خط ویژه| سانسور اتحاد مردم ایران از BBC تا برخی رسانه‌های داخلی/ عبدالحمید، سوژه ثابت رسانه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی

کاملاً واضح است که اتحاد ملت ایران برای دشمن و رسانه‌های وابسته به آن در خارج از کشور خوشایند نیست؛ اما سؤال اینجاست که چرا بخشی از جریان اصلاح‌طلب از اتحاد ملت ایران نگران هستند؟!

به گزارش مشرق، نماز عید سعید فطر در مصلی تهران و اقصی‌نقاط کشور و حضور انبوه و متراکم مردم عزیز ایران در این مراسم باشکوه، پیامی مهم به دشمن داشت و آن چیزی نبود جز اتحاد و همدلی ملت ایران.

مردم ایران با وجود سلایق مختلف سیاسی، همواره از تفرقه و دوقطبی‌سازی پرهیز کرده و از دامن‌زدن به آن پرهیز کرده‌اند. رهبر معظم انقلاب در بخشی از خطبه‌های نماز عید فطر امسال فرمودند: «از مردم عزیز انتظار می‌رود به برکت ماه مبارک رمضان و دستاوردهای بزرگی که در این ماه داشتند اتحاد خودشان را حفظ کنند. بحمدالله از اول انقلاب که امام بزرگوار در کلمات نورانی خود به طور دائم بر روی وحدت و اتحاد مردم تأکید کرد مردم متحد بودند و این اتحاد در موارد بسیاری راه‌های دشواری و تنگی‌های سختی را توانست برای مردم باز کند و راهگشا باشد. این اتحاد باید حفظ شود.»

ایشان در ادامه تأکید کردند: «دشمن با اتحاد ملت ایران مخالف است. با یکپارچگی و یکدست بودن ملت مخالف است. دشمن مایل است مردم به‌خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند و دعوا کنند. رأفت میان مردم باید برقرار باشد. در یک جامعه سلایق و عقاید مختلف است، نگاه‌های مختلف به مسئله است، باشد، مانعی ندارد در کنار هم زندگی کنند، کار کنند و مهربانی کنند.»

همان‌طور که قابل‌پیش‌بینی بود، رسانه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، اینترنشنال، رادیو فردا و... از انتشار تصاویر صفوف به‌هم‌پیوسته نماز عید فطر در سراسر کشور پرهیز کرده و آن را سانسور کردند.

اما نکته قابل‌توجه و البته قابل‌تأمل اینجاست که برخی رسانه‌های داخلی که منتسب به جریان اصلاح‌طلب هستند، هم‌صدا با رسانه‌های دشمن، این تصاویر زیبا و افتخارآمیز را سانسور کردند.

 عبدالحمید، سوژه ثابت رسانه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی

 عبدالحمید، سوژه ثابت رسانه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی

 عبدالحمید، سوژه ثابت رسانه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی

 عبدالحمید، سوژه ثابت رسانه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی

 عبدالحمید، سوژه ثابت رسانه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی

 عبدالحمید، سوژه ثابت رسانه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی

 عبدالحمید، سوژه ثابت رسانه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی

کاملاً واضح است که اتحاد ملت ایران برای دشمن و رسانه‌های وابسته به آن در خارج از کشور خوشایند نیست؛ اما سؤال اینجاست که چرا بخشی از جریان اصلاح‌طلب از اتحاد ملت ایران نگران هستند؟! چرا اتحاد مردم عزیز ایران برای این طیف خوشایند نیست؟! بهتر است فعالین این طیف و به‌خصوص مدیران رسانه‌های منتسب به این جریان سیاسی، به این سؤال مهم پاسخ دهند.

عبدالحمید، سوژه ثابت رسانه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی

از اغتشاشات سال گذشته تاکنون، اظهارات عبدالحمید - امام‌جمعه مسجد مکی زاهدان - بارها با استقبال ویژه رسانه‌های معاند همراه بوده است. در سوی مقابل، علمای اهل‌سنت و مردم غیور سیستان و بلوچستان بارها نسبت به اظهارات و عملکرد عبدالحمید انتقاد کرده و از رویکرد وی اعلام برائت کرده‌اند.

در جدیدترین نمونه، اینترنشنال در مطلبی با عنوان «عید فطر تاریخی اهل‌سنت ایران» نوشت: «تصاویر و گزارش‌ها از برگزاری نماز عید فطر در مناطق سنی‌نشین ایران نشان می‌داد استقبال مردمی از این رسم دینی که با یک روز اختلاف از اعلام رسمی حکومت برگزار شد، به نحو چشمگیری افزایش داشته. شماری از تحلیلگران علت این استقبال را پرداختن بی‌لکنت خطیبان اهل سنت به مسائل روز سیاسی و اجتماعی و ابراز مخالفت آنها با حاکمیت می‌دانند و آن را در ادامه تحول‌های اجتماعی خیزش زن زندگی آزادی تفسیر می‌کنند.

 عبدالحمید، سوژه ثابت رسانه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی

اخیراً مولوی عبدالرحمن ملازهی، امام جمعه اهل سنت چابهار درخصوص اعلام زمان نماز عید فطر گفته است: «تا ساعت ۲بامداد روز جمعه بنده با مولوی عبدالحمید در ارتباط بودم و ۶ بار وی با بنده تماس گرفت و در آخر من تماس گرفتم و اینکه چه چیزی بین ما گفته شد بگذارید در دلمان بماند او خود می‌داند من چه بیان کردم، خطاب به وی گفتم موازین فقهی این اجازه را به من نمی‌دهند سخن شما را قبول کنم. با توجه به رویت هلال ماه در غروب جمعه یک اردیبهشت ماه در ایران اسلامی شنبه را به عنوان روز عید سعید فطر اعلام کردیم و حتی پاکستان نیز شنبه را عید اعلام کرده است. این موضوع یک موضوع فقهی است و برخی افراد به شر دامن می‌زنند و در فضای مجازی به بنده و خانواده‌ام توهین کردند.»

با توجه به سرمایه گذاری و تمرکز ویژه رسانه‌های معاند بر شخص عبدالحمید، نوع واکنش علمای اهل سنت و همچنین هموطنان اهل سنت به اقدامات ساختارشکنانه وی، این نقشه را نقش بر آب کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 0
    متاسفانه خودشو آخر عمری خراب کرد. سرنوشت شومی در انتظارشه. پناه بر خدا
  • :) IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 0
    سیر تحولی درمان وهابیگری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس