کد خبر 1485223
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
حوادث

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران از دستگیری عوامل ربایش «ترنسفر» فوتبال خبر داد.

به گزارش مشرق، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل ربایش ترنسفر فوتبال که از خانواده وی تقاضای ۵ میلیارد ریال وجه نقد به ازای آزادی وی کرده بودند، خبر داد و گفت: فرد ربوده شده در کلبه ای جنگی در شهرستان تالش استان گیلان از دست ربایندگان آزاد شد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در تشریح جزئیات خبر فوق بیان داشت: بیست و هفتم فروردین ماه امسال پرونده ای با موضوع آدم ربایی از بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.
پدر و مادر فرد ربوده شده با حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی به کارآگاهان عنوان داشتند : روز گذشته پسرمان به نام داریوش . الف ( ۳۲ ساله ) برای ملاقات کاری با یکی از دوستانش، از خانه خارج شده و پس از آن مراجعتی به خانه نداشته است تا اینکه امروز بیست و هفتم فروردین ماه افرادی با ما تماس گرفته و مدعی شدند که داریوش را ربوده و در ازای آزادی وی درخواست مبلغ ۵ میلیارد ریال پول کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات از خانواده داریوش ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی حدود ۱۰ سال پیش به عنوان بازیکن فوتبال در یکی از تیم های دسته دوم فعالیت حرفه ای خود را در فوتبال آغاز کرده اما پس از مدتی کوتاه و به علت عدم پیشرفت به عنوان فوتبالیست ، حوزه فعالیت خود در فوتبال تغییر داده و از آن زمان به بعد در زمینه نقل و انتقال بازیکنان فوتبال ( transfer ) فعالیت می کند.
سرهنگ نثاری افزود: در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان مطلع شدند که داریوش چندی پیش نسبت به انتقال یکی از بازیکنان فوتبال به لیگ فوتبال یکی از کشورهای همسایه اقدام کرده است اما پس از مدتی این شخص به واسطه عدم پیشرفت در فوتبال آن کشور به ایران بازگشته و طی تماس با داریوش ، او را علت اصلی عدم موفقیت خود در فوتبال معرفی و به این بهانه درخواست پرداخت ۵ میلیارد ریال تحت عنوان غرامت دارد.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان با شناسایی حمید . م (۳۵ ساله) به عنوان شخصی که از داریوش درخواست ۵ میلیارد ریال به عنوان غرامت داشته است، تحقیقات از وی را در دستور کار قرار دادند.
در مراجعه به محل سکونت حمید اطلاع پیدا کردند که همزمان با تاریخ آغاز ماجرای ربوده شدن داریوش، حمید مراجعتی به منزل خود نداشته است .
این مقام انتظامی اضافه کرد: با توجه به اقدامات بعمل آمده و بدست آمدن دلایل و مستندات پلیسی ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که حمید در آدم ربایی مشارکت مستقیم داشته است ؛ لذا با اخذ نیابت قضائی به مخفیگاه حمید در شهرستان تالش اعزام و روز گذشته موفق به دستگیری وی شدند.
وی ادامه داد: حمید در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط و اطلاع خود از موضوع ربایش داریوش شد اما با ارائه مستندات غیرقابل انکار از سوی کارآگاهان ، لب به اعتراف گشود و صراحتا به ربایش داریوش با همدستی فردی به نام میلاد ( ۲۰ ساله ) اعتراف کرد.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: حمید در اعترافاتش به کارآگاهان اظهار کرد که به میلاد وعده داده بودم که در صورت همکاری با من ،در خصوص گرفتن مبلغ ۵ میلیارد ریال از داریوش، زمینه پیشرفت وی در فوتبال را فراهم کنم.
سرهنگ نثاری بیان داشت: حمید در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت، چند روز پیش از ربایشِ داریوش ، میلاد با وی تماس گرفت و به بهانه درخواست انجام نقل و انتقال به یکی از باشگاه های فوتبال کشورهای همسایه با داریوش قرار ملاقات گذاشت و به دروغ مدعی شد که پدرش حاضر است در مرحله اول ۲ میلیارد ریال به داریوش پرداخت کند و به این حیله و ترفند ، داریوش را به محل قرار در منطقه خزانه تهران کشاند.
به محض آمدن داریوش به محل قرار ، هر دو نفر سوار ماشین داریوش شدیم و با تهدید چاقو او را به شهرستان تالش برده و داخل یک کلبه جنگلی محبوس کردیم و از آنجا با خانواده داریوش تماس گرفته و از آنها درخواست مبلغ ۵ میلیارد ریال کردیم.
در بیست و هفتم فروردین ماه داریوش با استفاده از خستگی ما دو نفر توانست از داخل کلبه فرار کند اما به علت عدم آشنایی به محل و گرفتار شدن در زمین های باتلاقی اطراف کلبه نتوانست از دست ما فرار کند و مجددا او را گرفته و به کلبه برده و محبوس کردیم.
سرهنگ نثاری اعلام کرد: با توجه به اعترافات بدست آمده از حمید ، کارآگاهان با مراجعه به کلبه محل نگهداری، داریوش را نجات داده و با توجه ضعف شدید جسمانی ایجاد شده ، وی را به مرکز درمانی منتقل نمودند؛ در ادامه ، مخفیگاه میلاد در منطقه میرداماد تهران شناسایی شد و وی دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی منتقل شد.
میلاد در اظهاراتی مشابه با اعترافات حمید ، انگیزه خود در مشارکت در آدم ربایی را این‌گونه بیان کرد : در حال حاضر من در لیگ دسته دوم مشغول به بازی هستم ؛ حمید به من مراجعه و عنوان کرد که با توجه به ارتباطاتی که با تعدادی از تیم های لیگ برتری دارد ، می تواند زمینه انتقال من به یکی از این تیم ها را فراهم کند به شرط آنکه در ربایش داریوش به او کمک کنم.
سرهنگ نثاری با اعلام این خبر که خوشبختانه با انجام اقدامات مناسب درمانی ، فرد ربوده شده پس از بهبودی کامل ، از بیمارستان ترخیص شده است خاطرنشان کرد: متهمان پرونده نیز با قرار قانونی صادره از سوی مقام قضائی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس