[,

بعد از مدت‌ها جنجال و بحث در رسانه‌ها و محافل سیاسی، بالاخره کارشناسان مجلس نمایندگان رسما رسیدگی به گزارش‌های متعدد بانکی از فساد مالی خانواده بایدن را کلید زده‌اند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، کارمندان کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه(۱۵ مارس)، سرانجام گزارش‌های فعالیت مشکوکی را که توسط بانک‌ها به وزارت خزانه‌داری ارسال شده است، بررسی خواهند کرد، گزارش‌هایی که درباره فعالیت‌های مجرمانه‌ی بالقوه‌ی مربوط به خانواده رییس جمهور بایدن هشدار داده است.

انتظار می‌رود که این بررسی رسمی(که از مدتی قبل محافل سیاسی-رسانه‌ای آمریکا انتظارش را می کشیدند)، تحقیقات جیمز کامر، رئیس کمیته جمهوری‌خواه را در مورد ارتباط جو بایدن با سرمایه‌گذاری‌هایی در کشورهایی چون چین، روسیه و اوکراین تسریع کند.

سخنگوی این پنل کارشناسی به پایگاه خبری «نیویورک پست» گفت:

"کارمندان کمیته نظارت، بعد از ظهر چهارشنبه در وزارت خزانه‌داری، بررسی گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های مشکوک را به صورت دوربینی آغاز خواهند کرد. "

پیش از موافقت کمیته نظارت مجلس، در فضای رسانه‌ای و افکار عمومی این باور به وجود آمده بود که کنگره در برابر درخواست‌ها جیمز کامر برای بررسی رسمی گزارش‌ها مقاومت می کند و طفره می رود.

CBS News سال گذشته گزارش داد که بیش از ۱۵۰ گزارش فعالیت مشکوک در مورد هانتر بایدن و عمویش جیمز(برادر رییس جمهور) وجود دارد. [۱]

ورود کنگره به افتضاح مالی عظیم خانواده بایدن/ سهم ۱۰ درصدی رییس جمهور آمریکا از معاملات غیرقانونی میلیارد دلاری +عکس
جیمز کامر، مسوول رسیدگی به گزارش‌های فساد مالی خانواده بایدن

بانک‌ها موظفند ظرف ۳۰ روز پس از شناسایی فعالیت‌های مجرمانه‌ی بالقوه مانند پولشویی یا فرار مالیاتی، گزارش فعالیت مشکوک یا SAR را به شبکه‌ی اجرای جرایم مالی وزارت خزانه‌داری ارائه کنند.

بررسی این اسناد توسط کمیته‌ی نظارت، احتمالاً جزئیات جدیدی را در مورد سرمایه‌گذاری‌های تجاری بین‌المللی خانواده بایدن فاش می‌کند، که به واسطه‌ی امتناع شدید و مستمرّ کاخ سفید از پاسخ دادن به سؤالات اساسی، پنهان مانده است.

هانتر بایدن و جیمز بایدن در طول هشت سال، زمانی که خویشاوند قدرتمند آن‌ها، معاون رئیس جمهور بود و پس از آن(در دوره ترامپ)، کار مشاوره و سرمایه گذاری در طیفی از کشورها را دنبال کردند و اغلب جو بایدن را مستقیماً در بسیاری از این روابط تجاری مشارکت می دادند.

ورود کنگره به افتضاح مالی عظیم خانواده بایدن/ سهم ۱۰ درصدی رییس جمهور آمریکا از معاملات غیرقانونی میلیارد دلاری +عکس
جیمز بایدن(راست) در کنار برادرش جو(۲۰۰۸)
ورود کنگره به افتضاح مالی عظیم خانواده بایدن/ سهم ۱۰ درصدی رییس جمهور آمریکا از معاملات غیرقانونی میلیارد دلاری +عکس
هانتر و جو بایدن

جمهوری خواهان می گویند که معاملات تجاری بین المللی تضاد منافع را برای فرمانده کل ایجاد می کند و حتی ممکن است نشان دهنده‌ی فساد باشد.

کامر از طیف گسترده ای از منابع، سوابق مرتبط با پرونده را درخواست کرده است و دوشنبه شب نیز مدعی شد که اسناد بانکی تازه بازیابی شده، نشان می دهد "یکی از اعضای جدید خانواده بایدن که قبلاً نامش در هیچ یک از این تحقیقات به میان نیامده بود" بخشی از رشوه‌ی ۳ میلیون دلاری را از یک شرکت چینی در حوزه‌ی انرژی در اوایل سال ۲۰۱۷ دریافت کرده است.

ورود کنگره به افتضاح مالی عظیم خانواده بایدن/ سهم ۱۰ درصدی رییس جمهور آمریکا از معاملات غیرقانونی میلیارد دلاری +عکس

کامر گفت که این واقعیت تازه، از لابلای سوابق درخواست‌شده توسط خود کامر از بانک آمریکا در رابطه با سه تن از اعضای خانواده بایدن بدست آمد.

بر اساس بررسی واشنگتن پست روی اسناد لپ تاپ رها شده‌ی هانتر بایدن، هانتر و جیمز بایدن حداقل ۴.۸ میلیارد دلار از CEFC China Energy در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ دریافت کردند.

ظاهراً جو بایدن در می ۲۰۱۷ با تونی بوبولینسکی، شریک تجاری آن زمان هانتر بایدن ملاقات کرد تا در مورد قرارداد CEFC مذاکره کنند و ایمیلی در همان ماه از یکی دیگر از همکاران هانتر بایدن، جیمز گیلیار، وجود دارد که گیلیار به هانتر پیشنهاد کرد که ۱۰ درصد از مبلغ معامله‌ی تجاری را برای «مرد» (منظور جو بایدن) کنار بگذارد.

ورود کنگره به افتضاح مالی عظیم خانواده بایدن/ سهم ۱۰ درصدی رییس جمهور آمریکا از معاملات غیرقانونی میلیارد دلاری +عکس
تونی بوبولینسکی

هم بوبولینسکی و هم گیلیار جو بایدن را به عنوان "مرد بزرگ" معرفی کرده اند و یک ایمیل در اکتبر ۲۰۱۷ جو بایدن را به عنوان یکی از طرف‌های مکالمه در تماسی در مورد تلاش CEFC برای خرید گاز طبیعی ایالات متحده معرفی کرده است. [۲]

این شرکت، که اکنون منحل شده است، به عنوان یک چرخ دنده در کمپین نفوذ خارجی "کمربند و جاده" پکن مشهور بود.

به گزارش وال استریت ژورنال، در یک سرمایه گذاری مبهم چینی دیگر، هانتر بایدن در سال ۲۰۱۳، چند هفته پس از پیوستن به پدرش در هواپیمای معاون رییس جمهور در سفری رسمی به پکن، BHR Partners، یک صندوق سرمایه گذاری تحت حمایت دولت را تأسیس کرد.

هانتر پدر معاون خود را به جاناتان لی، مدیر عامل BHR معرفی کرد و جو بایدن بعداً نامه‌های توصیه کالج برای فرزندان لی نوشت.

ورود کنگره به افتضاح مالی عظیم خانواده بایدن/ سهم ۱۰ درصدی رییس جمهور آمریکا از معاملات غیرقانونی میلیارد دلاری +عکس
جو بایدن و پسرس هانتر در سفر به چین در زمان معاونت ریاست جمهوری

سوابق کسب و کار آنلاین نشان می دهد که هانتر بایدن هنوز مالک ۱۰ درصد از شرکای BHR است، علیرغم اینکه تیم حقوقی او ادعا می کند که او این سهام را در سال ۲۰۲۱ واگذار کرده است.

کاخ سفید از هر گونه شفافیت و پاسخگویی در مورد معامله ادعایی، از جمله در مورد خریدار یا مبلغ مبادله شده، خودداری کرده است.

گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های مشکوک ممکن است سایر معاملات کمتر شناخته شده خانواده بایدن را نیز روشن کند.

اگرچه هانتر بایدن از سال ۲۰۱۴ در زمانی که پدرش دولت اوباما را اداره می کرد، سالانه یک میلیون دلار درآمد از بابت خدمت در شرکت گاز اوکراینی بوریسما داشت، اما ارتباط او با یک زوج میلیاردر روسی، یلنا باتورینا و ولادیمیر یوتوشنکوف، کمتر شناخته شده است.

بر اساس ارتباطات کشف شده از لپ تاپ، هانتر بایدن با باتورینا و یوتوشنکوف برای خرید ملک در ایالات متحده شریک شد، اما مقیاس این معاملات و همچنین منافع مالی احتمالی برای خانواده بایدن نامشخص است.

هر دو میلیاردر موفق شده اند از تحریم های رئیس جمهور بایدن علیه نخبگان روسیه در جنگ یک ساله اوکراین برکنار بمانند.

بر اساس گزارش سال ۲۰۲۰ کمیته های سنا تحت رهبری جمهوری خواهان، باتورینا، بیوه شهردار سابق مسکو، یوری لوژکوف، ظاهراً ۳.۵ میلیون دلار در فوریه ۲۰۱۴ به حساب بانکی یک شرکت مرتبط با هانتر بایدن واریز کرده است.

ورود کنگره به افتضاح مالی عظیم خانواده بایدن/ سهم ۱۰ درصدی رییس جمهور آمریکا از معاملات غیرقانونی میلیارد دلاری +عکس
یلنا باتورینا

ظاهراً باتورینا در سال ۲۰۱۵ با هانتر و پدرش، معاون رئیس جمهور جو بایدن در یک گردهمایی در واشینگتن که در آن همکاران تجاری قزاقستانی هانتر و نماینده ای از بوریسما نیز حضور داشتند، شام خورد. [۳]

طبق گزارش‌ها، سرمایه‌گذاری‌های باتورینا در ایالات متحده ممکن است به یک عدد چشمگیر ۹ رقمی رسیده باشد، در حالی که مقیاس سرمایه‌گذاری‌های یوتوشنکوف، در صورت وجود، نامشخص است.

متحدان سیاسی بایدن، پیش از این، به دنبال کم اهمیت جلوه دادن ارتباط او با باتورینا بودند.

یک منبع ناشناس سال گذشته به واشنگتن پست گفت که شریک هانتر، دِوون آرچر، قرار بود شرکتی را که ۳.۵ میلیون دلار رشوه دریافت کرده بود، منحل کند، اما مخفیانه این نهاد را برای استفاده خود حفظ کرد.

ورود کنگره به افتضاح مالی عظیم خانواده بایدن/ سهم ۱۰ درصدی رییس جمهور آمریکا از معاملات غیرقانونی میلیارد دلاری +عکس
دِوون آرچر

با این حال، ایمیل‌های لپ‌تاپ هانتر نشان می‌دهد که او فعالانه درگیر دلبری کردن از باتورینا بوده است و در آوریل ۲۰۱۴ زمانی که تلاش شکست‌خورده‌اش برای سرمایه‌گذاری در یک معامله املاک و مستغلات در منهتن، به آرچر نوشت که «ما باید از یلنا بخواهیم که یک تیم توسعه‌ی کوتاه‌مدت برای اجرای پروژه‌های تأمین مالی ایجاد کند».

هانتر و جیمز بایدن همچنین به طور فعال با نخبگان تجاری مکزیک، که جو بایدن در اقامتگاه معاون رئیس جمهور در واشینگتن دی سی در سال ۲۰۱۵ میزبانی کرد، ارتباط گرفته بودند، قبل از آن که هانتر و شریک تجاری او، جف کوپر، با تیم و هواپیمای ریاست جمهوری و در سفری رسمی در سال ۲۰۱۶، به مکزیکو سیتی بروند.

بر اساس ایمیل‌های فاش شده از لپ‌تاپ، هانتر بایدن نوشت که نیمی از درآمد خود را به پدرش پرداخت کرده است و به دلیل کلاهبرداری مالیاتی احتمالی، لابی غیرقانونی خارجی، پولشویی و دروغ گفتن در مورد استفاده از مواد مخدر با اسلحه توسط دفتر دادستانی ایالات متحده در دلاور تحت تحقیقات فدرال است.


[۱] https://www.yahoo.com/lifestyle/u-banks-flagged-over-۱۵۰-۱۳۴۷۵۵۲۲۱.html?guccounter=۱

[۲] https://www.dailymail.co.uk/news/article-۱۱۶۴۶۴۱۷/Joe-Biden-named-۲۰۱۷-email-discussing-multi-million-dollar-gas-deal-China.html

[۳] https://nypost.com/۲۰۲۱/۰۵/۲۶/hunter-biden-arranged-secret-dinner-with-business-partners-and-vp-joe/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    1 1
    آقا بیکاری؟ الان فک و فامیل و نوچه های کدخدای پیر آشفته می‌ریزند اینجا که آی فلان و بهمان و دلار و پراید و سکه و.....ما هم باید بزنیم تو دهنشون. در ضمن زیباکلامینا هم سکته میزنن دم پیری و خونشون میوفته کردن شما😈🥳🤣🤣🤣
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    جمهوری خواهان به کاهدان زده اند. هنوز منتظر محکوم شدن هیلاری کلینتون هستند!
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    دلتون رو به این ورودها و ورود به پرونده ترامپ و نتانیاهو و ...خوش نکنید که نه ورودش بنام ماست و نه خروجش بلکه یک نمایش سیرک گونه برای مردم دنیا و مردم آمریکاست تا اونها رو سرگرم کنند که مثلا آمریکا قانونمنده ! در حالیکه دروغ و ادعای دروغ از این وقیحانه تر تا الآن در تاریخ جهان وجود نداشته ، لذا سرگرم کار خودتون باشید !
  • محسن IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    عکس اول مربوط به جو بایدن خیلی واضح و روشن نشون میده که دو تا جو بایدن تفاوت های خیلی زیادی با هم دارن و یکی نیستن،توی عکس ۲۰۰۸ بایدن اگه دقت کنید تو قسمتای گوش چشم دماغ چانه فرق وجود داره
  • علی افصحی IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    22 4
    امام خامنه‌ای«مردم آمریکاازبسیاری ازحقایق(دولتمردان) آمریکامطلع نبستنداگر مطلع شوند این حرکتشان(جنبش نود ونه درصدی علیه وال استریت)ده برابرمی شود»قرآن درسوره نوح آیه بیست هفت می فرماید«ولایلدوا الافاجرا کفارا ثروت اندوزان اختلاسی فرزندانی جز زدوبندکار و حق حساب گیر پنهان کار به دنیا نیاورند» مهدی هاشمی را درقراردادهای غیر قانونی نفت و گاز«جونیر یعنی فردبعد فرد اول!» می نامیدند و جو بایدن را در قراردادهای نفت و گاز اوکراین «سینیور بعنی مرد اول!»نامیده اند. هردو از قراردادها درصد می گرفتند مهدی هاشمی به نمایندگی از پدر!و جوبایدن به واسطهٔ پسر هانتر بایدن!چه شباهت عجیبی! مهدی هاشمی به نمایندگی از اصلاحات آمریکایی دل درگرو دموکرات ها داشت بایدن ها هم سال های سال است از روسای دموکرات آمریکا هستند و همه اهل ارتشا و حق حساب بگیر!جیمز بایدن برادر جو بایدن نیز به نمایندگی از«جو»درکاخ سفید با شرکت های نفتی و تجاری اوکراین،روسیه،مکزیک و...وارد قراردادها شده و حق حساب و رشوه ماخوذه را با جو بایدن،معاون رئیس جمهور مؤدب آمریکا( اوباما در خطاب روحانی دلال)و رئیس جمهور فعلی،به نسبتی تقسیم می کرد.کاری که مهدی جهانگیری و حسین فریدون(برادران دزد و رشوه خوار روحانی جهانگیری دزد و رشوه گیر) از بزرگترین ثروت اندوزان فاسدچون مالامیر، دانیال راده و نیز مسعود احمدی و.. با مشارکت پدرداماد روحانی،رشوه های کلانی دریافت کرده و دست آخر عابر بانک فاسدبرادر روحانی به کمک چهاربرادردزد روحانی جهانگیری از کشور منواری شد.براردران روحانی جهانگیری هر دومحاکمه و زندانی شده و حسن روحانی اسحاق جهانگیری هر دو پرونده دزدی و ارتشاء برادرانشان را سیاسی خواندند چنان که برادران دزد رحانی جهانگیری گفتند «زندانشان به وکالت از برادرانشان است!» چنان که هاشمی پدر،ارتشاء پسر را انکار و به گوشش در بدرقه به زندان دعای سفرخواند.حالا رئیس جمهورقبلهٔ این اصلاحات آمریکایی،جو بایدن و برادر و پسرش به عنوان «اسوهٔ سیئة روحانی، جهانگیری، هاشمی »در آستانهٔ مسیری قرار گرفته که پیشتر این فاسدان دل درگرو شیطان بزرگ قبلاً آن را طی کرده اند.بالاخره بایدبین تابع و متبوع و دلداده ودلبر یک شباهت هایی باشد!غرب وحشی و شیطان بزرگ و دلدادگان شان که درطیف جهنمی اصلاحات آمریکایی جاگرفته اندهمه اهل رشوه وحق حساب بوده وهمه زادو ولدشان فاجرکفار.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    2 1
    آفرین. کاش کسی در ایران ما هم جرات افشای فساد رو داشت
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      3 0
      خیلی حرفت خنده دار بود.پسر بایدن لبتابش که دزدیده شد کلی فساد ازش افشا شد ولی هیچکس کاری نکرد. تو ایران کلی فساد افشا شده.فقط کافیه یه دور مرور کنی...
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    باکو جنگ را با ایران شروع کند ممکن است به ایران ضربه بزند ممکن است هر اتفاقی بیفتد ولی چیزی که هست و مطمئنا هست این است که حکومت موروثی علیف ها از بین میرود‌ حتی خود ترکیه و اسراییل هم پس از سوزاندن مهره ای بنام علیف بدنیال یک مهره قوی تر‌هستند که لااقل قمارباز نباشد.
  • دکتر محلاتی FR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    12 2
    لطفا راجع فساد در خانوادههای مسئولین مقامهای ایرانی (اقلا روی شناسنامه !) هم بنویسید
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      اونها رو عنتر نشنال و بقیهٔ اراذل و اوباش می‌نويسن، ما فعلأ داریم پتهٔ اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش شماها رو میریزیم روی آب!!!
    • ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      5 5
      جناب دکتر نمیدانم چی این سخن شما افتضاح مالی در خانواده رئیس جمهور امریکا را ماله کشی نمی نماید اگر مایل به چنین مطالبی هستیدکه فرمودید به شبکه های دروغگوی معاند مانند اینترآشغال سری بزنید
    • دکتر محلاتی FR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      2 0
      نه دوست محترم مسئله فساد است حال هر کسی منبعش باشد، انجا را حضرت امام شیطان بزرگ نامید، از شیطان انتضاری جز شیطانیت نداشته باشید. ولی از رجال داخلی پاکدستی را انتظار داریم از شیعه ۱۲ امامی انتظار دیگری داریم
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      جناب دکتر بلی مساله مهم فساد است ولی این مقاله درمورد فساد رییس جمهور ممکتی است که صدای به اصطلاح دموکراسی خواهیش گوش فلک را کر کرده حق بدهید وقتی خارج از مطلب سخن میگویید در امر ماله کشی شما و قصد شما دراین مورد شک کنم اینطور نیست؟
  • ناتالیا نکورویا IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 3
    آمریکه غلط کرده به اکراین تجهیزات نظامی بده،خیلی از نیروهای ناتو با لباس اکراینی برابر اکراین میجنگن، بشرفم قسم کسی بخواد باعث آزار یا ناراحتی ناتالیا نکورویا در دونتسک بشه لباس رزم میپوشم و میرم درجبهه دونتسک میجنگم
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    1 8
    جالب اینجاست که بایدن بزرگترین حامی در سطح جهانیه
    • حيران IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      1 1
      عزيز بابات ! اينكه قرقره ميكنى از چيز اينوره ، يا اونور آب ؟؟
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    1 1
    حسینیون باکو و تالشی ها را دریابید و به آنها قدرت بدهید.
  • حيران IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 0
    باز گلى به گوشه جمال نماينگان ينگه دنيا ،،،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس