کد خبر 1477074
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
بولتون: ترامپ سرطان حزب جمهوریخواه است

مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا دونالد ترامپ را سرطان حزب جمهوریخواه و حمایت جمهوریخواهان از او در پرونده قضایی دادگاه منهتن نیویورک را یک کار خطرناک دانست.

به گزارش مشرق، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا نسبت به احتمال سواستفاده دونالد ترامپ از پرونده قضایی مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن به منظور جلب نظر جمهوریخواهان هشدار داده و از محکوم شدن او در این پرونده حمایت کرد.

بولتون در مصاحبه با شبکه «سی.بی.اس» مواضع جمهوریخواهان در حمایت از ترامپ و حمله آنها به «آلوین بِرَگ»، دادستان منهتن که علیه این رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام جرم کرده را خطری برای این حزب دانسته و گفت: «من فکر می‌کنم این کار جمهوریخواهان یک اشتباه سیاسی بزرگ است.»

بولتون با طرح این انتقاد که حامیان دونالد ترامپ به جرایم او توجه نکرده و نخواسته‌اند که او را از بابت این جرایم بازخواست کنند گفت: «مساله در نهایت منتهی به شخصیت و صلاحیت او برای ریاست جمهوری می‌شود. من فکر می‌کنم ترامپ به روشنی تلاش دارد به دادستان این پرونده حمله کند و حامیانش هم از این کار پیروی می‌کنند.»

بولتون در ادامه این انتقاد خود تصریح کرد: «اگر ترامپ فکر می‌کند دادستان در اینجا مرتکب تخطی از قوانین و نقض الزامات اخلاقی وکیل یا دادستان شده فرصت‌های فراوانی برای طرح آن دارد. اما اگر او نتواند نشان دهد که آلوین برگ قوانین و قواعد اخلاقی اعمال شونده را نقض کرده، باید با تبعات آن روبرو شود. از نظر من در این پرونده نوعی عدالت دشوار در کار است چون ترامپ شخصی است که بخش عمده‌ای از دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را صرف سواستفاده از وزارت دادگستری به نفع خود و علیه دشمنان سیاسی‌اش کرد و حالا در اتفاقی بسیار طنزآمیز خودش را قربانی پیگرد قضایی می‌داند. آقای ترامپ چیزی که عوض دارد گله ندارد!»

بولتون در پاسخ به سوال «مارگارت برنان»، مجری سی.بی.اس در این خصوص که آیا موافق سواستفاده دولت ترامپ از وزارت دادگستری آمریکاست گفت:‌ «من شخصا خودم می‌توانم به وقوع آن گواهی دهم و لازم نیست به سراغ ماجراهای دیگران بروم. از این بابت که ترامپ و وکلایش در کاخ سفید و در وزارت دادگستری پرونده‌ای مدنی و کیفری را علیه من به خاطر انتشار یک کتاب بدون آنکه محتوای آن را وارد فرآیند بررسی پیش‌ از انتشار کنم مطرح کردند.»

مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا درباره پرونده قضایی که علیه دونالد ترامپ نزد دادگاه منهتن شهر نیویورک از بابت اتهام پرداخت حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن مطرح شده گفت: «فکر می‌کنم او دلایل کافی برای نگرانی درباره ماهیت این پرونده دارد. و من فکر می‌کنم تمرکز آشکار و مناسبی که اکنون ما روی مساله کیفرخواست داریم تنها شروع ماجرا است. مساله واقعی این است که آیا آلوین برگ بتواند حکم محکومیت ترامپ را در کوتاه مدت محقق کند یا اینکه ترامپ بتواند خودش را از این پروند خلاص کند چون تبعات سیاسی هر یک بسیار متفاوت است.»

بولتون اذعان کرد که ترامپ و قاضی در این پرونده دچار کشمکش خواهند شد و ترامپ با ثبت پرونده از جانب خود متقابلا برای به تاخیر انداختن دادرسی تلاش خواهد کرد و سرنوشت این مبارزه حقوقی و اینکه آیا ترامپ در این پرونده با محکومیت مواجه شده و یا بتواند خود را تبرئه کند مشخص نیست.

بولتون از موضع «آسا هاچینسون»، فرماندار جمهوریخواه ایالت آرکانزاس که در ضمن اعلام نامزدی اش در رقابت مقدماتی ریاست جمهوری، خواستار کنار رفتن ترامپ از این رقابت شد حمایت کرد.

وی افزود: «این یک کار حداقلی است اما ببینید، ترامپ اساسا دارد از حزب جمهوریخواه اخاذی می‌کند. او دارد تهدید می‌کند در صورتی که نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه نشود کارزار ریاست جمهوری را به هم بزند و بعد هر کسی که نامزد دموکراتها شود پیروز خواهد شد.»

مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا به جمهوریخواهان هشدار داد: «آنها می‌توانند هر چقدر که بخواهند نگران بدرفتاری با دونالد ترامپ بیچاره باشند اما راه‌حل و علاج یک چنین بدرفتاری این نیست که دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب شود. این دو موضوع کاملا تفاوت دارند.»

او اضافه کرد: «من نگران اینکه آلوین برگ به ترامپ صدمه بزند نیستم. من نگران اینم که آلوین برگ به دونالد ترامپ نفع برساند. و از این جنبه نتیجه این پرونده بسیار مهم است. اگر ترامپ تبرئه شود یا پرونده‌اش به دلیل ناکافی بودن اسناد و مدارک یا دلایل دیگر کنار گذاشته شود، این یک کمک بزرگ خواهد بود چون او خواهد گفت به شما گفتم که این یک محاکمه سیاسی بود و من را هدف گرفته بودند و حالا تبرئه شده‌ام. اما اگر او قبل از پایان کارزار انتخاباتی در این پرونده محکوم شناخته شود تاثیر بسیار متفاوتی بر مردم خواهد گذاشت. می‌توانید این پرونده را سخیف و مربوط به افرادی سخیف بدانید اما اگر ترامپ بابت جرمی محکوم شناخته شود،‌ فکر می‌کنم اکثر آمریکایی‌ها نمی‌خواهند یک محکوم قضایی رئیس جمهور کشورشان بشود.»

بولتون با تاکید شدید بر این که او هرگز از نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری حمایت نخواهد کرد گفت: «من سال ۲۰۲۰ هم از او حمایت نکردم.»

بولتون با تصدیق اینکه همچنان احتمال نامزد شدن خودش برای ریاست جمهوری را در نظر دارد گفت: «ترامپ سرطان حزب جمهوریخواه است.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس