کد خبر 1479899
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
هشدار مقام صهیونیست در خصوص کاهش جمعیت یهودیان در فلسطین

یک مقام صهیونیست گفت که در سایه افزایش تعداد فلسطنیی‌ها و ورود مهاجرانی از دیگر کشورها به فلسطین اشغالی، جمعیت یهودیان ممکن است از اکثریت بیفتد.

به گزارش مشرق، «تامر موسکوویچ» مدیر سازمان مهاجرت و اسکان رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در سخنانی در خصوص از بین رفتن اکثریت یهودیان در مناطق اشغالی هشدار داد.

به نوشته وبگاه خبرگزاری صفا، او گفت که موج مهاجرت به فلسطین اشغالی در پی جنگ اوکراین و ورود هزاران پناهنده، یک «خطر قریب الوقوع» برای رژیم صهیونیستی است.

«تامر موسکوویچ» افزود:‌ «وظیفه سازمان اسکان و مهاجرت حفاظت از یهودی ماندن کشور است. اگر اکثریت یهود را از دست بدهیم، دیگر کشوری برای یهود نمی‌ماند و اگر اکثریت یهود را حفظ نکنیم، باقی نخواهیم ماند».

این مقام صهیونیست افزود:‌ «ما نمی‌توانیم در اوهام خود زندگی کنیم، ما امروز در اسرائیل از اکثریت یهود بهره‌مند هستیم، اما این اکثریت با مرور زمان در حال از بین رفتن است. اسرائیل با تهدید از بین رفتن اکثریت یهود مواجه است. درست است که به تدریج به این نقطه خواهیم رسید، اما در لحظه‌ای که این اتفاق بیفتد، همه چیز فرو خواهد پاشید».

او در ادامه هشدار داد که اگر غیر یهودیان بتوانند به قدرت سیاسی کافی دست یابند، رژیم صهیونیستی دیگر توان کنترل اوضاع را از دست خواهد داد. او در این خصوص کشورهای اروپایی را شاهد مثال آورد که مهاجرین در این کشورها توانستند در برخی موارد جایگاه مهمی را به دست آورند.

طبق آمار رسمی رژیم تل آویو، نیم میلیون مهاجر غیر یهودی در مناطق اشغالی زندگی می‌کنند و توانسته‌اند شهروندی این رژیم را دریافت کنند.

نگرانی این مقام صهیونیست در خصوص از بین رفتن اکثریت یهودیان در مناطق اشغالی، در حالی است که این روزها شعار محوری اخراج فلسطینی‌ها از مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی به‌وفور از زبان‌ وزرای تندروی کابینه نتانیاهو شنیده می‌شود. «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی که چهره مشهور تندروها در کابینه بنیامین نتانیاهوست، در دوران رقابت‌های انتخاباتی خود وعده اخراج اجباری فلسطینی‌ها را به حامیان خود داده بود.

در این راستا وب سایت «میدل‌ایست‌ آی» در گزارشی نوشته است که با رشد تندروها در تل‌آویو، مفهوم اخراج فلسطینی‌ها از وطن‌شان در گفتمان سیاسی اسرائیل برجسته شده است. در سال۲۰۲۱، «بزالل اسموتریچ» (وزیر دارایی کابینه نتانیاهو) به کنست گفته بود که دیوید بن گوریون، نخستین نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، باید کار را همان ابتدا یکسره و همه اعراب را در سال ۱۹۴۸ بیرون می‌کرد.

طبق گزارش اداره آمار رژیم صهیونیستی، جمعیت مناطق اشغالی حدود ۹.۷میلیون نفر است که حدود ۷۴درصد آنها یهودی و ۲۱درصد آنها اعراب فلسطینی هستند. این نسبت همواره در سال‌های گذشته به نفع فلسطینی‌ها در حال تغییر بوده است. درصد جمعیت یهودیان در سال ۲۰۰۹ حدود ۸۰ درصد اعلام شده بود و طی ۱۴سال اخیر جمعیت آنها شش درصد کاهش یافته است. ادامه این روند به‌ معنای آن است که در کمتر از ۳دهه آتی، نسبت یهودیان در مناطق اشغالی به کمتر از ۶۰ درصد سقوط خواهد کرد و این وضعیت کابوس بزرگ رهبران صهیونیست است.

هم‌اکنون جمعیت فلسطینی‌ها در سراسر سرزمین فلسطین (شامل سراسر کرانه باختری، نوار غره و مناطق اشغالی ۱۹۴۸) بیشتر از کل جمعیت یهودیان است. طبق گزارش‌ها جمعیت یهودیان در سراسر فلسطین حداکثر به ۴۷ درصد می‌رسد. براساس آمار، جمعیت یهودیان هم‌اکنون ۷.۴۵میلیون نفر و اعراب فلسطینی ۷.۵۳میلیون نفر اعلام شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس