کد خبر 1482810
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴
تپش قلب

قلب ما باید تپش داشته باشد تا خون‌رسانی به اعضای مختلف انجام شود، اما تپش زیاد قلب یک اختلال محسوب می‌شود که می‌توان با چند راهکار ساده آن را کاهش داد.

به گزارش مشرق، دلایل مختلفی باعث بروز تپش قلب می‌شود که برخی به عملکرد خود قلب و برخی دیگر به عملکرد اعضای دیگر بدن مربوط می‌شود.

قلب ما باید تپش داشته باشد تا خون‌رسانی به اعضای مختلف انجام شود اما تپش زیاد آن یک اختلال محسوب می‌شود که باید عوامل آن را شناخت و تا حد امکان برطرف کرد.

معمولا ضربان قلب بیش از ۱۰۰ ضربه در دقیقه را تپش قلب می‌گویند.

سرفه کردن

سرفه شدید به مدت چند دقیقه می‌تواند به رفع تپش قلب کمک کند.

سرفه فشار درون قفسه سینه را بالا می‌برد و ریتم قلب را به حالت عادی برمی‌گرداند.

توجه داشته باشید که این کار تنها باید در هنگام بروز تپش قلب انجام شود.

تنفس عمیق

نفس عمیق یکی از بهترین روش‌های درمان خانگی تپش قلب است.

تنفس عمیق با تسکین اضطراب و حملات هراس (پانیک) به طبیعی‌شدن ضربان قلب، آرامش بدن و افزایش اکسیژن رونده به مغز کمک می‌کند.

برای انجام این تکنیک روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را روی یکدیگر قرار دهید؛ یک نفس عمیق و آرام از بینی خود بکشید و عضلات شکم خود را شل کنید، سپس نفس خود را به آرامی از مسیر دهان خارج کنید.

پس از چندبار تکرار این تمرین، ضربان قلب کاهش می‌یابد.

نوشیدن آب سرد

از آن جایی که کاهش مصرف مایعات می‌تواند قلب را در معرض ابتلا به ضربان‌های نامنظم قرار دهد، نوشیدن یک لیوان آب سرد به بازگرداندن ریتم طبیعی قلب کمک خواهد کرد و همچنین استرس، اضطراب و گیجی را کاهش می‌دهد.

ریختن آب سرد بر روی صورت نیز در رفع تپش قلب و حملات هراس موثر است.

کمتر مصرف‌کردن یا اجتناب از مصرف محرک‌هایی مانند کافئین، کنترل استرس و اضطراب و ورزش‌کردن نیز می‌تواند در پیشگیری از بروز تپش قلب موثر باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس