کد خبر 1483235
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
سایت سازمان جاسوسی موساد هک شد

گروه هکری «آنانیموس سودان» سایت سازمان جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که گروه هکری «آنانیموس سودان» سایت سازمان جاسوسی موساد را مورد حمله قرار داده است.

در همین حال، روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که سایت‌های موساد و شرکت بیمه رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شده‌اند.

هنوز ابعاد این حمله اعلام نشده، اما این حمله سایبری می‌تواند به استخراج بخش زیادی از اطلاعات امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی منجر شود.

این دهمین حمله سایبری به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی طی کمتر از یک هفته گذشته است. دو روز پیش نیز روزنامه عبری زبان یدیعوت احارونوت اعلام کرده بود که گروه هکری موسوم به «آنانیموس سودان» سایت شرکت برق رژیم صهیونیستی را هدف حمله سایبری قرار داده و از دسترس خارج کرده است. این رسانه همچنین از حمله هکرها به سایت فرودگاه بن گورین خبر دادند و اینکه تلاش برای بازگرداندن اوضاع در جریان است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اذعان کرد که حملات سایبری طی ماه آوریل جاری افزایش یافته است. طی ماه‌های گذشته چندین حمله سایبری سیستم بانکی، بهداشتی، فرودگاه بن گوریون و چند مرکز دیگر در اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

همچنین هفته گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که چندین وب‌سایت متعلق به این رژیم در عرض دو روز آخر هفته گذشته و همزمان با روز جهانی قدس، مورد بیش از ۶۰ حمله سایبری قرار گرفته و برخی از حملات منجر به توقیف پایگاه‌های اطلاعاتی شده است. بر اساس این گزارش، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» گزارش داد که حملات سایبری به سرورها و سوریس‌های آنلاین (DDOS) تعدادی از وب سایت‌های معروف اسرائیل را مختل کرد. هکرها گفتند که حتی به سرورهای کنترل از راه دور دو شرکت کوچک و دو سیستم نظارت بر آب در سرزمین‌های اشغالی دسترسی پیدا کردند و نقشه نظامی شهرک صهیونیست‌نشین «کیسوفیم» را نیز منتشر کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه، در دو روزی که شاهد گرامیداشت روز جهانی قدس بودیم، حدود ۶۰ حمله سایبری از جمله انهدام و خرابکاری در وب‌سایت‌ها انجام شد. این روزنامه مدعی شد که این حملات از طرف هکرهای ایرانی به وقوع پیوسته است.

به اذعان روزنامه اسرائیل هیوم، در این حملات سایبری، دوربین‌ها و سیستم‌های نظارت بر آب هک شدند و پایگاه‌های اطلاعاتی سایت‌های کوچک از کنترل خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری «چک پوینت» Check Point، میزان و شدت حملات سایبری اخیر بیشتر از سال‌های گذشته بوده و در برخی موارد از ابزارهای بسیار قدرتمندتری نسبت به سال‌های گذشته استفاده شده است.

در سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی با حملات سایبری حتی از سوی گروه‌های مقاومت روبروست. نبرد سایبری حتی در نبرد میان حماس و رژیم صهیونیستی هم وارد فضای ویژه‌ای شده است. در می ۲۰۱۹ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملاتی به غزه، ساختمانی مسکونی را بمباران کرده است که در آن چند نفر هکر حضور داشتند و می‌خواستند این رژیم را هدف حمله سایبری قرار دهند! ژنرال صهیونیستی مسئول بخش امنیت سایبری ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که ارتش برای مقابله با این حمله سایبری، ساختمان مذکور را بمباران و با خاک یکسان کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    0 0
    باید اینگونه حملات سایبری ادامه داشته باشه و نه تنها به زیر ساخت ها بلکه قسمت‌های نگهداری کلاهک های هسته‌ای نیروگاه اتمی و........
  • علی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    2 1
    مگه موساد لعنتی و یا کلا سازمانهای امنیتی سایت دارن؟
    • یاور3 IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      4 5
      آره داداش! دارن.
    • علی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      1 2
      دوست عزیز یاور یاور 23 بجز قسمت روابط عمومیشون که اطلاعت روزمره رو منتشر می کنه . اخه به چه دلیل باید این کار خطرناک رو انجام بدن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس