روشن: در همه جای دنیا انتخاب مربیان پایه زیر نظر سرمربی تیم ملی است

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: قطعا باید به پیشنهاد و انتخاب سرمربی تیم ملی برای تیم‌های پایه احترام گذاشته شود چراکه این موضوع در همه جای دنیا رواج دارد.

به گزارش مشرق، حسن روشن در رابطه با انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید، اظهار داشت: شرایط مدیریتی در فوتبال ما درست نیست و قصد ندارم این وضعیت را به شخص خواستی ارتباط بدهم. در همه جای دنیا کمیته فنی فوتبال وجود دارد که تمام رده‌های پایه را پوشش می‌دهد. ولی در ایران ما چنین کمیته‌ای نداریم یا اگر وجود داشته باشد بسیار ضعیف خواهد بود و تاثیر اصلی که باید داشته باشند را ندارند.

وی افزود: در کجا دنیا شما سراغ دارید که تیم ملی یا تیم‌های رده پایه آن کشور بدون مربی باشد. معمولا مسئولان مربی جایگزین را آماده دارند و حتی اگر سرمربی کنونی تیم پا به سن گذاشت و یا بازنشسته شد، گزینه یا گزینه‌های جانشین آن را از قبل انتخاب کردند. این وظیفه اصلی کمیته فنی خواهد بود که این جایگزین را از قبل داشته باشد و در شرایط حساس از آن استفاده کنند.

روشن تصریح کرد: تیم‌های ملی ما چنین کمیته‌ای ندارد و به نظر من فدراسیون اول باید روی کمیته‌های خود بررسی داشته باشد و افرادی را برای این کار انتخاب کند که در این کمیته‌ها متخصص باشد. در بحث فنی، انضباطی و حتی مالی باید افراد کاربلد انتخاب شوند. در هر بحثی که فدراسیون به مشکل برخورد کرد آن کمیته‌ها خواهند بود که باید ورود کنند و تصمیم‌گیرنده باشند. در این صورت فدراسیون نیز فقط با کمیته‌های خود سرکار خواهد داشت و قطعا آن‌ها باید پاسخگو مشکلات پیش آمده باشند. کمیته‌های ما چون فعالیتی ندارند ما با چنین مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

قایدی و ترابی به لحاظ تکنیکی مقابل نسل ما معمولی هستند

پیشکسوت فوتبال کشورمان در رابطه با چالش پیش آمده بین سرمربی تیم ملی فوتبال و مدیر تیم امید برای انتخاب سرمربی، اظهار داشت: قطعا باید به پیشنهاد و انتخاب سرمربی تیم ملی احترام گذاشته شود. این موضوع در همه جای دنیا نیز رواج دارد که انتخاب سرمربی‌ رده‌های پایه باید زیر نظر سرمربی تیم ملی باشد. بازهم این مشکل به نبود کمیته‌فنی برمی‌گردد. این کمیته باید در این شرایط ورود کند و برگزاری جلسات مناسب صحبت‌های هر ۲ طرف را گوش کند و دلایل آن‌ها را مورد بررسی قرار داده تا در نهایت بهترین تصمیم برای فوتبال کشورمان گرفته شود.

وی افزود: چون بدون استدلال فردی مثل حبیب کاشانی را انتخاب کردند با اینکه خیلی فرد خوب و دوست‌داشتنی است ولی به او حق دادند که سرمربی را انتخاب کند. از طرفی دیگر سرمربی تیم ملی حق دارد که مربی تیم امید را تایید کند و باید این انتخاب زیر نظر او باشد. مربی تیم امید باید با خط فکری سرمربی تیم ملی یکی باشد و پیرو او باشد. تیم امید آینده تیم ملی خواهد بود و باید هماهنگی لازم بین سرمربی تیم ملی و تیم امید وجود داشته باشد.

روشن ادامه داد: این کار که بخواهیم یک مربی را از باشگاهی که در اوج مسابقات لیگ است برای تیم‌های ملی انتخاب کنیم، درست نیست. بحث قلعه‌نویی جداست و او باید هدایت تیم ملی را قبول می‌کرد تا دست این خارجی‌های الکی قطع شود ولی اینکه یک فردی مثل مهدی تارتار را بخواهیم در میانه فصل از ذوب‌آهن برداریم و برای تیم امید انتخاب کنیم درست نیست. دلیل نتیجه نگرفتن تیم‌های پایه ما همین عدم ثبات سرپرست تیم خواهد بود که تیم ما در هر دوره یک سرپرست و مربی جدید داشته و هیچ‌گاه نیز نتیجه مناسب را کسب نکرده‌ایم. تیم نباید به حال خود رها شود و باید تشکیلات تیم باقی بمانند و با برنامه‌ریزی دقیق برای ادامه راه حمایت شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس