بهره‌برداری از ۱۰ ایستگاه جدید مترو/ساخت تونل‌های ۳طبقه در خط ۹

مدیرعامل متروی تهران گفت: برای اولین بار بودجه مترو ۶ برابر شده است و بهره‌برداری از ۱۰ ایستگاه خط ۶ در نیمه نخست امسال صورت گرفت.

به گزارش مشرق، محسن هرمزی مدیرعامل متروی تهران گفت: باتوجه به همت شورای شهر، برای اولین بار بودجه مترو ۶ برابر شده است و بهره‌برداری از ۱۰ ایستگاه خط ۶ در نیمه نخست امسال صورت گرفته است.

هرمزی با بیان اینکه برنامه سابق «تکمیل خطوط» با شیب ملایم بوده است، گفت: امسال اما «توسعه» متروی تهران و آغاز عملیات اجرایی خطوط چهارگانه ۸ تا ۱۱ را داربم.

وی ادامه داد: ظرفیت متروی تهران امروز ۲۶۰ کیلومتر با ۱۵۰ ایستگاه است؛ برنامه ۷ ساله ما ولی رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر و ۳۰۰ ایستگاه است.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ۱۰ آغاز شده است، تصریح کرد: حفاری تونل با دو دستگاه tbm از تیرماه شروع می‌شود و هر ماه ۳۰۰ متر هر دستگاه تونل تمام‌شده تحویل می‌دهد.

وی در یک برنامه تلویزیونی ادامه داد: عملیات حفاری این خط (حدفاصل وردآورد تا حکیمیه) از تیرماه آغاز می‌شود.

هرمزی گفت: در خط ۹ هم برای نخستین‌بار بناست از تی‌بی‌ام‌هایی به قطر ۱۵.۷ متر استفاده شود که تونل سه‌طبقه تحویل خواهد داد؛ یک طبقه قطار، یک طبقه تأسیسات و یک طبقه اتوبوس برقی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۳ ایستگاه جدید افتتاح می‌شود، گفت: میدان کتاب تیرماه با معماری جدید و ۱۰ ایستگاه در خط ۶ از شهید ستاری تا کن در نیمه ابتدایی سال افتتاح می‌شوند. تکمیل خطوط ۶و۷ نیز تا پایان امسال انجام می‌شود.

هرمزی همچنین بیان کرد: با پنج مجموعه دانش‌بنیان پلتفرمی تحت عنوان «قطار ملی» تشکیل شده بود و قطار آماده است. امیدواریم با پایان تست‌ها، در تیرماه وارد خطوط شود.

به گفته وی؛ درخصوص مودهای جدید حمل‌ونقل، مانند تراموا، مطالعات انجام‌شده و کریدور شرق به غرب، ظرف دو سال با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 1
    فقط به جنوب شهر و محله های فقیر نشین رسیدگی می کنید . برای شمال شهر هیچ امکاناتی فراهم نمی کنید . چرا نیاوران یک ایستگاه مترو ندارد ؟! زعفرانیه الهیه هیچ کدام مترو ندارند . اصلا شمال شهر نه فروشگاه شهروند دارد نه فروشگاه اتکا دارد ، یک شهروند در فرمانیه بود که آنها را به قیمت نجومی زمینش را فروختند و برج ساختند ! همه چیز برای جنوب شهری ها و مرکز شهری هاست
  • ایرانی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    به به به....چه عالی...... دست گل جمهوری اسلامی و دولت دکتر رییسی و شهردار عزیز آقای زاکانی درد نکنه که به رغم تمام فشارها و توطئه ها و سنگ اندازیها مشغول فعالیت و جبران کم کاریها و خرابکاریهای دولت بنفش و شهرداران اون زمان هستند.
  • ناشنسا IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    فاصله حرکت قطارهای خط هفت 12 الی 15 دقیقه است. صبح اولین قطار در اولین ایستگاه با تاخیر حرکت می کند. این خط در ایستگاه آهنگ بعد چندین سال هنوز یکطرفه است. خط سه بسیار بی نظم است فاصله قطارها از 4 دقیقه الی 15 دقیقه می شود. به جای راه اندازی ایستگاه و خط جدید قطار خطهای موجود اضافه بشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس