کشتی آزاد قهرمانی آسیا| روز دوم مسابقات هم تنها یک فینالیست داشت/ معصومی ناباورانه به رده بندی رفت

کشتی گیران آزاد کشورمان در سی و سومین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در ۵ وزن اول به مصاف حریفان خود رفتند که در رو نخست تنها یک ملی پوش به فینال رسید.

به گزارش مشرق، سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان در حال برگزاری است و کشتی گیران ۵ وزن دوم کشورمان به مصاف حریفان خود در مرحله گروهی رفتند که در این میان ۳ کشتی‌گیر به نیمه نهایی رسیدند و ۲ کشتی گیر در انتظار حضور در گروه بازنده ها بودند.

در ادامه و در مرحله نیمه نهایی تنها یک کشتی‌گیر کشورمان به فینال رسید و ۲ ملی پوش هم به رده بندی این دوره از رقابت‌ها رفت.همچنین یک نماینده کشورمان کار خود را در گروه بازنده ها دنبال خواهد کرد. ابوذری هم از دوره رقابت‌ها کنار رفت.

نتایج آزادکاران تا مرحله فینال و رده بندی به شرح زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم یاسین رضایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۶ و ضربه فنی هیون سیک سونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۲ مغلوب تایربک ژوماشبک اولو از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت.

بیشتر بخوانید:

عموزاد: بالا بردن پرچم کشورم بالاترین عزت است

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر شامیل ایساکوف از اردن را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب ماگومدرسول اصلویف از بحرین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، ابوذری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ گوان اوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر زوشن لین از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. کریمی در این دیدار به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان می رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم ارشک محبی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل آرش یوشیدا از ژاپن مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال،‌ محبی به گروه بازنده ها رفت. تا به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست،‌ در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر ضیاموحامت صفراف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لخاگواگرل مونختور دارنده مدال نقره و برنز جهان از مغولستان با نتیجه ۸ بر ۶ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمید کلباسی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    س: چرا وقتی معصومی در چند ثانیه به پایان مسابقه از کشتی گیر مغولی پیش افتاد نتوانست ثانیه های پایانی را مدیریت کند؟ ج: چون نذر کرده بود روی تشک کشتی نماز مستحبی بخواند و حواسش به مسابقه نبود!
  • ایرانی با غیرت IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    از کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد درخواست میشود تمام این آزاد کارانی که در این مسابقات " مفت باختند" و اصلا حواسشان سر جایش نبود و کشتی های بسیار ضعیفی گرفتند که فقط در سطح محلات بود از چرخه انتخابی تیم ملی کنار بگذارند و از جوانان با انگیزه و جویای نام که کم هم نیستند استفاده کنند. کسی که حریف این کشتی گیران درجه دوم و سوم آسیائی گمنام نمیشود که نمیتواند در جهانی و المپیک عرضه اندام کند. مرتضی قیاسی بسیار افتضاح بود.
  • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    بیکفایت و اصلا در فرم نیست. خنده دار اینست که ما در صفحات مجازی ایرانی چقدر از توانایی او خوانده بودیم. و اکنون حقیقت اینست که گزافه گویی بوده و او تنها بدن دارد.اخرش هم در کمال همه باوری ملت-ولی نه انانای که کشتی میدانند ولی ساکت نشسته بودند ظربه فنی شد که حقش بود.کشتی ایران بدن بزرگ لازم ندارد. کشتی ایران به افرادی که دارای توانایی کاربری عغلانی و تصمیم گیری لحظه ای تاثیر پذیر میباشند نیاز دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس