سالیوان: در تلاش برای عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو هستیم

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به یک توافق عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است.

به گزارش مشرق، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که از طریق ویدئو کنفرانس با «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت کرده و به آنها گفته که در پایان این هفته به عربستان سعودی سفر و با پادشاه این کشور دیدار خواهد کرد.

سالیوان همچنین عنوان کرد که کاخ‌سفید در حال کار بر روی توافقی است که با توجه به نگرانی آمریکا در مورد تحکیم روابط تهران-ریاض (با میانجیگری چین)، عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی را پیش خواهد برد.

وی همچنین به موضوع فعالیت‌های صلح‎آمیز هسته‌ای ایران اشاره کرد و مدعی شد: ایالات متحده آمریکا اقداماتی را برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهد داد اما در عین حال، مدعی شد که دولت آمریکا همچنان به یک راهکار دیپلماتیک علاقه دارد.

هنگبی مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که دو هدف اصلی رژیم صهیونیستی، پایان دادن به برنامه هسته‌ای ایران و رسیدن به توافق عادی‌سازی با عربستان سعودی است.

وی همچنین درباره به ثمر رسیدن برقراری روابط میان ریاض و تل‌آویو، گفت: عربستان و تل آویو منافع مشترکی دارند و معتقدم ما، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها هر سه به یک زبان مشترک صحبت می‌کنیم!

حدود دو ماه قبل بود که نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال، گزارش داد که عربستان سعودی در ازای عادی‌سازی روابط با تل آویو، از ایالات متحده آمریکا، ضمانت‌های امنیتی و همچنین کمک برای توسعه برنامه هسته‌ای غیر نظامی این کشور درخواست کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس