کد خبر 1477410
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
وکیل ترامپ: موکلم در دادگاه اعلام بی‌گناهی می‌کند

وکیل رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه موکلش در ملأ عام دستبند نخواهد داشت، مدعی شد که دادستان منهتن به سلاحی علیه این سیاستمدار جمهوری‌خواه تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، «جو تاکوپینا» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که موکلش روز سه‌شنبه در جلسه دادگاه نیویورک، اعلام بی‌گناهی می‌کند.

تاکوپینا بامداد سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، توضیح داد: «[بررسی اتهامات علیه ترامپ به زمان نیاز دارد]. تنها چیزی که فوراً به آن پاسخ می‌دهیم این است که بی‌گناهی او را اعلام می‌کنیم».

وی با بیان اینکه تیم حقوقی ترامپ از تعداد دقیق اتهامات علیه او خبر ندارد، اما گفت که به اعتقاد او همه آنها بر اساس یک پرونده صادر شده است.

به نوشته ریانووستی، وکیل ترامپ اظهار داشت: «این قطعا فقط درباره پرداخت حق‌السکوت است. این همان چیزی است که این پرونده را از بسیاری جهات واقعاً مضحک کرده است. در واقع این یک پرونده [کیفری] نیست و هیچ جرمی اتفاق نیافتاده است. این یک پیگرد سیاسی است».

تاکوپینا در مصاحبه با این رسانه روسی مدعی شد که «آلوین براگ» دادستان منهتن به سلاحی علیه ترامپ تبدیل شده و محفل‌های سیاسی بر کار دستگاه قضائی آمریکا اثر می‌گذارند.

وی درباره ادعاهای خود توضیح داد: «ما در حال وارد شدن به یک منطقه خطرناک هستیم که در آن سیاست بر سیستم قضایی تأثیر می‌گذارد و از پیگرد قانونی به عنوان سلاح استفاده می‌شود. همانطور که گفتم، مشخص است که (براگ) یک دادستان دموکرات است که توسط سرمایه‌گذاران دموکرات و مبارزات انتخاباتی آنها حمایت می‌شود».

وکیل ترامپ ضمن تاکید بر اینکه هیچ دستبندی در ملأ عام به موکل او زده نمی‌شود، اظهار داشت: «البته او توسط سرویس امنیتی محافظت می‌شود. هر چیز دیگری - عکس گرفتن و دیگر رویه‌های معمول - احتمالاً اتفاق خواهد افتاد».

ریانووستی به نقل از تاکوپینا نوشت: «مطمئنم که دفتر دادستانی [منهتن] تلاش خواهد کرد تا نمایش بزرگی از این موضوع بسازد تا تبلیغات زیادی به دست بیاورد. ما امیدواریم که اوضاع معمولی پیش برود، اما من چندان خوشبین نیستم».

وی با بیان اینکه پرونده ترامپ می‌تواند ساده‌ترین پرونده در حرفه وکالت او باشد، اما هشدار داد که با توجه به زمینه سیاسی، احتمالاً خطر تبدیل‌شدن آن به سخت‌ترین پرونده عمرش وجود دارد.

بامداد جمعه بود که هیأت عالی منصفه دادگاه منهتن، ترامپ را به عنوان اولین رئیس جمهور سابق آمریکا به جرائم کیفری - به دلیل پرداخت حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن - متهم کرد.

این سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی نیز در واکنش به این اقدام دادگاه منهتن، با بیان اینکه اتهام پرداخت حق‌السکوت علیه او، سیاسی و در راستای دخالت‌ها در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ است، مدعی شد دموکرات‌ها در طول دهه‌ها بارها تقلب کرده‌اند.

بعد از آن، دادستان کل نیویورک نیز با بیان اینکه کیفرخواست علیه ترامپ هنوز محرمانه است، گفت که با وکلای او تماس گرفته تا هماهنگی‌های لازم جهت تسلیم شدن رئیس جمهور سابق آمریکا برای حضور در دادگاه را انجام دهد.

ترامپ همچنین روز دوشنبه تصمیم خود برای تسلیم‌شدن به قانون و حضور در دادگاه منهتن را تایید کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس