دهد. اتفاق خوبی که در لیگ برتر رخ می‌دهد این است که تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی، فوتبال زیبایی را ارائه می‌دهند. امیدوارم این اتفاق خوب با قهرمانی استقلال تداوم پیدا کند.

منبع: خبرگزاری آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 1
    وقتی مدیر غیر متخصص باشه،خب معلومه با زد و بند و پارتی مافیا بازیکن های امثال وریا غفوری انتخاب میشند،بجاش بازیکن های خوب میرن کنار و هیچوقت دیده نمیشن.(این نظر شخصی نیست،این عین حرفی هست که خودشون میزنن.)
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 1
    این تخصص فوتبالی یعنی چه؟ میلیارد میلیارد هزینه و بدهی درست کردن از جیب ملت؟ حوزه تخصص فوتبالی در بخش فنی یک باشگاه است، همین ونه بیشتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس