نجباء: همکاری میان گروه‌های مقاومت عراق و فلسطین واضح و علنی است

سخنگوی جنبش نجبای عراق گفت همکاری میان گروه‌های مقاومت عراق و فلسطین در بالاترین سطوح جریان دارد.

‌به گزارش مشرق، «نصر الشمری» سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در مصاحبه‌ای همکاری میان گروه‌های مقاومت عراقی و فلسطینی را امری واضح و علنی توصیف کرد.

او به شبکه خبری المیادین گفت: «این ارتباط در بالاترین سطوح، بدون هیچ حد و حدودی برقرار است و ما هرچه توان، امکانات و تجربیات در مقابله با نیروهای اشغالگر آمریکایی داریم، در اختیار برادران مجاهد فلسطینی قرار می‌دهیم».

او با اشاره به حضور و سخنرانی دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مراسم روز قدس بغداد، ادامه داد: «امروز همه باید بدانند که شکل نبرد تغییر کرده است. جان‌های ما به‌ عنوان یک جنبش عراقی، فدای آرمان آزادسازی قدس است و آرزو داریم که در این کارزار پرافتخار و شرافتمندانه با برادران فلسطینی شریک باشیم و رژیم غاصب را از بین ببریم».

وی ضمن تأکید بر شکست پروژه سازش با رژیم صهیونیستی، افزود: «دو سال پیش برخی رژیم‌های عربی با فشار آمریکا دوان‌دوان به‌ سوی عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل رفتند و چنین وانمود کردند که به دستاورد و پیروزی رسیده‌اند؛ اما امروز چنان ساکتند که گویی در مسیر مرگ قرار گرفته‌اند. آن‌ها برای سازش عجله کردند و اکنون شاهدند که محور مقاومت یکپارچه شده و عرصه‌های نبرد را در اختیار دارد».

سخنگوی جنبش نُجَباء در بخش دیگری از این مصاحبه، اظهار داشت: «ما در محور مقاومت، به‌ ویژه در عراق، این فرموده امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) را که "دوران پسا آمریکا آغاز شده است" لمس کرده‌ایم و می‌بینیم که محور شرارت به رهبری آمریکا در حال عقب‌نشینی است؛ کما اینکه معادله بازدارندگی در برابر رژیم اشغالگر قدس محقق شد و اکنون در قیاس با نبرد "سیف القدس"، واکنش دشمن سرشار از هراس و ناتوانی است».

نصر الشَمَّری در ادامه، از بازنگری رژیم‌ های عربی در سیاست اعتماد به واشنگتن گفت و اضافه کرد: «آن‌ها که قبلادست‌ نشانده‌های مطیعی بودند و از تروریست‌ها حمایت می‌کردند، حالا با توجه به ضعف محور صهیونیستی آمریکایی، از تصمیم‌های ایالات‌ متحده آمریکا تمرد می‌کنند و برخلاف گذشته به‌ دنبال باز کردن مسیرهای تازه هستند که نمونه‌اش را در حرکت جمعی آنان برای آشتی با سوریه می‌بینیم».

وی همچنین گفت: «پس از شکست تروریسم داعشی در عراق، رژیم صهیونیستی مقرهای گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی را هدف قرار می‌داد؛ اما امروز گروه‌های مقاومت عراقی قادر هستند به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی یا صهیونیستی در خارج از اراضی عراق حمله کنند».

معاون دبیرکل نُجَباء در خاتمه با استناد به قول کارشناسان و سیاستمداران برجسته غربی تصریح کرد: «آمریکا و دست‌پرورده‌اش رژیم اسرائیل از درون ضعیف شده و در حال عقبگرد هستند. ائتلاف استکباری در برابر پیشروی چین و ائتلاف‌هایی که جمهوری اسلامی ایجاد کرده، شکست خورده‌اند. ان‌شاءالله با اتحاد و یکدستی در نزدیکترین حالت ممکن به پیروزی قرار داریم و ای‌ بسا با یاری خداوند قادر، روز قدس سال آینده در بیت‌المقدس باشیم».

روز گذشته مصادف با روز جهانی قدس، «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در جمع ده‌ها هزار نفر از عراقی‌ها در بغداد سخنرانی کرد و گفت که عراق سنگر مهم مقاومت در منطقه است. او همچنین پیش از آن با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر و «عبداللطیف الرشید» رئیس‌جمهور عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 1
    گروههای مقاومت عراقی حدالامکان باید در خفا و چراغ خاموش حرکت کنند.این ویژگی مخصوص عراق و سیره ی اهل بیت در عراق بوده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس