زاکانی: به هدفی کمتر از ایجاد تحولی همه‌جانبه در شهر تهران قانع نیستیم

شهردار تهران با بیان اینکه ۶۶ درصد تردد در تهران با وسایل شخصی است و هدفگذاری برای سال ۱۴۰۲ به این صورت است که بتوانیم تردد توسط حمل و نقل خصوصی و شخصی را به ۵۵ درصد کاهش دهیم.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی روز یکشنبه به منظور روز ملی شوراها و ارائه گزارشی از وضعیت حمل و نقل پایتخت در جلسه علنی یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت.

وی در ارائه گزارش خود با بیان اینکه اولویت جدی شورای شهر موضوع حمل و نقل است، گفت: این اتفاقی است که باید در شهر بیفتد تا بتوانیم گام‌های بلندی برای کیفیت بخشی به زندگی مردم برداریم.

زاکانی با تبریک روز ملی شوراها ابراز امیدواری کرد که شورای ششم و مدیریت شهری که این شورا انتخاب کرده است در مسیر تلاش خود، رضایت مندی خوبی برای مردم فراهم کنند.

شهردار تهران با ارایه گزارش خود، اظهار داشت: در حال حاضر ۶۶ درصد حمل و نقل در تهران با خودروهای شخصی و ۳۴ درصد با وسایل حمل و نقل عمومی انجام می شود.

وی افزود: ۳۴ درصد تردد با وسایل حمل و نقل عمومی، شامل ۱۰ درصد با مترو، ۶ درصد با اتوبوس و مینی‌بوس، ۱۶ درصد با تاکسی و ۲ درصد با تاکسی اینترنتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهر تهران هفت خط فعال مترو دارد اما ناوگان این خطوط از فرسودگی رنج می برند و علاوه بر این، خطوط هشت تا ۱۱ نیز نیازمند آغاز کار و توسعه است.

وی تاکید کرد: در خصوص این هدف گذاری ماهانه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه شورای شهر گزارش ارائه خواهد داد.

زاکانی گفت: اگر همین امروز بخواهیم تمام ظرفیت حمل و نقل عمومی را فعال کنیم با بهای تمام شده، نیازمند ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گفته شهردار تهران بر اساس مصوبه بودجه که در شورای شهر تصویب شده است، ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمل و نقل در نظر گرفته شده اما شهرداری تهران تلاش دارد ۶۴ هزار میلیارد تومان در این حوزه هزینه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 0
    پررویی نجومی
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم که جایگذین کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس