روحانی رئیسی

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران، رکوردشکنی‌های منفی اقتصادی در دولت‌های روحانی و هاشمی را به جای دولت رئیسی جا زد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت:محسن هاشمی پسر ارشد مرحوم هاشمی رفسنجانی در یادداشتی که در روزنامه اعتماد نوشته؛ مدعی شد که «میزان کاهش ارزش پول ملی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم، کمتر از میزان کاهش آن در این دو سال است.» اما برخلاف عرصه سیاسی، ادعاهایی که به حوزه اقتصاد مربوط می شود، به دلیل وجود آمار و اطلاعات دقیق ازگذشته تاکنون به سادگی قابل رد یا اثبات است.

براساس همین آمار و اطلاعات رسمی که برای همگان قابل دسترس است، برخلاف ادعای محسن هاشمی بیشترین سقوط ارزش پول ملی ایران در دوران پس از انقلاب، در دولت های روحانی و رفسنجانی رقم خورده است.

به گزارش روزنامه ایران، آقای محسن هاشمی، بهتر بود نگاهی به آمار عملکرد دولت های پدرش و حسن روحانی می انداختند تا این بی انصافی را مرتکب نشوند.

واقعیت ارزش پول ملی در دوره مورد ادعای او حاکی از اشتباه محاسباتی عجیب این چهره اصلاح طلب است. دلار در دوره قاجار یک تومان و در پایان دولت روحانی ۲۷ هزار تومان بود یعنی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۷ هزار برابر شده و در دو سال گذشته نیز از ۲۷ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رسیده و کمتر از ۲ برابر افزایش داشته است.

از لحاظ متوسط سالانه افزایش نرخ دلار در دولت های پس از دفاع مقدس، حسن روحانی با ۳۰.۸ درصد و اکبر رفسنجانی با ۲۲ درصد بدترین عملکرد را داشته اند.همچنین اگر افزایش‌های سالانه دورقمی نرخ ارز در دولت های پس از دفاع مقدس (۱۳۶۸ به بعد) را مورد مقایسه قرار دهیم، عملکرد منتقدان دولت رئیسی، مشخص می شود. دولت های روحانی و رفسنجانی در ۸ سال عملکرد خود ۵ مرتبه رشدهای سالانه دورقمی در افزایش نرخ دلار ثبت کرده اند و مجموعا بدترین عملکرد را در حفظ ارزش پول ملی داشته‌اند.

افزایش نرخ ارز در سال ۱۴۰۱ یک پنجم رکورد ۱۵۶ درصدی دولت روحانی در سال ۱۳۹۷ بوده است اما حامیان و مسئولان دولت روحانی خود را به فراموشی زده اند و ادعای نگرانی نسبت به کاهش نرخ ارز در دولت رئیسی می کنند. دولت گذشته ضعیف ترین عملکرد را در زمینه حفظ ارزش پول ملی و کنترل نرخ ارز به جای گذاشته چراکه نرخ دلار در دولت گذشته ۷۰۳ درصد افزایش یافت که در بین همه دولت های پس از انقلاب، بی سابقه است. دولت دهم در مرداد ۱۳۹۲ نرخ ارز را با قیمت ۳۱۸۰ تومان به دولت روحانی تحویل داد اما این دولت با افزایش بی سابقه ۷۰۳ درصدی، نرخ ارز را با قیمت ۲۵۵۳۰ تومان در مرداد ۱۴۰۰ به دولت رئیسی تحویل داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    خانواده هاشمی انتظار داشتند که پدرشان یعنی اکبرخان پس از رحلت امام، رهبر یا حداقل عضوشورای رهبری شود اما وقتی امام خامنه ای به این سمت برگزیده شدند، حس حسادت شان به شدت برانگیخته شد که بازتاب آن را در واکنش های فائزه و مهدی هاشمی به شکل شدیدتر و در همسرو محسن و دیگر فرزندانش به صورت ضعیف تر می بینیم! بنابراین بدخواهی این خاندان نسبت به کسانی که به نوعی مورد عنایت رهبر معظم انقلاب هستند را از این منظر باید تحلیل کرد!!
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    تا بوده چنین بوده رویه خاندان مرحوم هاشمی ....
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    آقای هاشمی احتمالا شما در دوره روحانی در ایران سکونت یا تشریف نداشتید، وگرنه مردم شریف حقایق رو هنوز بخوبی یادشون هست، اینکه الان هم از آقای روحانی گذشتند و مطالبه نمی‌کنند بخاطر برحق بودن این فرد نیست، مردم ایران نجیبتر از اون هستند که اشتباهات فاحش کسی رو بخوان به رخش کسی بکشن، خوبه که ایشون هم این چشم پوشی سخاوتمندانه رو کاملا قدر بدونه و دیگه پاشو از گلیم خودش درازتر نکنه ، انشالله که دیگه هرگز اون دوران دوباره تکرار نشه ..............
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 0
    بی شرفی اصلاح طلبان حد و مرز ندارد و عاقبتشان هم مشخص است: یا مثل نجفی یکی دیگر را می کشند و قاتل میشوند یا مثل ک.پ.ا. خودکشی می کنند و در هردو حالت راهی جهنم می شوند
  • سهراب IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    مگر بنا نبود آن منافقانی که با دروغ پراکنی هایشان موجب تشویش خاطر جامعه می شوند را محاکمه کنند؟ ای کاش قوه قضائیه به رسالت خودش پیرامون برخورد با شایعه سازان عمل نماید تا این اصلاح طلبانِ آمریکا ذلیل وکدخدا قربان، جرات هرگونه تشویش خاطرجامعه را پیدا نکنند. گرچه جایگاه این نومنافقان در پیش مردم روشن است ومردم حالا دیگر این ها را خوب می شناسندوسخنان منافقانه ا ین افراد، صرفا جهت اظهار حیات در جامعه است.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 0
    ایرادی ندارد. سالیان درازی است که سند پررویی و وقاحت و دروغگویی و بسیاری از "فضیلت های خوب" به نام خانواده رفسنجانی خورده و آنها در کمال آرامش و متانت و مصونیت از آن استفاده می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس