کد خبر 1484032
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
صنعا: ائتلاف سعودی، مجری نقشه‌های دشمن صهیونیستی است

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که دشمن صهیونیستی به ائتلاف سعودی دستور می‌دهد تا نقشه‌ها و برنامه‌های این رژیم را در یمن اجرایی کنند.

به گزارش مشرق، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن امروز پنجشنبه بار دیگر از کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی خواست که با اجرای عملی شروط یمن برای دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر، حسن نیت خود را نشان دهند.

پایگاه خبری «وکالة الصحافة الیمنیه» به نقل از العاطفی گزارش داد، نیروهای مسلح یمن آماده هستند هر گونه تلاشی از سوی ائتلاف سعودی را ناکام بگذارند که در راستای افزایش تنش، غارت منابع یمن یا دور زدن مسائل مطرح شده در راستای راهکار سیاسی باشد.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان تأکید دارند که آمریکاییها فشار زیادی به عربستان وارد کرده‌اند تا شاید بتوانند مانع از صلح در یمن و عقب‌نشینی ائتلاف سعودی-اماراتی شوند؛ زیرا در صورت برقراری صلح، آمریکا بزرگترین بازنده در یمن خواهد بود.

جنبش انصارالله یمن هم سه‌شنبه هفته جاری ائتلاف عربی تحت هدایت عربستان را تهدید کرد که در صورت شکست مذاکرات یمنی - سعودی، بنادر، فرودگاه‌ها، چاه‌های نفتی و پالایشگاه‌های عربستان را هدف قرار می‌دهد.

«محمد الفرح» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن طی پستی در توئیتر نوشت: «هدف قرار دادن [مراکز مرتبط با] نفت امری بدیهی تلقی می‌شود و هیچ بحثی در این مورد وجود ندارد، اما انتظارات حاکی از آن است که کشتیرانی به طور کامل متوقف خواهد شد و همه ما بدون بنادر و فرودگاه باقی می‌مانیم. عربستان سعودی باید پیش از منافع آمریکا، به فکر منافع خود باشد».

العاطفی در ادامه با بیان اینکه دشمن صهیونیستی به ائتلاف سعودی دستور می‌دهد تا نقشه‌ها و برنامه‌های خود را در یمن اجرایی کنند، گفت: این اقدام در راستای تلاش صهیونیستی برای توسعه‌طلبی و اشغالگری است. دشمنان هم گمان می‌کردند که خواهند توانست نقشه‌های خود را اجرایی کنند، ولی این طرحها شکست خورد.

وزیر دفاع یمن با تأکید بر اینکه توطئه‌ها و مکر دشمنان به خودشان بازگشت، خاطر نشان کرد: آنان به این باور رسیدند که نخواهند توانست با ملت یمن مقابله کنند؛ زیرا ایمان به خدواند، بزرگترین سلاح و توانمندی ماست.

ناظران می‌گویند که احتمالا مذاکرات میان هیأت سعودی به ریاست «محمد آل جابر» سفیر این کشور در یمن و مسئولان دولت نجات ملی در صنعاء از سر گرفته خواهد شد. پیشتر در هشتم آوریل جاری، هیأت سعودی در صنعاء به همراه یک هیأت از عمان با مسئولان دولت نجات ملی در خصوص پرونده انسانی و آتش‌بس در یمن و آغاز یک پروسه فراگیر سیاسی در این کشور رایزنی کرده بود.

نیمه آوریل جاری، وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که تیم مذاکره‌کننده آن مجموعه دیدارهایی را در صنعاء انجام داده و مباحثی جدی، عمیق و شفاف در خصوص اوضاع انسانی، آزادی تمامی اسرا، دستیابی به یک راهکار سیاسی فراگیر صورت گرفته است.

این نخستین سفر هیأت سعودی به صنعا از آغاز جنگ همه‌جانبه علیه یمن بود که از فرورین ۱۳۹۴ آغاز شد و خسارات و تلفات زیادی به ملت یمن تحمیل کرد. این جنگ باعث شده صدها هزار یمنی کشته و دهها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شود. در دور نخست مذاکرات صورت گرفته در صنعاء، طرفین برای نشان دادن حسن نیت خود با آزادی ۹۰۰ اسیر از دو طرف موافقت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    درود بر انصارالله و یمن توفیقتان را آرزومندیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس