توافق ایران و سوریه برای توسعه‌ روابط اقتصادی و زیربنایی

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نخست وزیر سوریه با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با هیأت‌های سوری در روز گذشته از توافق در زمینه‌های مبادلات مالی و افزایش روابط اقتصادی دو کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت راه وشهرسازی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دمشق در دیدار و مذاکره با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه اعلام کرد: از روز گذشته هشت کمیته مجزا در حوزه‌های مختلف همکاری دو کشور برای بررسی مسائل و نهایی کردن تفاهم نامه‌های مشترک تشکیل شده است.

بذرپاش یادآور شد: تبادل مستقیم بانکی ومراودات مالی زمینه ساز رونق فعالیت‌های اقتصادی طرفین می‌باشد و در آینده می‌توان با ایجاد بانک مشترک نیز به تسهیل این امر کمک شایانی کرد.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه با اشاره به نشست روز گذشته با بخش خصوصی و تجار ایرانی و سوری که با مشارکت گسترده فعالان اقتصادی برای اولین بار در این سطح برگزار شده است تصریح کرد: شنیدن مشکلات آنها بسیار مهم بود و استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو کشور می‌تواند در رفع این مشکلات مؤثر باشد که این امر در نهایت منجر به رشد و توسعه هر دو کشور می‌گردد.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار بر امکان ارائه خدمات فنی هوانوردی به ویژه نگهداری و تعمیرات هواپیما توسط ایران نیز تأکید کرد.
حسین عرنوس نخست وزیر سوریه نیز در مذاکره با مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران در دمشق، ضمن تقدیر از همراهی دولت و ملت ایران در طول سال‌های مختلف علی الخصوص سال‌های سخت

سپری شده در کشور سوریه از آمادگی سوریه برای واگذاری پروژه‌های در حوزه‌های مختلف به شرکت‌های ایرانی و تعیین خط اعتباری خبر داد.

وی با اظهار امیدواری از فرآیند مذاکرات در حال انجام در کمیته‌های تشکیل شده گفت: دولت سوریه اهتمام ویژه ای اجرایی نمودن تفاهم نامه‌ها خواهد داشت و از ایجاد مسیر مناسب‌تر تبادلات بانکی دو کشور حمایت می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس