‌

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، گفت: یادمان نرفته است که آمریکا می‌خواست کشورهای همسایه‌مان را علیه ما متحد کند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در آغاز خطبه‌های نماز جمعه، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: خداوند به وعده‌هایی که به بندگان خود می‌دهد وفا می‌کند، چراکه آنانی که به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند یا ناتوان‌اند یا جاهل‌اند و یا نیازمند، که تمامی این‌ها از ذات مقدس الهی به دور است.

وی افزود: باید در تمامی عرصه‌های زندگی محور عملکرد ما دفاع از دین خدا باشد، چراکه به فرموده قرآن اگر مدافعان دین نباشند، دشمنان خداوند حتی نمی‌گذارند که نام خداوند بماند و هر جا که نامی از خدا باشند، با آن مقابله می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، یادآور شد: یادمان نرفته است که آمریکا می‌خواست کشورهای همسایه‌مان را علیه ما متحد کند، اما دیدیم که ورق ۱۸۰ درجه برگشته است و همسایگان ما برای برقراری روابط با ما مسابقه دارند این همان نصرت الهی است.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: آرامش در دل مؤمنان، خنثی‌سازی فتنه‌ها، ترساندن دشمنان و تنها نگذاشتن ولی‌امر مسلمین و حجت شرعی از جمله یاری خداوند است.

وی همچنین در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و همچنین گرامیداشت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به شهادت آیت‌الله سلیمانی اشاره کرد و گفت: صحنه شهادت ایشان را همگی دیدید که چگونه جنایتکار ضارب با آرامش خاطر این شهید بزرگوار را به گلوله بست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، افزود: این شهید عزیز حداقل ۱۴ سال از عمر خود را در سنگر امامت جمعه و سایر عرصه‌ها در خدمت مردم بود و دیدیم که چه تجلیلی در شهرهای مختلف از وی شد و این نشان می‌دهد که روحانیت به پاس خدمتش به مردم، علی‌رغم تمام تخریب‌ها در قلوب تمام مردم جا دارد.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: روحانیت در سه عرصه خدمات شایان عرضه کرده است؛ در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی؛ گرچه شیاطین نهاد روحانیت را تخریب می‌کنند و می‌بینیم که چگونه در فضای مجازی و بیرون از آن، برخی در تخریب این نهاد خدمتگذار است، دلیل این تخریب‌ها این است که روحانیت خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار بوده است و خواهد بود.

وی افزود: این تخریب‌ها یک هدف عمده را دنبال می‌کند و آن هدف این است که روحانیت از موضع حق خود عقب‌نشینی کند که البته این آرزو را به گور خواهند برد.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به شهادت شهید «الداغی» در سبزوار اشاره کرد و گفت: شهید حمیدرضا الداغی کسی بود که در برابر افرادی که می‌خواستند به ناموس مردم بی‌حرمتی کنند، ایستاد؛ این غیرت ستودنی است و خداوند این غیرت را در هر کس که باشد دوست دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان خاطرنشان کرد: مردم نیز به خوبی این غیرتمندی را ارج نهادند، چرا که در تاریخ سبزوار بی‌سابقه است که در تشییع یک نفر بیش از ۱۰۰ هزار نفر حضور داشته باشند و همین پدیده، نشان‌دهنده این است که ایران اسلامی غیرت را ارج می‌نهد و غیرتمندان را بزرگ می‌شمارد.

آیت‌الله خاتمی در بخش بعدی سخنانش به شهادت شهید شهرکی و همسرش، شهید نرجس صیاد در سراوان اشاره کرد و یادآور شد: جنایتکاران این‌ عزیز خدمتگزار در پلیس آگاهی سراوان را به شهادت رساندند که افتخاری برای نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی است که اینچنین فداکارانه در این راه خدمت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ضمن عرض تبریک و تسلیت به بازماندگان این عزیزان، از خداوند می‌خواهیم تا روح این شهید و همسرش را با شهدای کربلا محشور کند.

وی عنوان کرد: موضوع چهارم، واکنش رئیس قوه قضائیه است، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای درباره پیگیری به سزای اعمال ننگین رساندن جانیان در حوادث اخیر، بیانیه جان‌داری مطرح کردند؛ اما از زبان مردم مطالبه‌ای بیان می‌کنم که مردم درباره این موضوع در تشییع پیکر شهید الداغی نیز شعار دادند.

آیت‌الله خاتمی متذکر شد: به رئیس قوه‌قضائیه می‌گویم، همانگونه که در زمان عفو و رحمت اسلامی با تدبیر شما و البته با تایید مقام معظم رهبری، ۹۰ هزار نفر آزاد شدند، امروز از قوه‌قضائیه انتظار این است که در عرصه مقابله با این جانیان، قاطعیت لازم را طبق مواضع اسلامی نشان دهند تا دیگر جرأت چنین جنایاتی را نداشته باشند و ببینند تیغ این نظام قاطعانه، جنایتکاران آدمکش را هدف قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به سوریه، عنوان کرد: نفسِ سفر رئیس‌جمهور به دمشق، تأیید و تقویت محور مقاومت است، به ویژه اینکه سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ نکته دوم اینکه تجلیل فوق‌العاده مردم سوریه از رئیس‌جمهور در حقیقت تجلیل از ملت ایران و نشان‌دهنده پیوند عمیق و ناگسستی بین دو ملت و تشکر آن‌ها از حمایت‌های ملت ایران در دوران مظلومیت‌ ملت سوریه بود. نکته سوم نیز تعمیق و گسترش روابط ایران و سوریه در تمام ابعاد بود که نشان داد سیاست مقاومت مقام معظم رهبری به بار نشسته است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان ضمن تجلیل از نیروهای هلال احمر، گفت: این عزیزان کانون خدمت هستند؛ هر جای کشور که بحرانی ایجاد شود این خوبان به خط مقدم می‌شتابند. رؤسای جمهور ترکیه و سوریه از هلال احمر تشکر کرده‌اند، اما در مقام بالاتر خداوند از این خادمان مردم تشکر می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • علی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    3 0
    کشورها چهل و چند ساله می‌خوان با ایران رابطه برقرار کنن فقط منتظر کوتاه آمدن بودن!
  • صلوات IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    8 0
    با پاکستان و افغانستان و ترکمنستان و ارمنستان و آذربایجان و ترکیه و عراق مرز خاکی مشترک داریم ک ب غیر از یکی دو تا اونم‌ بالاجبار مث افغانستان بقیه رابطه ای کم داریم اونم‌ ار طرف ایرانه همسایه های آبی ک کلا ما محتاج شونیم مث قطر و عمان و امارات و .... بعمل بر آید کار خسته نشدین با این همه شعار والله ک ما باد افتادیم‌
  • مجید US ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    10 5
    آورین آورین
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    10 1
    مثه افغانستان-امارات-قطر -کویت-پاکستان-عمان-عربستان-عراق -ترکیه-آذربایجان-و ......................
  • ثابتی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    10 0
    وقتیکه به چینیها نفت ایران را ۴۴ درصد پایین تر از نرخ جهانی ان ، میفروشید طبیعی هست که برای استفاده از این حراج بزرگ بین المللی همه مشتاق هستند.
  • DE ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    10 0
    آره مسابقه شیر دوشی می دهند !
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    5 0
    رکب سوریه مبارک
  • سعید IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 5
    این پایانی است بر خود تحقیری و خود کمتر بینی و آغازی است بر اقتدار و عزت ملی
  • من IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    4 0
    اون مسابقه رابطه با ایران نبود قربون دقت کن مجید...
  • مجید IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    3 4
    انشالله برای مردم مفید باشه مسؤولین هم برای حل مشکلات مسابقه بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس