آمریکا نمی‌تواند عربستان را به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو سوق دهد

یک کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی تاکید کرد که عربستان تا زمانی‌که مسأله فلسطین حل‌وفصل نشود، به سوی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد رفت.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، اشرف عجرمی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی تأکید کرد که ریاض به طرح صلح عربی، پایبندی کاملی دارد و تا زمانی‌که مسأله فلسطین حل‌وفصل نشده باشد، به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فکر نمی‌کند.

وی افزود: با توجه به ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان، رؤیای صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط با عربستان و درپی آن تشکیل محور صهیونیستی عربی ضد ایران، بر باد رفته و امری دور از انتظار است؛ چراکه این دو کشور برای حل اختلافات خود به طرح‌هایی از این دست نیاز ندارند.

عجرمی در ادامه این گفتگو به روابط میان عربستان و ایالات متحده آمریکا پرداخت و تصریح کرد که با اتفاقاتی چون توافق عربستان و روسیه در چارچوب اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، امضای توافقنامه‌های راهبردی میان عربستان و چین و تمایل این کشور برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای، روابط میان عربستان و آمریکا با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: آمریکا در تلاش است با اقداماتی چون تسلیح عربستان به سلاح‌هایی که پیشتر ایالات متحده از تسلیح عربستان با آن مخالفت کرده بود و نیز عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی، یخ روابط میان ریاض و واشنگتن را آب کند؛ اما با توجه به سطح کنونی روابط میان دو کشور، آمریکا نمی‌تواند عربستان را به سوی عادی‌سازی روابط با اسرائیل سوق دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 0
    یادم هست در مورد امارات عربی و بحرین هم همچین حرفی میزدبد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس