«فساد نجومی» بایدن‌ها؛ منفعت ۹ عضو خانواده بایدن از «قرارداد‌های مشکوک»

قانونگذاران جمهوری‌خواه می‌گویند ۶ نفر دیگر از اعضای خانواده رئیس‌جمهور آمریکا از قراردادهای مشکوکی که «منفعت‌های نجومی» برای آن‌ها داشته‌اند بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش مشرق، اعضای جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند احتمالاً ۶ نفر دیگر از اعضای خانواده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از قردادهای تجاری مفسدانه‌ای که با سوءاستفاده از مقام سیاسی بایدن بسته شده‌اند منفعت برده‌اند.

«کمیته نظارتی» در مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی سوابق مالی خانواده بایدن است. هدف این تحقیقات مشخص کردن رفتارهای نادرست احتمالی در معاملات تجاری خانواده بایدن در داخل و خارج از ایالات متحده آمریکا است.

در وب‌سایت کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا توضیحات دقیق‌تری درباره اینکه جمهوری‌خواهان به دنبال مشخص کردن چه مواردی در این تحقیقات هستند ارائه شده است.

در این وب‌سایت آمده است: «اعضای این کمیته در حال تحقیق درباره معاملات تجاری و بین‌المللی اعضای خانواده بایدن هستند تا مشخص کنند که آیا این فعالیت‌ها مغایرتی با امنیت ملی آمریکا داشته‌اند یا خیر و اینکه آیا این معاملات خدشه‌ای به توانایی رئیس‌جمهور برای رهبری منصفانه کشور وارد می‌کنند یا خیر.»

نمایندگان جمهوری‌خواه که رقبای سیاسی رئیس‌جمهورِ دموکرات آمریکا محسوب می‌شوند مدعی هستند اعضای خانواده او از منصب سیاسی و دسترسی‌های حاکمیتی او برای کسب ثروت استفاده کرده‌اند و این معاملات گاه منافع ملی آمریکا را نیز به خطر انداخته.

«نانسی مایس» از اعضای کمیته نظارتی مجلس نمایندگان در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی‌میل می‌گوید گزارش‌ها میزان پولی که در فعالیت‌های مشکوک اعضای خانواده بایدن رد و بدل شده «نجومی» است.

او همچنین گفته شمار خویشاوندان دخیل در این قراردادها را «باورنکردنی» توصیف کرده است.

«جیمز کومر»، رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان که رهبری تحقیقات در این پرونده را به عهده دارد می‌گوید: «تا اینجا ۶ نفر دیگر از اعضای خانواده بایدن که ممکن است از این قراردادهای مشکوک منفعت به دست آورده باشند را شناسایی کرده‌ایم.»

روزنامه دیلی‌میل نوشته با این حساب، تعداد کل خویشاوندان بایدن که از این قراردادها نفع برده‌اند اکنون به ۹ نفر رسیده است.

این تحقیقات با واکنش هم‌حزبی‌های بایدن در کمیته مذکور مواجه شده. دموکرات‌ها معتقدند هدف جمهوری‌خواهان از پیشبرد این تحقیقات تنها به دست آوردن منافع سیاسی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    6 3
    پس این قضایا منحصر به ایران نیستن. مثل برادر حسن روحانی یا برادر جهانگیری
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      0 1
      تو ایران محدود هست بعدش اونا هم بایدنی بودن
  • محمد IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    3 1
    فساد وزرات اقتصاد و صمت و بانک مرکزی مثلث انتحاری را خنثی کنید
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      1 0
      چقدرم هست هخخخ
    • حسین IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      0 0
      دو سال از واردات خودرو و فرمان رئیس جمهور گذشت، کو واردات، کو تولید خودرو، همه تولیدی ها نواقصی بودند، قیمت خودرو هر روز گرانتر از دیروز صدا و سیما با همکاری وزیر صمت قیمت ها را وارونه اعلام. میکنند و خبر از ارزانی میدهند، اما در بازار چنین قیمتی نیست و خودرو ها طی این دو هفته 60 تا 100 میلیون گران شدند مگان شده 2 میلیارد، ماه پیش 800 بود. ، عزل انقلابی وزیر صمت و اقتصاد که در حال نا امیدی مردم از جمهوری اسلامیه
    • فرزین IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      0 0
      ماله کشای وزیر صمت پیدا شدند پراید 400 میلیون ماله کش مالتو محکم بکش
  • US ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    6 0
    باز تو آمریکا علنی میشود و پیگیری و مجازات!در ایران سرپوش یا الفرار یا مصونیت...
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      0 2
      حرف الکی نزن آمریکایی
    • US ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      1 0
      الکی اون تفکر و تعقل پوچ و نداشته تو هست
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 0
    خوش بحال ملت ومرد وایرانیانی که در اون سرزمین زندگی می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس