کد خبر 1479562
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
نامه 130 قانونگذار آمریکایی به بورل برای اقدام علیه سپاه

یک گروه دو حزبی متشکل از ۱۳۰ قانونگذار آمریکایی از اتحادیه اروپا خواستند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های «تروریستی» قرار دهد.

به گزارش مشرق، یک گروه دو حزبی متشکل از ۱۳۰ قانونگذار آمریکایی دوشنبه (۱۰ آوریل) با ارسال نامه‌ای، از اتحادیه اروپا خواستند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های به اصطلاح «تروریستی» قرار دهد.

به گزارش «جوییش اینسایدر»، در این نامه خطاب به جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا شده که سپاه «آزادانه و آشکارا توطئه‌هایی را برای هدف قرار دادن شهروندان در سراسر اتحادیه اروپا انجام داده است». این گروه از قانونگذاران آمریکایی به رهبری کتی منینگ، توماس کین و بیل کیتینگ از اعضای مجلس نمایندگان، در این نامه از بورل خواستند با توجه به «تهدید سپاه» با این موضوع با حداکثر فوریت رسیدگی کند.

بورل در ماه ژانویه گفت که بلوک ۲۷ عضوی اتحادیه اروپا به رغم رای موافق اکثریت پارلمان اروپا، نمی‌تواند سپاه را به عنوان گروه تروریستی معرفی کند. در پی آن، شورای امور خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفت توصیه پارلمان را به دلیل موانع حقوقی اجرایی نکند.

بورل اظهار داشت: این چیزی است که نمی‌تواند بدون یک دادگاه، بدون تصمیم دادگاه در ابتدا، تصمیم‌گیری شود. نمی‌توانید بگویید شما را تروریست در نظر می‌گیرم زیرا شما را دوست ندارم.

اوایل فرودین هم ۱۲ نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به جوزپ بورل از او خواسته‌اند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های «تروریستی» قرار دهد.

تحرکات اروپایی‌ها برای اقدام ضد سپاه پاسداران با واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی ایران روبرو شده است. ایران هشدار داده در صورت هرگونه اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسخی متناسب به این اقدام خواهد داد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در اشاره به قطعنامه‌ غیرالزام‌آور پارلمان اروپا، این حرکت را از روی استیصال خواند و افزود این اقدام «پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آن‌ها برای ضربه به مردم ایران انجام شد تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور است و این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور ملل متحد است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    سپاه شده کابوس دشمنان. این خوبه. الحمدالله
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    یه مشت آمریکایی حمال صهیونیست سازمان جلاد منافقین رو از لیست تروریست ها درمیارن که سپاه عزیز ما رو تو اون لیست قرار بدن. این حمال های تروریست آمریکایی باید بدونن که یه روز دست پرقدرت ملت ایران بهشون میرسه و تک به تکشون رو از توی سوراخ بیرون میکشه و محاکمه و مجازات میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس