کد خبر 1487101
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
‌

شبکه‌های من و تو ، اینترنشنال و بی‌بی‌سی سعی کردند تاحقایق خباثت سلطنت بریتانیا را پیچیده در زر ورق‌های دروغین و پویشده از طلا به خورد افکار عمومی دنیا بدهند.

به گزارش مشرق، تاج‌گذاری چارلز سوم، پادشاه انگلیس، روز شنبه، ۱۶ اردیبهشت، بر اساس سنت‌های قدیمی این کشور در کلیسای وست‌مینیستر در لندن برگزار شد. این نخستین بار در هفتاد و یک سال گذشته بود که بزرگ‌ترین رویداد تشریفاتی در بریتانیا برگزار می‌شد.

«چارلز سوم» که از زمان مرگ ملکه الیزابت دوم در شهریور سال گذشته تا به امروز به صورت غیر رسمی حاکمیت انگلیس و کشورهای زیر سلطه‌اش را در دست داشت، این روزها مراسم تاج‌گذاری رسمی‌اش را برگزار می‌کند تا رسما به عنوان چهلمین حاکم سلطنتی بریتانیا لقب گیرد.

این تاج‌گذاری در قرن بیست‌ویکم و در حالی که به اذعان نظرسنجی‌های رسمی، جمع بسیار زیادی از مردم انگلیس از جمله ۷۸ درصد نسل جوان، مخالف نظام پادشاهی بوده و بر لزوم تشکیل جمهوری تاکید دارند صورت می‌گیرد.

بزک کردن تاج چارلز توسط تروریست‌ها+عکس

بزک کردن تاج چارلز توسط تروریست‌ها+عکس

در کنار تقلای رسانه‌های سلطنتی هم‌چون بی‌بی‌سی برای مشروعیت‌بخشی به ادامه حیات نظام پادشاهی و نادیده گرفتن خواست مردم انگلیس برای تغییر نظام حاکم صورت می‌گیرد، درخواست جامعه بومیان کشورهایی که امروز و در گذشته زیر سلطه انگلیس بوده‌اند جای تامل دارد، به‌ویژه اینکه این مطالبات در میان انبوه خبرها و داستان‌سازی‌های رسانه‌های وابسته به خاندان سلطنتی به حاشیه رفته است.

بی‌بی‌سی فارسی با پوشش لحظه به لحظه این مراسم، بدون اشاره به اعتراضات مردمی در این کشور نسبت به خرج و مخارج گزاف مراسم و وضعیت معشتی انگلیسی ها، موجب شده تا واکنش منفی کاربران را به خود جلب کند. این کاربران از ذوق زدگی این شبکه لندن نشین درباره مراسم پادشاهی انتقاد کرده و در عین حال این چنین مراسمات در قرن جدید را نشانه عقب ماندگی و تمسخر آمیز عنوان کردند.

بزک کردن تاج چارلز توسط تروریست‌ها+عکس

علاوه بر این شبکه های من و تو و اینترنشنال نیز با پوشش خبری این مراسم در کنار رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی با ضمن توهین به مخاطب می‌کوشند این حقایق خباثت سلطنت بریتانیا را پیچیده در زر ورق‌های دروغین و پویشده از طلا به خورد افکار عمومی دنیا بدهند. در بخش کامنت های رسانه های معاند، کاربران ذوق زدگی رسانه ها از تاج گذاری در انگلیس را تمسخر کرده و بابت عدم اشاره به هزینه های گزاف این مراسم و فشار اقتصادی بر مردم انگیس تعجب کردند.

در ادامه کامنت های اینترنشنال و من و تو نسبت به پوشش خبری مراسم تاجگذاری پادشاه انگلیس را مشاهده میکنید.

بزک کردن تاج چارلز توسط تروریست‌ها+عکس

بزک کردن تاج چارلز توسط تروریست‌ها+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    6 2
    الماس
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 0
      انگل لیسی دزد
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    لایق مردمشن
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    هزینه ی این تاج گذاری امروز از بورس ایران تامیین شده
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    4 12
    توییت برای الداغی تموم شد؟ رفتید تو تاج گذاری
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      3 4
      آلبالوتو بخور آلبانی نشین.
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      1 0
      من خر بی بی سی نیستم. تو هم نباش.
  • مجید IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 0
    اینها که اینقدر به تجملات و پز دادن اموال کشورهایی مثل ما افتخار می کنن حالا ببینید مقبره شون چه شکلیه ؟
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 1
    چارلز تو زلزله بم اومد همدردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس