کد خبر 1486833
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
باج میلیون دلاری مقامات کالیفرنیا به هکرها

مقامات شهرستان «سن برناردینو» در ایالت کالیفرنیا به هکرهایی که به سامانه‌های کلانتری نفوذ کرده بودند باج میلیون دلاری دادند.

به گزارش مشرق، مقامات محلی اعلام کردند که شهرستان «سن برناردینو» ایالت کالیفرنیا مجبور شد یک باج ۱.۱ میلیون دلاری به هکرهایی پرداخت کند که به سامانه‌های رایانه‌های اداره کلانتری نفوذ کرده بودند.

شبکه «ای بی سی» در این خصوص گزارش کرد، ماه گذشته، اداره کلانتری سن برناردینو اعتراف کرد که گروهی از هکرها، بسیاری از فایل‌ها را رمزگذاری کرده و با ایجاد اخلال در سامانه رایانه‌های اداره کلانتری، دسترسی به اطلاعات را مسدود کرده‌اند.

مقامات محلی شهرستان سن برناردینو به ای بی سی نیوز اعلام کردند که این شهرستان برای چنین حملاتی بیمه است و سهم آن از باج‌خواهی بیش از ۵۱۱ هزار دلار است.

شرکت بیمه و مسئولان شهرستان پس از مذاکره با هکرها موافقت کردند که برای بازگرداندن سیستم به عملکرد کامل و تضمین امنیت داده‌ها، هزینه را به هکرها پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش، اداره کلانتری شهرستان سن برناردینو پس از حملات سایبری اخیر به سامانه‌های رایانه‌ای این اداره، سامانه‌هایی چون ایمیل و اینترنت را مسدود کردند.

مقامات محلی بر این باورند که هکرها حتمالاً پس از آن به سامانه‌های رایانه‌ای اداره کلانتری دسترسی پیدا کردند که افرادی درون کلانتری بر روی یک لینک مخرب کلیک کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس