مسکو: مانع از نقض حریم هوایی روسیه توسط هواپیمای آلمانی شدیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده سوخو-۲۷ این کشور به رهگیری یک هواپیمای نیروی دریایی آلمان بر فراز دریای بالتیک پرداخته و مانع از نقض حریم هوایی گردید.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه شامگاه روز چهارشنبه اعلام کرد که یک هواپیما وابسته به نیروی دریایی آلمان به مرزهای این کشور بر فراز دریای بالتیک نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: «یک جنگنده سوخو-۲۷ به رهگیری این هواپیما پرداخته و مانع از نقض حریم هوایی روسیه توسط آن شده است».

این در حالی است که افشای مجموعه اسناد طبقه بندی شده پنتاگون نشان می‌دهد که سال گذشته دو جنگنده روسی در آستانه ساقط کردن یک هواپیمای جاسوسی انگلیسی در نزدیکی شبه جزیره کریمه بوده‌اند؛ رویدادی که می‌توانست روسیه و ناتو را وارد یک درگیری نظامی مستقیم کند.

براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، این رویداد روز ۲۹ سپتامبر در سواحل کریمه رخ داده است جاییکه ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه مستقر است و از آن برای حمله به مواضع اوکراین در هر نقطه از این کشور استفاده می‌کند.

در بخشی از این اسناد منتشر شده، به در آستانه ساقط شدن یک هواپیمای جاسوسی RC-۱۳۵ بریتانیا اشاره شده است. از این هواپیما برای جمع آوری پیام‌های رادیویی و سایر پیام‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.

طبق گزارشها، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در ماه اکتبر این رویداد را به پارلمان این کشور اطلاع داده و گفته است که دو جنگنده سوخو-۲۷ روسیه یک هواپیمای شناسایی RC-۱۳۵ انگلیس را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده و یکی از این جتها تنها ۱۵ فوت با آن فاصله داشته است.

براساس گزارش واشنگتن پست، والاس به نمایندگان پارلمان گفته، یکی از این جنگنده‌ها یک موشک هم شلیک کرده اما گفته که شلیک این موشک به دلیل نقص فنی بوده است!

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    احسنت ، خیلی هم عالی!! دم ارتش آزادی بخش روسیه گرم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس