نفتکش

خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز با انتشار تصاویری مدعی شد که دو نفتکش به دست نیروهای نظامی ایران در جنوب بندرعباس توقیف شده‌اند.

به گزارش مشرق، آسوشیتدپرس نوشت که تصاویر ماهواره ای شرکت پلنت لبز (Planet Labs) نشان می دهد که نفتکش های ادونتج سوییت (Advantage Sweet) و نیووی (Niovi) در نزدیکی یکی از پایگاه های دریایی ایران لنگر انداخته اند.

نیروی دریایی سپاه یک نفتکش خارجی متخلف را سوم می (۱۳ اردیبهشت) در آب‌های تنگه هرمز توقیف کرد. پیش از آن، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک نفتکش به نام «نیووی» با پرچم پاناما را هنگام عبور از تنگه هرمز توقیف کرده اند. دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز اعلام کرد: کشتی نیووی در پی شکایت شاکی و دستور مقام قضایی توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

تصاویر ماهواره‌ای از ۲ نفتکش توقیف‌ شده توسط ارتش و سپاه ایران

تصاویر ماهواره‌ای از ۲ نفتکش توقیف‌ شده توسط ارتش و سپاه ایران

نیروی دریایی آمریکا همچنین ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) اعلام کرد ایران یک نفتکش به نام «ادونتیج سوییت»" را با پرچم جزایر مارشال در خلیج عمان توقیف کرده است و ادعا کرد: این نفتکش هنگام توقیف پیام کمک ارسال کرده است. اقدام های ایران مغایر با قوانین بین المللی و مخل امنیت و ثبات منطقه است و باید فورا نفتکش را آزاد کند.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد: یک فروند کشتی متخلف را که با پرچم مارشال در حال فرار بود، با حکم قضایی توقیف و به آب‌های ساحلی ایران در دریای عمان هدایت کرده است.

نیروی دریایی ارتش افزود: در اثر تصادم یک فروند کشتی ناشناس با یک شناور ایرانی در آب‌های خلیج فارس که منجر به مفقود شدن دو نفر و زخمی شدن چند تن دیگر از خدمه این شناور شد، کشتی ناشناس بر خلاف مقررات بین‌المللی مبنی بر کمک به شناور و مصدومان، اقدام به فرار از خلیج فارس کرد که بلافاصله پس از درخواست از سوی مرکز تجسس و نجات دریایی (MRCC)، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب مرکز بین‌المللی امنیت دریایی مستقر در چابهار اقدام به رهگیری، شناسایی و توقیف کشتی ناشناس در دریای عمان کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس