موضع عبدالحمید و پرکردن خشاب تروریست‌ها برای حمله به پلیس/ آمار بالای شهادت نیروهای مدافع امنیت در سیستان و بلوچستان

طی شش ماه اخیر شاهد تروریسم سریالی در منطقه بلوچستان علیه نیروهای انتظامی هستیم. مسلحین نقاب زده، سوار بر ماشین در سطح شهر حرکت می‌کنند و نیروی انتظامی را هدف گلوله قرار می‌دهند.

به گزارش مشرق، عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان از مهر ۱۴۰۱ وارد پروژه‌ای شد که مولفه‌های زنانه آن هیچ شباهتی به رفتار و فتوای او ندارد. امّا خطبه‌های هفتگی این فرد با وجود شکست پروژه آشوب در پاییز ۱۴۰۱ همچنان بخشی از خوراک رسانه‌ای شبکه‌های لندن نشین را تامین می‌کند. عبدالحمید روز هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ گفته بود:

  • «اگر مأموری در استان یا کشور کشته بشود، شما چگونه قاتل او را در میان جمعیت پیدا می‌کنید؟ وقتی قاتل از میان مردم باشد پیدا می‌شود اما وقتی قاتل، مأمور باشد شما چگونه نمی‌توانید او را پیدا کنید؟! ما معتقدیم همان‌طور که اگر مردم، مأموری را بکشند قصاص دارد، اگر مأموری هم مردم را بکشد قصاص دارد. ما در همین بلوچستان دیده‌ایم که در درگیری‌های طایفه‌ای قاتل دستگیر نمی‌شود، اما وقتی مأموری کشته می‌شود لشکرکشی می‌کنید و قاتل را پیدا می‎کنید.»

عبدالحمید در این سخنرانی تعقیب «قاتلِ پلیس» را با گزاره «پلیسِ قاتل» تخطئه می‌کند. گویی پلیس‌کُشی یک گزاره عادی است. این درصورتی است که یکی از شرایط صدور حکم اعدام در آمریکا «قتل افسر پلیس» است. [۱] حکم کوچکترین حرکتی علیه پلیس آمریکا "رگبار گلوله به سینه فرد مقابل پلیس" است.

از طرفی، معارضین کف خیابان در آمریکا و کشورهای غربی بر عکس کرج، ایذه و زاهدان مسلّح به سلاح سرد و گرم نیست. آمریکا تنها کشور جهان است که تعداد تفنگ‌های موجود آن از جمعیت این کشور بیشتر است، ولی در اعتراضات خیابانی، صدای شلیک حتی یک گلوله به سمت ماموران شنیده نمی‌شود. خبری هم از حمله به پاسگاه پلیس و مراکز نظامی نیست.

طی شش ماه اخیر شاهد ترور سریالی نیروهای انتظامی در سیستان و بلوچستان هستیم. مسلحین نقاب زده، سوار بر ماشین در سطح شهر حرکت می‌کنند و نیروی انتظامی را هدف گلوله قرار می‌دهند. نیروهایی که بعضاً از میان برادران اهل سنت هستند. ترور کور سرهنگ «شهرکی‌» رئیس پلیس آگاهی سراوان به همراه همسرش در روز ۱۰ اردیبهشت آخرین مورد از این جنایات سریالی است.

موضع عبدالحمید و پرکردن خشاب تروریست‌ها برای حمله به پلیس+ عکس و فیلم

موضع عبدالحمید و پرکردن خشاب تروریست‌ها برای حمله به پلیس+ عکس و فیلم
ماشین شهید پس از رگبار گلوله از سوی تروریست‌های مسلّح

لحظه اعلام خبر شهادت پدر و مادر به فرزندان


۲۵ مهر ۱۴۰۱ یک افسر پلیس راهنمایی و رانندگی بدست تروریست‌های کور دل در سراوان به شهادت رسید. ساعت ١١ و ٢٠ دقیقه تروریست‌های مسلح با ۲ قبضه سلاح کلاشنیکف، سروان عباسی از مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی را در محل تعویض پلاک این شهرستان به رگبار گلوله بسته و به شهادت رساندند.

۳ آبان ۱۴۰۱ سرهنگ مهدی ملاشاهی و بسیجی جواد کیخا جهان تیغ در یک اقدام تروریستی در میدان تامین اجتماعی زاهدان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

۸ آبان ۱۴۰۱ یک مامور انتظامی در ایرانشهر به شهادت رسید. سه نفر دیگر از ماموران انتظامی نیز مجروح شدند. مأموران یگان تکاوری ۱۱۲ عمار ایرانشهر در حوالی روستای خیرآباد از توابع شهرستان ایرانشهر مورد حمله گروهک تروریستی قرار می‌گیرند. تروریست‌ها در این درگیری اقدام به تیراندازی به سمت خودروی یگان تکاوری نموده که منجر به حریق و انفجار خودرو می‌گردد. در این تروریسم کور، استوار دوم محسن رضایی به شهادت رسید.

۱۱ آبان ۱۴۰۱ یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ به سمت کلانتری ۱۱ شهرستان خاش اقدام به تیراندازی کردند که منجر به زخمی شدن یک مامور انتظامی شد.

۱۲ آبان ۱۴۰۱ حجت الاسلام شهرکی امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان توسط مسلّحین به شهادت رسید. افراد مسلح با ۲ خودرو و با کلت کمری اقدام به تیراندازی به سمت شهید شهرکی نمودند که از ناحیه سر و سینه مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد.

۱۳ آبان ۱۴۰۱ یک مامور مبارزه با موادمخدر شهرستان خاش توسط مسلّحین به شهادت رسید.

۲۴ آبان ۱۴۰۱ دو تروریست مسلح در سراوان پیش از عملیات دستگیر شدند. شش قبضه سلاح از آنان کشف و ضبط شد.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ سرباز وظیفه «بهزاد براهویی» در حمله ناجوانمردانه اشرار مسلح کوردل به ماموران گشت انتظامی پاسگاه چشمه زیارت زاهدان به شهادت رسید. در این جنایت، اشرار با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نقره ای غافلگیرانه به سمت ماموران انتظامی تیراندازی می‌کنند و بعد از حمله ناجوانمردانه سریعا از محل متواری شدند.

موضع عبدالحمید و پرکردن خشاب تروریست‌ها برای حمله به پلیس+ عکس و فیلم
شهید سرباز وظیفه «بهزاد براهویی مقدم»

۳ آذر ۱۴۰۱ یکی از سرطایفه‌های زاهدان به نام «امان الله شاهوزهی» توسط افراد مسلح ناشناس مورد سوءقصد قرار گرفت و به قتل رسید.

۷ آذر ۱۴۰۱ امام جماعت اهل تسنن مسجد روستای کوران به قتل رسید. علت این قتل، اختلاف درون طایفه‌ای به دلیل مسائلی مربوط به ۲ سال گذشته عنوان شده است. عاملین احتمالا این برهه زمانی را را برای تسویه حساب شخصی مناسب دیدند.

۹ آذر ۱۴۰۱ اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای از شهادت احمد صالحی (سربازان گمنام امام زمان) در زابل حین ماموریت خبر داد.

۱۳ آذر ۱۴۰۱ اشرار مسلح به سربازان وظیفه «بنیامین فاضلی» اهل سراوان و سرباز وظیفه «عارف هوتی» اهل چابهار که در حال ارائه خدمات ترافیکی به مردم چابهار بودند، ناجوانمردانه حمله و تیراندازی کرده و از محل متواری شدند. عارف هوتی به شهادت رسید و بنیامین فاضلی از ناحیه کتف مجروح شد.

۱۶ آذر ۱۴۰۱ سرباز وظیفه «معین قدمیاری» در درگیری مسلحانه با اشرار نقطه صفر مرزی به شهادت رسید.

موضع عبدالحمید و پرکردن خشاب تروریست‌ها برای حمله به پلیس+ عکس و فیلم
سرباز وظیفه شهید عارف هوتی

۱۷ آذر ۱۴۰۱ مولوی عبدالواحد ریگی از سوی مسلحین ربوده و به شهادت رسید. مولوی عبدالواحد امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین (علیه اسلام) در شهرستان خاش بود. افراد ناشناس از درب پشتی مسجد وی را صدا کرده و سوار یک خودروی پژو بدون پلاک می‌کنند. متهمان بعد از ربایش، اقدام به قتل مولوی کردند در حالی که ۳ گلوله به وی شلیک شده و از ناحیه سر وی خارج شده بود، پیدا و شناسایی شد.

این عالم انقلابی اهل سنت چندی پیش و طی سفر هیئت اعزامی از دفتر رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان، در دیدار با حجت الاسلام حاج علی اکبری مسئول هیئت اعزامی بیان کرده بود: «بارها از سوی گروهک‌های تروریستی تهدید به مرگ شده اما بر مواضع خود استوار است».

موضع عبدالحمید و پرکردن خشاب تروریست‌ها برای حمله به پلیس+ عکس و فیلم
شهید مولوی عبدالواحد ریگی

۲۸ آذر ۱۴۰۱ در یک اقدام تروریستی چهار نفر از نیروهای مدافع امنیت سپاه شهید شدند. ستوان دوم شهید محمد گودرزی به همراه سه نفر از بسیجیان طرح امنیت به نام‌های رحیم بخش پرکی(اهل سنت) حمیدرضا عابدی و محمود نیک خواه زاده در منطقه مرزی سراوان به شهادت رسیدند.

۲۸ آذر ۱۴۰۱ مأموران یگان تکاوری راسک در حال تامین امنیت محور ایرانشهر به راسک در حوالی پل جکیگور بودند که اشرار مسلح خودرو گشت را به رگبار بستند و در اثر آن سه نفر از تکاوران مجروح شدند.

۸ دی ۱۴۰۱ واحد گشت انتظامی پاسگاه شهید تردست مورد هدف تیراندازی اشرار مسلح در کمربندی زاهدان قرار گرفت. در این حمله ناجوانمردانه یکی از ماموران جان برکف انتظامی مجروح شده است.

۲۱ دی ۱۴۰۱ اشرار مسلح به ماموران ایست و بازرسی قطار خنجک شهرستان زاهدان حمله کردند. در این حمله مسلحانه سرباز وظیفه یعقوب دهمرده به شهادت رسید. ستوان محمد قیامی و استوارحسین پارسا نیز مجروح شدند.

۴ بهمن ۱۴۰۱ عوامل گشتی کلانتری مرکزی شهرستان بمپور حین اجرای ماموریت گشت زنی و تامین امنیت مردم در ورودی شهر مورد حمله ناجوانمردانه اشرار قرار گرفتند. در جریان این حمله مسلحانه، سرگرد مختار مومنی و ستوان سوم ابوذر امیدوار به شهادت رسیدند و استواریکم میلاد عبداللهی نیز مجروح شد.

۷ اسفند ۱۴۰۱ روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق از شهادت بسیجی «محمد طاهر زمانی» از رزمندگان قرارگاه عملیاتی شهید سجاد سراوان در حین انجام مأموریت در منطقه مرزی سراوان خبر داد.

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ عوامل گشت شهرستان گلشن از توابع سیستان و بلوچستان حین اجرای ماموریت امنیت نماز جمعه و مردم در حاشیه شهر مورد حمله ناجوانمردانه اشرار قرار می‌گیرند.

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ یکی از نیروهای هنگ مرزی سراوان در حین تامین امنیت مناطق مرزی به شهادت رسید.

ترورها اغلب کور است و تغییری در معادلات به نفع تاریک‌خانه پشت این جنایات ندارد امّا اهداف آنان در ۲ سطح قابل بررسی است:

اول؛ چابهار نقطه اتصال کریدور شمال - جنوب است. نا امنی این منطقه یعنی اخلال در روند کریدوری است که پس از جنگ اوکراین، جایگزین کانال سوئز برای هند و روسیه خواهد شد و قطعاً برای ایران و کشورهای مذکور سودآور خواهد بود. رقبا و دشمنان منطقه‌ای ایران تا آخرین فشنگ برای عدم تحقق این مهم خواهند جنگید.

دوم؛ التهاب در زاهدان به مثابه تنفس مصنوعی به جسد مرده آشوب‌هاست. برهمین اساس، اخبار عبدالحمید تیتر ثابت شبکه‌های لندنی است. التهابات زاهدان تبدیل به بستری برای سرریز پروژه‌های ضد امنیتی شده است. متضرر اصلی پروژه‌ نیز شهروندان شیعه و سنی مقیم آن سامان خواهند بود.

اکنون سوال این است که با وجود آمار بالای شهادت مدافعان امنیت در جنوب شرق ایران، اصرار عبدالحمید مبنی بر خدشه‌دار کردن برخورد با قاتلان شهدای اخیر، با چه هدفی صورت می‌گیرد و سهم این مواضع در ترورهای سریالی شرق کشور چیست؟

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    13 5
    همه چیز را همگان می دانند این شخص مروج خشونت و آدمکشی در منطقه سیستان است و محبوب شبکه‌های معاند و مروج خشونت ،، فقط همگان نمی دانند چرا با او برخورد قاطع و سریع انجام نمی‌شود مگه از شریعتمداری و منتظری بالاتره تازه اونها بهتر بودن
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      4 7
      این رو تویی داری میگی که خودت فقط حرف رسانه های داخلی رو تکرار میکنی و تو زندگیت سیستان نیومدی. اگر ایشون اینقدر منفور بود که نماز جماعتش رو باید با 10 نفر میخوند نه اینکه برای جا شدن تو مسجد سر و دست بشکنن. گویا مشارکت 48 درصدی تو انتخابات ابراهمی هم شما رو بیدار نکرده
    • محمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      4 1
      همگان خيلي چيزهاي ديگر را ميدانند اما شما هستيد كه خودتونو به نفهمي زديد
  • Arman NL ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    8 2
    عبدالحمید منافق و فرصت طلب ضد شیعه و ضد ایران است موضع گیری و سخنرانی های ضد شیعی او را هنگام شیوع کرونا در ایران را مرور کنید خیلی طعنه و زخم زبان میزد
  • سید IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    7 3
    برای برخی نام عبدالابلیس بسی برازنده تر و شایسته تر است!!!!
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    7 2
    این چه مسجد ضراریست که این باصطلاح مولوی ساخته است پولش را از کجا آورده است
  • CN ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    5 2
    دم عربستان گرم که در روزنامه یا وبسایت با مجرمان گفتگو نمیکنه
  • رضا IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    7 2
    عبدالحمید، مزدور بی جیره مواجب دشمن
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    7 3
    کثیف تر و متعفن تر از عبدالشیطان خود پلیدشه
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    5 2
    احضارش کنند تهران برای توضیحات اگه نیومد چوب تو آستینش کنن
    • US ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      3 2
      چون خیر خواهی میکند و مشکلات جامعه را بیان میکند احضارش کنند به تهران که چی.
  • میثم IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    5 2
    عبدالحمیید الپلید دستش در خون این شهدا مشهود و باید محاکمه بشه
  • احمد فرهنگی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    5 1
    چرا نظام با این روحانی نمای سلفی وتصویری تعارف دارد
  • محمد حسین IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    14 44
    زنده باد مولوی عبدالحمید تنها مردی که در مقابل ظلم سر خم نکرد
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      14 3
      به ماه بالای سرت نگاه کن !بعد ببین این مرد چقدر کذاب ،وبیخود است.
    • سید IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      15 3
      برای برخی نام عبدالابلیس بسی برازنده تر و شایسته تر است!!!!
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      15 2
      چون سرش تو آخور وهابی هاست نمیتونه بالا رو ببینه
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      12 2
      مرده باد عبدالهویج
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      10 3
      ولی باید اعدام بشه
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      8 1
      خفه شو تریاکی
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      3 2
      تو و ان عبدالحمید به درک واصل شوید هردو به جهنم واصل شوی گورشر مسقر درالبانی
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      5 2
      عبدالخبیث این عبد الشیطان یک جرثومه فساد و تباهی بیش تیست که دستان کثیف این خبیث کور تا مرفق به خون فرزندان این ملت آغشته است .
    • ناشناس IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      3 2
      لعنت برعبدالشیطان اسرائیل زهی
    • GB ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 1
      داداش میشه اول بگی کی به کی ظلم کرده؟
    • GB ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      2 1
      لطفاً مشخص کن دقیقاً تو کشتن سرباز وظیفه کی ظالم و کی مظلوم هست؟
    • Erfandust IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      3 2
      من حاضرم سرش راببرم وبندازم جلوی سگ این کثافت مزدور را
  • وطنیم ایران IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    25 2
    اینطوری نمیشه . باید اقدام جدی و مقتدرانه ای کرد
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      3 2
      مماشات در برابر عبدالحمید بی مخ کافیه.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    22 2
    باید برخورد جدی بشه با این عبدالخبیث
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    پلیس آمریکا، پلیس شهریه نه ملی و فدرال.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 1
    چرا این عوضی رو نمی گیرید و شرش رو از سر مردم این منطقه کم نمی کنید؟
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    13 1
    تا وقتی عبدالحمید آزاده دستورات رو اجرا می کنه و سیستان و بلوچستان روی آرامش نخواهد دید سر مار رو بکوبید حتی اگر هزینه زیادی هم داشته باشه مطمئن باشید تحمل یک زخم بزرگ راحت تر از درد زخمهای کوچک متوالی است
  • آرش IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    9 23
    زنده باد عبدالحمید . شیه و سنی دوسش دارن . واقعا مردمیه.
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 2
      آره همینطوره، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی و مسلمان صهیونیست از منافق ها و اصلاح طلبها و وسط بازها خیلی خوششون میاد
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      2 1
      مرده باد عبدالخبیث کذاب
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      2 1
      جهال و كذاب و دوستداران آنان از رحمت خدا دور باشند و عذاب الهى بر آنان دو چندان شود
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      من که دوسش ندارم
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      ۱۲:۵۸ حرف مفت نزن
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      بیا برو خخخخخخ
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    3 1
    وقتی این عبدالخبیث رو میبینم یاد اجداد خوارجش میافتم،
  • احمد IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    3 1
    عبدالحمید یک دست نشاند ه پیرو عبدالوهاب انگلیسی است
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 1
    اعدام مولوی هویج خواست مردم
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 0
    «وقتی قاتل از میان مردم باشد پیدا می‌شود» میان مردم نیست، از مردم نیست، مامور موساد هست! از دشمن است. سفیدسازی ماموران موساد با عنوان «مردم»؟!
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 0
    عبدالحمید مزدور بیگانگان هست که در حال ترویج تفکرات تروریستی در بین اهل سنت هست باید این فرد مجازات شود این فرد فتنه گر جای در ایران ندارد
  • حسن IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 0
    چرابااین جرثومه فتنه وفسادبرخوردجدی نمیشود
  • GB ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 0
    کسی نیست بهش بگه پلیس مأمور امنیت خود تو هست. این بابا اگر تو آمریکا بود الآن به جرم ترویج خشونت دستگیر شده بود.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    خون ها داده ایم تا ایران به ایران مقتدر تبدیل شود. روحشان شاد. آماده ایم برای جانفشانی های آتی.
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 0
    ازسال ۱۳۷۱ تا الان ۳۱ سال هست که این حانی دستش به خون جوانان وطن آغشته هست.کثیف ترین موجود روی کره ۷اکی همین عبدالشیطان نجس هست
  • اسماعیل IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    4 1
    شیخ عبدالحمید ریگی مهره صهیونیست در ایران هست و باید محاکمه و اعدام بشه دستش به خون خیلی ها آغشته شده از جمله علمای بلوچ
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 2
    اینجا کربلاست و مولوی حر زمان علیه مشرق یان شیطان صفت
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 5
    هچ‌وقت‌ظلم‌پایدار‌نمی ماند درود‌بر‌مولوی‌عبدالحمید مرد خدا خداوند‌حفظش‌کند‌ب
  • الهه IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 1
    هی ملعون عبدو
  • ناشناس IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    اگر شما واقعاً خدا را قبول دارید روز قیامت به خدا جواب به دهید تو مسلمان نیست
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    3 0
    به همان الله قسم که دیگه مامردم زاهدان حالمون بهم می خوره ازاین عبدالحمید امنیت ما روبه خطرانداخته
  • وحید IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    3 2
    این همه فحش و نفرین نشانه استیصال شماست.اگه جرأت دارید خوب یه کاری بکنید.ولی دمش گرم درد ملت رو میگه.
  • مهدی IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    تا نفس مردان اسمانی هست جای نگرانی نیست من خودم سرباز ولایت هستم درود بر غیرت مردان
  • اسماعیل IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 0
    خون تمامی شهدای تروریستی بگردن همین عبدالیزیده .نوکروهابی ها که جوانان وطن راهرروزپرپرمیکنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس