کد خبر 1487044
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
پرویز سروری

دروغ‌پردازان به‌دنبال این هستند که با زدن تهمت و دروغ و بهتان به اعضای شورا و مدیریت شهری حاشیه‌سازی‌ کنند و اجازه ندهند واقعیت‌های شهر به مردم منتقل شود.

به گزارش مشرق، پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران، طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: مدیریت شهری، تهران را با کمبودهای فراوانی تحویل گرفت و از همان ابتدا تلاش‌ها با هدف کاهش کمبودها آغاز شد. جبران عقب ماندگی ۱۰ساله در این مدت کوتاه امری غیرمنطقی است و گرچه هنوز هم اثرات این عقب‌ماندگی در کلانشهری چون تهران نمود دارد اما شهرداری گام‌هایی برداشته و تا حدودی هم موفق بوده است. دلیل این ادعا جیغ‌های بنفشی است که توسط رقبا بلند شده و حتی صدای این جیغ‌ها از شبکه‌های بیگانه هم به گوش می‌رسد. به هر حال همیشه فضاسازی‌ها، جوسازی‌ها و به‌ویژه دروغ‌پردازی‌ها از موضع ضعف صورت می‌پذیرد.

وقتی کسی یا کسانی در موضع قدرت باشند، اقدام به جوسازی‌های بی‌پایه و اساس نمی‌کنند. امروز نه‌تنها در حوزه مدیریت شهری، بلکه شاهد هستیم یک تفاهم خیلی جدی بین جریان ضدانقلاب خارجی‌نشین و جریان واگرا و ضدانقلاب حتی رقبای سیاسی جریان انقلابی صورت گرفته تا به‌ هیچ‌وجه جریان انقلاب نتواند اثر مؤثری از کارآمدی داشته باشد. دروغ‌پردازان به‌دنبال این هستند که با زدن تهمت و دروغ و بهتان به اعضای شورا و مدیریت شهری حاشیه‌سازی‌ کنند و اجازه ندهند واقعیت‌های شهر به مردم منتقل شود. امروز حاشیه‌سازی‌ در برنامه رقیب قرار گرفته است و کسانی که تا دیروز مسئول نابسامانی در کشور و شهر بودند به جای عذرخواهی از ملت به‌دنبال این هستندکه با طرح موضوعات وارونه، اجازه ندهند اقدامات شهرداری دیده شود. همه اینها را نقطه قوت خودمان می‌دانیم.

امروز جیغ‌های بنفشی که مخالفان از کارآمدی مدیریت شهری می‌کشند و مسائل شهر تهران و عملکرد شهرداری به یکی از موضوعات مهم شبکه‌های ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی تبدیل شده نشان‌دهنده قدرت و کارآمدی مجموعه مدیریت‌شهری است. چرا که ثابت کرده‌ایم جریان انقلاب قادر است کارهای زمین مانده دیگران را فعال کند و اقدامات مؤثری در شهر انجام دهد. متأسفانه افرادی هستند که هر کار بزرگ، مؤثر، مفید و به نفع مردم را با طرح شبهات، ابهامات، دروغ‌پردازی‌ها و وارونگی‌ها تبدیل به ضعف می‌کنند. مدیریت پیشین به‌علت عدم‌اقدامات مؤثر در شهر تقریبا تمام ذخایر شهر را از بین برده بود. شهر کاملا قفل شده بود و نشاط و سازندگی در شهر وجود نداشت و تقریبا شهر به مجموعه ارواح‌گونه تبدیل شده بود. ب

ا روی کار آمدن مدیریت جدید مخالفان امیدوار بودند شورا و شهرداری قادر به حل مشکلات، معضلات، سازندگی و عمران و نشاط شهری نخواهد بود اما با عزم جدی در مدت کوتاهی امیدهایشان تبدیل به یاس شد و متوجه شدند اتفاقات و تحولات خوبی در شهر رخ داده و همچنان در قالب رویدادهای امید و افتخار ادامه دارد. شورای شهر با بالندگی و روحیه انقلابی در حمایت‌های نقادانه از شهرداری مسیر حرکت را ریل‌گذاری کرد. کسانی که اوایل ادعا می‌کردند شهرداری قادر به تامین تحقق درآمد نیست، امروز شاهد هستند که نه‌تنها بودجه محقق شده بلکه نسبت به سقف تعیین شده هم افزایش داشته است.

انعقاد قرارداد تامین ۲هزار دستگاه اتوبوس با خودروسازان داخلی و فعال کردن قرارداد تامین ۶۳۰دستگاه واگن و پیگیری برقی کردن موتورسیکلت‌ها، پیگیری مدیریت یکپارچه پسماند با هدف کاهش انتقال پسماندها به آرادکوه و... تنها بخشی از اقدامات مهم مدیریت شهری در این دوره هستند که سبب نارضایتی رقبا شده است. ما قطعا در حوزه‌های مختلف به‌دنبال این هستیم که با نوآوری، ابتکار، خلاقیت و مدیریت جهادی، شاهد سازندگی، نشاط، فعالیت، تحرک و حضور مردم در ساختن شهر باشیم. در پایان لازم می‌دانم بر این نکته تأکید کنم که مدیریت شهری از رسانه‌های خود برای شفاف‌سازی‌ و اطلاع‌رسانی استفاده می‌کند اما معتقدم هنوز در این زمینه برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

کلانشهری چون تهران که حدود ۱۰درصد کل جمعیت کشور را در خود جای داده و شهردارش در هیأت دولت حضور دارد و نقش آن در ارتقای کیفیت خدمات در شهرداری‌های کشور مؤثر است، حتما نیاز به رسانه بزرگ‌تر و گسترده‌ای چون رسانه ملی است اما امروز مورد بی‌مهری صدا و سیما قرار می‌گیرد و اجازه داده نمی‌شود تا عملکردش در ساعات پر بیننده منعکس شود. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «هر اقدامی در شهرداری تهران می‌تواند الگوآفرین باشد.» از صدا و سیما که به‌دنبال تولید الگو برای کشور است توقع داریم کمک کند تا این اقدامات دیده شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    خودگویی و خودخندی عجب نماینده کارآمد و هنرمندی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس