کد خبر 1481406
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
حماس: شلیک موشک از لبنان، محاسبات اسرائیل را به هم ریخت

نائب رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین با اشاره به سردرگمی صهیونیستها به خاطر شلیک موشک از جنوب لبنان، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید نابود شود.

به گزارش مشرق، موسی ابومرزوق نائب رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین امروز دوشنبه تأکید کرد که نشستهای صهیونیستها با مسئولان تشکیلات خودگردان در العقبه اردن و شرم الشیخ مصر، نتوانست مقاومت فلسطین را مهار کند.

خبرگزاری قدس به نقل از ابومرزوق گزارش داد، این کنفرانسها، مفتضحانه شکست خورد و نیروهای صهیونیست و سرویسهای تشکیلات خودگردان نتوانستند مقاومت را در کرانه باختری از بین ببرند و هر نشست دیگری که از این جنس باشد، قطعا شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که کنشگر اصلی در این معادله، نیروهای مقاومت هستند. چنین کنفرانسهایی که برای ضربه زدن به مقاومت ملت فلسطین برگزار می‌شود، ناکام خواهد ماند و فقط نابودی اسرائیل باعث خواهد شد از مقاومت کاسته شود.

این مقام حماس خاطر نشان کرد، گسترش مداوم شهرک‌سازی، مصادره اراضی ملت فلسطین، یهودی‌سازی قدس، تشدید محاصره نوار غزه و یورش مداوم به آن وبازداشتهای مکرر فقط باعث تنش سیاسی و نظامی خواهد شد.

ابومرزوق با بیان اینکه مقاومت و ملت فلسطین در برابر این تجاوزات دست بسته نخواهند ماند و از خود دفاع خواهند کرد، گفت: جنگ شمشیر قدس، نقطه عطف مثبتی در مسیر آزادسازی [فلسطین] و بازگشت [آوارگان] بود و باعث احیای مقاومت مسلحانه در کرانه باختری شد.

وی درباره حملات راکتی اخیر از جنوب لبنان به شهرکهای اسرائیلی واقع در شمال فلسطین اشغالی هم تأکید کرد: این راکتها از لبنان به خاطر الاقصی شلیک شد. لذا دشمن نمی‌تواند به جنایات خود ادامه دهد و ملت ما هم ساکت و نظاره‌گر بماند. هر کسی که عامل شلیک این راکتها باشد، اقدام قهرمانه‌ای انجام داده است که محاسبات اسرائیل را به هم ریخته است.

این مقام حماس با تأکید بر افزایش مقاومت در فلسطین، به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم این پیام را داد: برو و امور داخلی خود را درست کن. به جلو فرار نکن؛ زیرا ضررهایی که از سوی معارضان داخلی رژیم به تو وارد می‌شود، بسیار کمتر از زمانی است که وارد درگیری فراگیر [با مقاومت فلسطین] شوی.

ابومرزوق درباره اسنادی که اخیرا از پنتاگون لو رفت و نشانگر هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان و صهیونیستها بود، گفت: ما به اسناد پنتاگون نیاز نداریم تا بدانیم که هماهنگی وجود دارد. این بسیار مایه تأسف است و هیچ انسان شریفی در کشور ما، این مسئله را قبول نمی‌کند.

وی در پایان از تشکیلات خودگردان خواست که به این هماهنگی پایان دهد و به توافقاتی که صهیونیستها به آن بهایی نمی‌دهند، دلخوش نباشد؛ بلکه باید بر روی ملت فلسطین و اتحاد ملی آنان و مقابله با صهیونیستها حساب باز کند، نه مذاکره و توافق با آن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وکیل آینده IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    3 0
    الان باید کرانه باختری هم مجهزتر بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس