پوتین و وزیر دفاعش، آمادگی ناوگان اقیانوس آرام را بررسی کردند

وزیر دفاع روسیه در جلسه‌ای که با رئیس جمهور این کشور داشت، درباره بازرسی سرزده از ناوگان اقیانوس آرام این کشور گزارش ارائه کرد.

به گزارش مشرق، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (دوشنبه) با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور درباره رزمایش‌های انجام شده توسط ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه جلسه داشت.

شویگو ضمن ارائه گزارشی درباره بازرسی سرزده از نیروهای ناوگان اقیانوس آرام روسیه، گفت که این رزمایش شامل تمرین حملات به یگان‌های نیروی دریایی دشمن در آب‌های منطقه می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه ۲۵ هزار نیروی نظامی در این رزمایش‌ها شرکت دارند، توضیح داد که این شامل ۱۶۷ کشتی جنگی و شناور پشتیبانی از جمله ۱۲ زیردریایی، ۸۹ هواپیما و بالگرد رزمی است.

وزیر دفاع روسیه ضمن اشاره به در جریان بودن مرحله دوم بازرسی غافلگیرانه از ناوگان اقیانوس آرام، اظهار داشت که در این رزمایش، حرکت در آب‌های دور از روسیه و گشودن مسیر زیرآبی به سمت جنوب دریای اوخوتسک تمرین شد.

پوتین نیز در این نشست گفت که بررسی‌ها نشان داده که ناوگان اقیانوس آرام که در شرق دور مستقر است در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد اما اولویت کنونی روسیه اوکراین است.

به نوشته اسپوتنیک، در نشست وزیر دفاع و رئیس جمهور روسیه، موضوعات تضمین پایداری جنگی زیردریایی‌های موشکی راهبردی و آمادگی آنها برای استفاده از تسلیحات پیشرفته بررسی شد.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه بازرسی غافلگیرانه از ناوگان اقیانوس آرام هیچ ارتباطی با احتمال گسترش ناتو ندارد، گفت که این فقط تمرینی منظم برای حفظ آمادگی رزمی لازم نیروهای مسلح روسیه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس