کد خبر 1486345
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
اسرائیل

صهیونیست ها برای هجدهمین هفته متوالی در سراسر مناطق اشغالی به خیابان ها آمده و علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند.

سرویس جهان مشرق - هجدهمین هفته تظاهرات در سرزمین های اشغالی شاهد درگیری و تشنج میان پلیس رژیم صهیونیستی و تظاهرکنندگان بود. سازمان دهندگان این تظاهرات مانند قبل اقدام به برگزاری تظاهرات در سراسر سرزمین های اشغالی و مسدود کردن جاده های اصلی کردند. در ساعات اولیه تظاهرات ده ها صهیونیست موفق شدند بزرگراه ایالون را مسدود کنند که باعث ایجاد ترافیک شد.

یاریو لوین وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی،«دولت آمریکا را به همکاری با اعتراضات علیه انقلاب قضائی متهم کرد. لوین همچنین تعلیق این قانون را تقصیر اعضای کنست از لیکود که مخالف آن بودند، می‌داند و به گفته او، "مصمم است برای این تصویب آن مبارزه کند. شکی نیست که ما در یک موقعیت غیرقابل تصور قرار داریم.». یکی از رهبران مبارزه با اصلاحات قضائی نیز در واکنش به سخنان لوین اظهار داشت: «لوین اساساً برای منصبی که اکنون دارد مناسب نیست، او متوهم است و در تلاش توهم‌آمیز خود برای تبدیل اسرائیل به یک دیکتاتوری، چرند می‌گوید.»

تظاهرات متشنج صهیونیست ها علیه نتانیاهو و اصلاحات قضائی

مذاکرات کماکان بدون نتیجه دنبال میشود. بنی گانتس در اظهارات خود در رابطه با وضعیت مذاکرات گفت: «متاسفانه مذاکرات با دولت در هیچ یک از موضوعات و به‌ویژه در موضوع کمیته انتخاب قضات پیشرفتی حاصل نمی‌شود. من از مسیر طولانی برای رسیدن به هدف نمی ترسم، اما ما اجازه بازی با زمان را نخواهیم داد تا به ائتلاف نتانیاهو اجازه دهیم قانون را در زمان و مکانی که برایش مناسب است، به تصویب برساند».

آویگدور لیبرمن پیشتر در جمع ده‌ها هزار تظاهرکننده علیه طرح اصلاحات قضایی، از یائیر لاپید و بنی گانتس، سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواست مذاکرات درباره کودتا علیه دستگاه قضایی که ائتلاف حاکم آن را اصلاحات قضایی می‌نامد، متوقف کنند. پروفسور آبیچای برورمن، وزیر سابق رژیم صهیونیستی و چهره اقتصادی و رئیس پیشین دانشگاه بن گوریون درباره طرح اصلاحات قضائی این رژیم گفت: «این طرح موجب ویرانی اقتصادی خواهد شد و اولین کسانی که آسیب می‌بینند، ساکنان حومه شهرها هستند

وضعیت رژیم صهیونیستی در شرایط کاملا بی ثباتی قرار گرفته است، درحالیکه هجده هفته است که تظاهرات ادامه پیدا کرده است و رسانه های خارجی چهره ای آشفته از این رژیم نشان میدهند، شرایط امنیتی آن همانند وضعیت سیاسی آن، نیز در شرایط بی ثباتی قرار گرفته است. در روز های اخیر، مقاومت فلسطین مجددا اقدام به حملات موشکی به سرزمین های اشغالی کرد که در نتیجه آن، نارضایتی صهیونیست ها از ناامنی و ترس از حملات موشکی مقاومت را در پی داشت. رژیم صهیونیستی نیز واکنش قابل توجهی به این حملات نشان نداده است.

سیما شین، رئیس میز ایران در مؤسسه مطالعات امنیت ملی (INSS) رژیم صهیونیستی در همایشی با موضوع همگرایی و انجسام جبهه های امنیتی در پس‌زمینه بحران داخلی اسرائیل گفت: «ما از نظر امنیت ملی اسرائیل، در یک مقطع زمانی بسیار تاریکی قرار داریم، یک رویداد در اینجا در حال رخ دادن است. در اینجا، شاید به اشتباه، تصور شده است علت اصلی ضعف فعلی اسرائیل، وقایع داخلی و تلاش برای به چالش کشیدن اسرائیل است. اما تا آنجا که به اسرائیل مربوط می شود، ما در نقطه ای از همگرایی تحولات امنیتی بسیار منفی بر علیه اسرائیل هستیم، این مسئله را نمی توان نادیده گرفت».

تظاهرات متشنج صهیونیست ها علیه نتانیاهو و اصلاحات قضائی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس