کد خبر 1482435
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
بازداشت ۳ جوان فلسطینی در الخلیل در اولین روز عید فطر

در اولین روز عید سعید فطر، صهیونیست‌ها به شهر الخلیل یورش بردند.

به گزارش مشرق، نظامیان اشغالگر صهیونیست در اولین روز عید سعید فطر به شهر الخلیل یورش برده و دست به بازداشت و سرکوب فلسطینیان زدند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست ۳ جوان فلسطینی را در حمله به شهر الخلیل بازداشت کردند.

از سوی دیگر، در اولین روز از عید سعید فطر در فلسطین، شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست امروز جمعه فلسطینیان ساکن محله شیخ جراح در قدس اشغالی را مورد حمله قرار داده و پرچم‌های فلسطینی را که به مناسبت عید در این محله نصب شده بود، پاره کردند.

بر اساس گزارش‌ها هم‌زمان با برگزاری نماز عید سعید فطر در مسجدالاقصی، حداقل ۲۵۰ هزار فلسطینی در این نماز شرکت کردند که یک رقم کم سابقه از اعلام شده است. گفته شده هزاران فلسطینی از اقصی نقاط این سرزمین از جمله قدس اشغالی، کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ با وجود محدودیت‌های شدید رژیم صهیونیستی خود را به قبله اول مسلمانان جهان رساندند تا در آنجا نماز عید فطر را برگزار کنند.

با وجود پایان ماه رمضان در فلسطین، اما شدت درگیری‌ها همچنان بسیار زیاد است. در درگیری‌های شب گذشته و همزمان با آغاز عید فطر در شهرک بیتا در جنوب نابلس ۳۳ نفر زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند. وبگاه خبری اسپوتنیک روسیه نیز گزارش داد که در درگیری‌های شب گذشته جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر قدس ۳۳ مبارز فلسطینی در جریان زد و خورد با صهیونیست‌ها زخمی شده‌اند و از این تعداد، ۳۰ فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شده‌اند و کادر پزشکی و امداد در حال مداوای میدانی فلسطینیان است.

طبق گزارش هلال احمر فلسطین، دو مجروح فلسطینی که هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفتند به بیمارستان «رفیدیا» در شهر نابلس منتقل شدند. «محمود برهم»، شهردار شهرک فلسطینی «بیتا» پیشتر به خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) اعلام کرده بود که نیروهای اشغالگر از سمت مبادی شرقی شهرک بیتا به فلسطینیان هجوم بردند و شماری از منازل فلسطینیان را بازرسی کردند.

دو روز پیش از این نیز، شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست مغازه‌های فلسطینیان را در بخش قدیمی شهر الخلیل مورد حمله قرار دادند. «عماد حمدان»، مدیرکل کمیته عمران شهر الخلیل در این ارتباط تصریح کرده بود که شهرک‌نشینان اشغالگر تحت حمایت نظامیان صهیونیست ۵ مغازه را در بازار معروف «رایش» در نزدیکی مسجد السنیه در بخش قدیمی شهر الخلیل تخریب کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۵ سال پیش این منطقه را به طور کامل محاصره و از دیگر مناطق شهر الخلیل جدا کرده است و فلسطینیان اجازه تردد در این منطقه را ندارند اما در طرف مقابل، شهرک‌نشینان اشغالگر آزادانه می‌توانند وارد این منطقه شوند. رژیم صهیونیستی درصدد مصادره زمین‌های این مغازه‌ها و ساخت ده‌ها واحد مسکونی در آن برای شهرک‌نشینان است، هرچند تا کنون در این ارتباط به موفقیت نرسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس