افزایش تنش میان واشنگتن - تل آویو؛ سفیر آمریکا در اسرائیل استعفا می‌دهد

همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن - تل آویو، "تام نایدز" سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی ، که هدفش حل تنش‌ها در روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی بود، تابستان امسال استعفا می دهد.

به گزارش مشرق، یک مقام دولتی آمریکا به آژانس تلگراف یهودی گفت که نایدز تا تابستان امسال از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. این گزارش اولین بار از سو اکسیوس منتشر شد. آکسیوس به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نوشت که نایدز می خواهد زمان بیشتری را با خانواده‌اش بگذراند.

بلینکن گفته است: تام (نایدز) با انرژی و مهارت خاصی برای تقویت بیشتر روابط ویژه میان آمریکا و اسرائیل و پیشبرد منافع دیپلماتیک، اقتصادی و امنیتی آمریکا تلاش می کرد. همه ما نقش او به عنوان نماینده آمریکا در اسرائیل را به یاد خواهیم داشت، اما می دانم که او مشتاقانه منتظر حضور در کنار خانواده اش است.

نایدز درحالی صندلی خود را ترک می کند که اصلاحات قضایی جنجالی دولت بنیامین نتانیاهو تنش با آمریکا را افزایش داده و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هنوز نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت نکرده است, درحالی که چهار ماه از سوگند وی به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گذرد.

سفیر آمریکا در اسرائیل یکی از حساس ترین و جنجالی ترین سمت های دیپلماتیک در وزارت امور خارجه آمریکا است. این امر تا حدی به دلیل رابطه آمریکا و اسرائیل، جامعه بزرگ یهودی در آمریکا و درگیری ها میان اسرائیل و فلسطین است.

یک مقام آمریکایی به تارنمای اکسیوس گفت، نایدز در حالی که هفته گذشته در یک سفر کاری در واشنگتن بود، به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی این کشور گفت که می‌خواهد تابستان امسال استعفا دهد.

این مقام گفت که تام نایدز اعلام کرده دلیلش برای استعفا دلایل شخصی و دوری از خانواده از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون است.

دو مقام آمریکایی نیز به اکسیوس گفتند که نایدز صبح سه شنبه به وقت محلی به کارکنان ارشد سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی در مورد استعفای قریب الوقوع خود اطلاع داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس