زلنسکی: دریافت «اف 16» مانند عضویت اوکراین در ناتو پیچیده است

رییس جمهور اوکراین دریافت جنگنده های «اف ۱۶» از هم پیمانان غربی خود را همانند مسئله عضویت کشورش در سازمان ناتو پیچیده خواند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پنج‌شنبه، ۴ می (۱۴ خرداد) در لاهه هلند گفت: "درخصوص F-۱۶، همه ما می توانیم برای مدت طولانی در مورد آن صحبت کنیم، اما می فهمیم که F-۱۶ با آموزش شروع می شود و کشورهایی که چنین تاسیساتی برای آموزش دارند، می توانند آن را تامین کنند. یعنی آنهایی که این جنگنده ها را در خدمت دارند. اما با این حال، این یک موضوع پیچیده است؛ همانند متحد کردن کشورها درخصوص آینده ما در اتحادیه اروپا و آینده ما در ناتو. ما روی این موضوع کار می کنیم. "

یورونیوز نیز بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور اوکراین در لاهه هلند را منتشر کرد و گفت: زلنسکی از ارایه شکایت خود علیه روسیه به دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی در هلند سخن گفت و ابراز عقیده کرد که "مطمئن است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پس از شکست حمله به اوکراین، مجرم شناخته می‌شود. "

در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۱)، دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت پوتین را صادر و وی را به ربودن کودکان از اوکراین متهم کرد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین از سفر خود برای فشار بر نخست وزیران بلژیک و هلند برای ارسال هواپیماهای جنگی پیشرفته استفاده کرد.

هلند از آغاز جنگ، یکی از حامیان جدی اوکراین بوده است. هلند با آلمان و دانمارک متحد شدند تا حداقل ۱۰۰ تانک قدیمی لئوپارد ۱ را برای اوکراین خریداری کند.

علاوه بر این، دولت هلند دو سامانه موشکی پدافند هوایی پاتریوت را به اوکراین فرستاد و وعده ارسال دو کشتی شکارچی مین دریایی را نیز به کیف داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 1
    اوکراین ارزیابی بالای خود را از اهمیت روابط با ایران پس از زلزله فاجعه بار شهر بم در ایران در 26 دسامبر 2003 که منجر به کشته شدن 26000 تا 34000 نفر و مجروح شدن 200000 نفر شد، تایید کرد. سپس امدادگران اوکراینی، بیمارستان سیار با پزشکان به ویژه جراحان و تروماتولوژیست ها، هواپیماهای ایل-76 با کمک های بشردوستانه به ایران اعزام شدند. 😔 چیشد که ما اینارو فراموش کردیم؟
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    زلنسکی دلقک با طرح ترور ولادیمیر پوتین بازی خطرناکی برای جهان رقم زد این دلقک بخاطر منافع امریکا و ناتو، اوکراین رو به خرابه تبدیل کرد و حالا با طرح ترور اقای پوتین داره دنیا رو به یک جنگ جهانی تمام عیار خانمان برانداز روبرو میکنه مردم اوکراین باید خودشون زلنسکی دلقک رو محاکمه کنند چرا منافع ملی مردم اوکراین بایدقربانی منافع ملی امریکا ئیها بشه ؟؟
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    اف ۱۶ به چه دردت میخوره وقتی روسیه اون پدافندها رو داره
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    3 2
    آماده شو که به همین زودیها با اون اسلحه ای که با خودت داری باید خودتو سقط کنی، F-16 اینا هم ان شاءالله با خلبان‌های یانکی سقط شده در طول تجاوزهای آمریکا به عراق لیبی و.... تو درک اسفل السافلین سوار میشی!!!! خخخخخخخخ
    • TR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      تو هم داری از متجاوز حمایت می کنی هیچ فرقی بین شما و آمریکا نیست
    • عمیر IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      ببند دهنتو روسگدای حقیر ، بلند بگو زنده باد اوکراین مقتدر !
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 2
    پیچیدگی مطلب اینه که نفله میشن جلوی هواپیماهای روسی و آبروی آمریکا می ره و کسی نمی خره
  • عمیر IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    شعار هر ایرانی مرگ بر پوتین ، درود بر رزمندگان زلنسکی !
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    F16 سر قبرت میزاریم زلسنکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس